דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בטון מוחלק ככלי עיצובי 

מאת    [ 13/12/2010 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 2969 פעמים ]

 

זה הזמן לצאת מהשגרה, ולהכניס לבית ולגינה שלכם אלמנט אחר, חדש ומפתיע. בעצם, לא ממש חדש. שהלא כולנו מכירים את הבטון הישן והטוב, אבל חוטאים בדעות קדומות כלפיו. אנו מכירים ומקבלים אותו בזרועות פתוחות כחומר שאותו יוצקים ליסודות הבית, בתוך הקירות, במקלטים - אבל בעוד שאנו מעריכים את כוחו ואת חוזקו, אנו מזלזלים בתכונותיו החיצוניות. מדוע? כנראה בגלל שעוד לא נחשפתם לבטון מוחלק, המילה האחרונה בעיצוב בבטון.

 

הכירו: בטון מוחלק

 

בטון מוחלק הינו למעשה שיטה מיוחדת ליצירת משטחי ריצוף חלקים מאותו חומר גלם ותיק וישן שכולנו מכירים. הבטון מוחלק באופן מושלם ומדויק, מכיוון שאינו רק משמש מצע תחתון מיושר לריצוף מסוג אחר, אלא הוא-הוא הריצוף עצמו. במקום מרצפות או הדבקת פרקט - שטח חלק למשעי של בטון.

 

ההחלקה הנ"ל נוצרת על ידי שימוש במכונת החלקה מיוחדת, העוברת על הבטון לאחר יציקתו לתחום הרצוי ולפני שיתחיל להתייבש (ואז יהיה קשה מדי לעבודות החלקה ויישור). מכונה זו, הקרויה הליקופטר על שם להביה המיוחדים, היא שמשטחת ומחליקה ללא רבב את השטח.

 

למעשה בטון מוחלק הוא מקשה אחת, ולא מרצפות בטון. עם זאת, בדרך כלל יסומנו בו חריצים המדמים חיבורי מרצפות. אלו נועדו לא רק ליופי, אלא גם מפני שהם משפרים את חוזקו של הבטון המוחלק בכך שהם מונעים אפשרות של היסדקות עתידית. הסימון של המרצפות יכול להיות בכל גודל מבוקש. גם הצבע ניתן לשינוי, שכן בטון מוחלק יכול להיצבע על ידי שימוש בפיגמנטי צבע מתאימים.

 

בטון מוחלק - אפשרויות חדשות לגמרי בחומר המוכר

 

ייתכן שכל האמור לעיל נשמע לכם מרתיע. כאמור, יש לנו דעות קדומות כלפי בטון, והמחשבה על ריצוף בטון מוחלק בבית נשמעת כרעיון מוזר - איפה הבטון ואיפה החמימות הביתית והעיצוב המוקפד? אך הדברים אינם בהכרח סותרים זה את זה.

 

מבחינת עיצוב, המראה של רצפה שכזו יפתיע אתכם, שכן הוא מאוד שונה ממה שהאדם הממוצע היה מצפה מתוקף דעותיו המוקדמות והיכרותו עם צדדיו האחרים של החומר. מומלץ מאוד להסתכל באינטרנט בתמונות של בטון מוחלק וכך להתרשם מכל האפשרויות המגוונות והמרתקות של עיצוב בטון מוחלק לכדי ריצוף יפהפה ומיוחד במינו. הגוונים, החריצה לדמוי מרצפות ענק המגדילה את מראה החלל, הקווים המתעגלים של תיחום השטח בריצוף חוץ שכזה - אפשר לעשות כל כך הרבה יותר מכפי שחשבתם בבטון.

 

והחמימות הביתית? מבחינת גוון, קל להשיגה. מבחינת תחושת ההליכה ברגליים יחפות - בארץ לוהטת כשלנו זהו רק יתרון, אותה קרירות נעימה בקיץ הבלתי נגמר.

 

והכי חשוב: החוזק

 

יותר מכל, רצפת בטון מוחלק קורצת בשל תכונתה הנבחרת - חוזקה. זהו חומר מאוד עמיד, חזק, גם בפני הפעלת כוח, גם בפני שחיקה. הוא חסין מפני התעקמות של חתיכה בודדת או שבירה בפינות המרצפת, כמו גם מפני מזג האוויר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב