דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכל אודות ארגז החול 

מאת    [ 23/12/2010 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 2044 פעמים ]

ההקדמה

 

הכינוי ארגז החול בגוגל מתייחס אל התופעה המנסה להסביר למה אתרים חדשים אינם מופיעים במקומות סבירים בתוצאות מנוע החיפוש גוגל ובעבור ביטויים תחרותיים. לא כולם משוכנעים כי ארגז החול פעיל אבל בדבר אחד בטוחים - ישנו סוג של מסנן או מנגנון השהיה אשר נוסף אל האלגוריתם של גוגל, בנושא זה, בזמן כלשהוא באזור מרץ בשנת אלפיים וארבע.

 

מה המטרה של ארגז החול

 

העקרון אשר עומד מאחורי ארגז החול הוא להפריד בין אתר המציע תוכן ספאמי לאחר אשר יציע תוכן טוב וכמובן עדכני . האינטרס בגוגל הוא להראות בתוצאות רק את אלו שהן, דבר זה יספק אינטרס לקהל לשוב ולהשתמש במנוע החיפוש במקום באחר. על כן, גוגל משהה את האתר לפרק זמן ויש האומרים כי בתקופה זו המנוע בוחן את הרלוונטיות של האתר- פופולריות האתר (דרך איכות הקישורים הנכנסים לאתר בתקופה זאת ועוד.

 

איך מזהים את ארגז החול

 

אתרים אשר הוקמו על שמות מתחם חדשים יכנסו, פעמים רבות, למגנון ההשהיה, סנד בוקס או אחר, מתי שגוגל יוודע לקיום האתר או קצת אחרי. גוגל ימצא את קיום האתרים האלו דרך הקישורים הנכנסים המקשרים אל אלו מתוך אחרים אשר גוגל סורק. אתם לכאורה תמצאו את האתר בתוצאות בזמן שאתם מחפשים אחר שם הדומיין. עדיין, האתר לא יופיע, או לא יופיע כעבור זמן מה בתוצאות בעבור הביטויים התחרותיים שבו. בנוסף, גוגל לא יציג אתרים מקושרים בעבור האתר.

 

אם תבדקו את האתר לדוגמה במסגרת הכלים היעודיים, למשל כלי גוגל לבוני אתרים, תמצאו כי המנוע כן מבקר באתר בקביעות והאתר כן מופיע עבור השם שלו אולם לא בעבור מילות מפתח תחרותיות ובמקומות סבירים בהתייחס לאופי הקישורים הנכנסים ותוכנו. זאת היות והאתר שלכם חדש הוא בסנד בוקס.

 

כמה זמן ישהה האתר בסנד בוקס?

 

לא ידוע על זמן מדויק- מדווחים על תקופה שבין שלושה לשמונה חודשים אולם בממוצע מדובר על חצי שנה. ישנם החושבים כי הדבר קשור בהכרח אל סוג ותחרות מילות המפתח בעבורם האתר נמצא בתוך ארגז החול- מילות מפתח תחרותיות כאמור.

 

להמצא בסנד בוקס אינו אומר בודאות לא לפעול בשביל קידום אתר- יש לפעול לטובת העלאת תכנים דינאמיים ואיכותיים באתר. יש לפעול לטובת השגת לינקים בודדים, באופן סביר בלבד, מאתרים טובים ורלוונטיים- כלומר - רבים אומרים שניתן לתכנן ולפעול בזמן זה בחוכמה וזאת בכדי שכאשר האתר יצא מהסנד בוקס הוא יתברג במקום טוב ממה שהיה אמור להיות בו אם לא היה נעשה דבר

 

חשוב לזכור כי גוגל, למרות שהוא המשפיע והחשוב ביותר בין מנועי החיפוש, אינו המנוע היחיד. בארץ ישנם הרבה אנשים אשר משתמשים בוואלה ואפילו קצת בבינג. מה עם יו-טיוב? מנוע החיפוש המדורג שני בעולם? אומנם הוא בבעלות אולם הרעיון שם הוא לקדם סירטוני וידאו אותם תוכלו להעלות לאתר עצמו- שיווק באינטרנט ושיווק ויראלי ברשת לא חייב להיות מבוסס על גוגל לבד. פעלו בחוכמה וגם אתם תמצאו תנועה הולכת וגוברת אל האתר שלכם

איתן יריב, WAO שיווק באינטרנט


החברה מתמחה במתן שירותי שיווק באינטרנט ובכללם שיווק ברשתות חברתיות, קידום אתרים , פרסום באינטרנט ושירותים נוספים לעניין שיווק באינטנט


אהבתם את המאמר? עקבו אחר פעילות החברה וחדשות מהתחום בדף הפייסבוק של WAO ובערוץ הטוויטר או גוגל + של איתן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב