דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול זוגי תוך כדי משבר בגידה 

מאת    [ 26/12/2010 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 3314 פעמים ]

 

בגידה מהווה משבר קשה וחמור הגורם לבני הזוג קשיים רבים וכואבים מכיוונים רבים ושונים. בן הזוג הנבגד חש שעולמו חרב עליו ושבן הזוג הבוגד מעל באמון המוחלט שניתן לו והרס את כל הקשר הזוגי. לעיתים, ניתן לראות סממנים של אבל שבן הזוג הנבגד מגלה כיוון שהוא מתאבל על הזוגיות שהיתה ואיננה ועל הקשר שלדעתו לעולם לא ישוב להיות כשהיה.

נוסף על כך, בן הזוג הנבגד מלא כעסים על בן הזוג הבוגד כיצד הרשה לעצמו להפר את האמון, ובעיקר לגרום לפירוק המסגרת הזוגית, להכאיב לילדים ולגרום להם לגדול כילדים להורים גרושים הרבים זה עם זו, מרירים, כעוסים ופגועים.

הכאב שחש בן הזוג הנבגד גובל בכאבים פיסיים, עלול לגרום לדיכאון, או לחוסר תפקוד הן בעבודה והן עם הילדים. התחושה הכללית של בן הזוג הנבגד הינה של רעידת אדמה חסרת תקנה שפקדה אותו ואין לו שום דרך הגיונית לטפל בכך. לעיתים עלול בן הזוג הנבגד להזדקק לתקופה מוגבלת לטיפול תרופתי קל כדי שיוכל לשוב ולתפקד ברמה היומיומית.

בן הזוג הבוגד מאידך, חש תחושות אשמה על כך שהפר את האמון והוא הגורם לפירוק הקשר הזוגי. עליו לעזוב את הפרטנר שמצא ואם מעורבת בבגידה התאהבות בפרטנר הוא נמצא בפרידה מאדם אהוב ללא כל לגיטימציה להצטער ולהתאבל על הפרידה. במקביל, לעיתים קרובות חש בן הזוג שבגד הקלה על כך שאינו צריך יותר לחיות חיים כפולים ולשקר באופן קבוע את בן זוגו.

במידה ושני בני הזוג מעוניינים לשקם את הקשר הזוגי שנפגע ניתן לעשות זאת באמצעות טיפול זוגי. קריטי הוא שכוונתם האמיתית היא לברר את המצב, להבין את התנאים שגרמו לבגידה ולהבין את התהליכים הזוגיים שהובילו למצב בו הם מצויים כל זאת כדי ליצור יחד את התנאים להמשך הקשר. כמובן שבן הזוג הבוגד חייב לנתק באופן מוחלט את הקשר עם הפרטנר שהיה לו לבגידה שכן הנזק של גילוי המשך הקשר עם פרטנר זה לאחר תחילת טיפול זוגי משותף עלול להיות גדול מהנזק שנגרם בעת הגילוי הראשוני ועלול להוביל לחוסר אמון מוחלט וסופי ולניתוק מיידי של הקשר על ידי בן הזוג הנבגד.

במהלך הטיפול הזוגי, עובד המטפל עם בני הזוג על מספר תהליכים. התהליך הראשון הינו הבנת המצב שהוביל לבגידה. לא מחפשים אשם אלא מנסים להבין את הבעיות, לבחון את הדינמיקה שהובילה לתהליך הבגידה ולראות כיצד ליצור דינמיקה זוגית אחרת שתמנע מצבים כגון זה בעתיד. בוחנים את תחושת אי האמון שנוצרה ומנסים ליצור אווירת אמון חדשה. על בן הזוג שבגד, להבין כי בניגוד לעבר האמון איננו דבר מובן מאליו וכי יתכן כי במשך תקופה לא קצרה, ייבחן אותו בן הזוג הנבגד וימשיך לשאול את עצמו שתי שאלות מטרידות האם ניתן לתת בו אמון - האם הוא לא יבגוד בי שוב - את התשובה לשאלות אלו יוכל רק בן הזוג הנבגד לתת תוך כדי בניית האמון חזרה צעד אחר צעד. עליו להיות קשוב לרגשות בן הזוג הנבגד ולהבין אותו. מאידך על בן הזוג הנבגד לתת לעצמו אט אט לחזור ולהאמין בבן זוגו שכן לא ניתן ליצור זוגיות בונה ואמיתית תוך חשדות מתמידים וחוסר אמון אמיתי.

טיפול זוגי, מלווה את בני הזוג צעד אחר צעד בתהליך, תחילה באופן צמוד ובהדרכה מלאה ולאחר מכן תוך כדי מעקב פעם בתקופה עד שבני הזוג יוצרים לעצמם פרק ב' בזוגיות טוב יותר ומחוזק יותר ואינם צריכים להמשיך את הטיפול הזוגי.

 

יעל כוכבא, פסיכולוגית מומחית ומטפלת מעל 20 שנה.


במהלך השנים התמחתה יעל בתחומי טיפול רבים  והיא משלבת אותם בהתאם לצורך. יעל בוגרת תואר B.A במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון. בוגרת תואר M.A בפסיכולוגיה קלינית שיקומית מאוניברסיטת בר אילן. סיימה התמחות ומומחיות בבתי החולים איכילוב ותל השומר (מספר מומחה 4350). בוגרת לימודי טיפול זוגי ומשפחתי בתל"ם. בעלת התמחות קלינית צבאית במרפאת חיל האוויר. התמחות בטיפול בבעיות של קצינים וחיילים במהלך שירותם הצבאי בצה"ל.


www.tipul.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב