דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ערב גיבוש לשכנים 

מאת    [ 19/12/2010 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 2745 פעמים ]

ערב גיבוש לשכנים

 

בעקבות חוק פינוי בינוי אני קורה לערוך חוק נוסף שיכול על כל בית דירות שבו גרים שכנים. ובו הם יצטרכו לארגן ערב גיבוש לשכנים אחת לשנה. נשמע משונה .. ?

חוק פינוי – בינוי שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ועבר לקריאה שנייה ושלישית הוא סוג של רפורמה.

החוק מקטין את האפשרות להתנגדות של הדיירים משמונים אחוז לשני שליש. יש לו מעט דיירים שחיכו ליום הזה. הכל כמובן תלוי בקריאה השנייה והשלישית בכנסת ולהצבעת הרוב, אך אם לא יקרה משהו דרמטי והחוק יאושר הדבר יעזור להרוס בניינים ישנים שלא ערוכים לרעידת אדמה וכל זאת בגלל התנגדות של שלוש שכנים המהווים שמונים אחוז לפי החוק הישן.

בין המטרות שהאגודה לתרבות הדיור הציבה לעצמה זה טיפוח החיים בבית משותף. אין זה פלא כי שכן טוב עדיף לעיתים מקרוב משפחה רחוק. ואם יש שכנות טובה זה מקל כל כך על רמת החיים.

פעם השכנות היו נפגשות על מפתן הדלת ומתחילות להיערך לקרת תליית הכביסה. אם היה בית על קומות היה צריך סדר מסיים כמו מי תולה קודם כדי שהכביסה לא תירטב. היום הדברים הפכו ליותר פשוטים, קודם כל תולים את הכביסה בבית. וגם הגברים נכנסו לתמונה. מצד שני בעיות אחרות התחילו לצוץ. למשל על תפיסת מקום חנייה ושטיפת חלונות. מקרה כזה קרה לי ביום שישי האחרון אחרי הסופה הגדולה. בעודי מנקה את החלונות המים טפטפו על לעבר הקומה התחתונה. השכן הפנה את תשומת ליבי ופשוט שיניתי את צורת הניקיון פחות מים ויותר שימוש במגב.

בעידן של היום לא כל אחד מכיר את השכן שלו ואם הוא מכיר לעיתים זה מנסיבות משמחות ולעיתים זה בגלל פיצוץ הצנרת כאשר המים מגיעים אליך הביתה. הרבה פחות נעים לדבר עם מישהו/ מישהי שאתה לא מכיר. ערב גיבוש לשכנים נועד לחזק את התקשורת בין השכנים, לערוך הכרות כשהתוצר הסופי יהיה שכונות טובה יותר. כיצד ניתן לערוך ערב גיבוש כזה המזכיר ערב צוות.

1.מקום – אחד מהשכנים או מי מטעם וועד הבית צריך "לתרום" את הבית שלו לטובת האירוע. במידה ואין מקום מוסדר בבניין.

2. האוכל- כל אחד מהשכנים צריך להביא דבר מה. אפשר לגבש רשימה ולשאול כל אחד.

3.פעילות חברתית – ניתן להתחיל בכך שכל שכן יציג את עצמו ויספר משהו פיקנטי על חייו. זוגות נישואים יכולים לספר כיצד הכירו ועוד.

4.אפשר להזמין מרצה אורח שיתמקד בשפת גוף ובתקשורת לא מילולית. אם יש מישהו מהשכנים שיכול ומעוניין להנחות את הערב זה בכלל נהדר.

5.לאחר מכן אפשר לשחק משחק טרוויה כמו " מי היה הראשון שקנה דירה בבניין". מאיזה דירה יש הכי הרבה רעשים בלילה.. טוב אולי לא כזאת שאלה אבל דברים בסגנון הזה..

6. כל שכן יעלה "לקדמת הבמה" ויספר מה הוא היה משפר בבניין. לאחר מכן ניתן לעשות הצבעה מסודרת אם יש התעניינות/ הסכמה בקרב שאר השכנים.

 

היתרון של "סדנאות גיבוש" מעין אלה הוא בזה שכשמדברים אפשר לפתור הרבה חילוקי דעות בהווה, והדבר גם ימתן קונפליקטים עתידיים. 

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב