דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח תאונות אישיות קיבוצי וסוגים ייחודיים של פוליסות 

מאת    [ 21/12/2010 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 4239 פעמים ]

פוליסת ביטוח תאונות אישיות מכסה את המבוטח או מוטבים מטעמו במקרה של נזק גוף כתוצאה מתאונה, אובדן כושר עבודה ונכות. מכיוון שתאונות הן אירועים בלתי צפויים הרי שכול אחד מאיתנו עלול להיקלע לתאונה. בנוסף לביטוח תאונות אישי ישנן פוליסות קיבוציות המגנות על קבוצות אוכלוסייה בסיכון גבוה, תלמידים או מקבלי שירות אשר עלולים להיקלע לתאונה בעקבות השירות.

 

ביטוח תאונות אישיות תלמידים

על פי חוק חינוך חובה, על עיריות ומועצות מקומיות לבטח את כלל התלמידים בשטחן בביטוח תאונות אישיות. מכוח החוק, למעשה כל תלמידי ישראל מבוטחים בפוליסת ביטוח תאונות אישיות הכוללת גם ביטוח חיים ופיצוי במקרה של נכות. הפוליסה תקפה 24 שעות ביממה בכול מקום בעולם ועל מנת לקבל את הפיצוי לא נדרשת הוכחת רשלנות. הורי התלמידים גם הם כלולים בפוליסה זו כאשר הם לוקחים חלק בפעילות בית ספרית כגון טיולים, ימי עיון וסדנאות. הפוליסה אינה מכסה נזק בעקבות מלחמה, אירוע טרור, רשלנות רפואית, פעילות צבאית, תאונת עבודה המזכה בפיצוי מן הביטוח הלאומי ותלמידים מעל גיל 45. הורי התלמיד זכאים לתבוע את שווי שפוליסה כל עוד התלמיד קטין. לאחר הגיעו לגיל 18 רשאי התלמיד לתבוע את סכום הפיצוי בכוחות עצמו.

 

ביטוח תאונות אישיות לבעלי מקצועות בסיכון

אוכלוסיות מסוימות פועלות מידי יום תוך סיכון גבוה בעבודתן. כך למשל, צוותי אוויר מבוטחים בביטוח תאונות אישיות ייחודי המצטרף אל ביטוח חיים וביטוח בריאות בעל תנאים ספציפיים להם. דוגמא נוספת היא ספורטאים מקצועיים או אנשים העוסקים בספורט אתגרי אשר מוסיפים אל ביטוח חיים גם ביטוח תאונות אישיות. עבור כוחות הביטחון, משטרה וכבאים ישנן פוליסות ביטוח תאונות אישיות מותאמות על ידי חברות הביטוח. עבור בעלי מקצוע אשר תלויים בכשירותם של אברי גוף ספציפיים, חברות הביטוח מציעות פוליסות מותאמות אישית. כך לדוגמא, מנתח יכול לרכוש פוליסה המבטחת את ידיו או מאור עיניו.

 

ביטוח תאונות אישיות לנותני שירות

על פי חוק, נותן שירות בסיכון גבוה מחויב לבטח את לקוחותיו בביטוח תאונות אישיות. הביטוח יכלול בדומה אל ביטוח חיים ונכות פיצוי כספי במקרה של נזק גופני כתוצאה מתאונה שהתרחשה בזמן קבלת השירות. כך למשל, מדריכי צלילה, מדריכי טיס וצניחה חייבים להחזיק בביטוח תאונות אישיות קיבוצי עבור לקוחותיהם.

 

סוגים ייחודיים של פוליסות

מכיוון שביטוח תאונות אישיות בשונה מפוליסת ביטוח חיים למשל אינו כולל תנאי מינימום על פי אלא דורש רק אישור של המפקח על הביטוח, יכולות חברות הביטוח להציע כיסויים שונים ומשונים תחת הכותרת של ביטוח תאונות אישיות. לדוגמא, ישנן חברות המציעות ביטוח תאונות אישיות לחיות מחמד, או ביטוח למעסיקים אשר מפצה אותם במקרה בו עובד עבר תאונה ואינו יכול להגיע למקום עבודתו.

שרון נגר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב