דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בתי קולנוע- סרטים וכלכלת משפחה 

מאת    [ 25/06/2007 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 3965 פעמים ]

האם בתי קולנוע וסרטים נחשבים במקומותינו כבילוי עממי זול - האם אנו בתהליך מיצוב מחדש של בילוי זה?
קצת היסטוריה בגרוש, בהיותי ילד טרם התפרצה הטלוויזיה לחיינו וטרם המעבר לחברה צרכנית נהגתי ללכת לראות סרט בבית קולנוע של העיירה פעם בשבוע בהקרנה לילדים ובמחיר מוזל במיוחד.בערב הוקרנו סרטים אחרים במחיר אחר (גבוה יותר מן הסתם) אולם בגלל שבית הקולנוע היה בעיירת פתוח הסרטים היו ישנים מהסרטים אשר הוקרנו בעיר הגדולה לפיכך מחירם עדיין היה זול יותר ממחיר כרטיס בעיר.
עם הזמן פסקו המחירים המיוחדים לילדים והמחיר הושווה למבוגרים ופסקה גם ההבחנה בין סרט חדש לסרט ישן וכך הגענו למחירים אחידים.
ואנחנו שותקים.
הייתכן צרכנית שמוכרים לנו מוצרים שונים כל כך במחיר אחיד?
כשאנו הולכים לראות סרט זה "ים של מוצרים"
1. רמת הסרט (דרוג מבקרים, אוסקר, הצלחה קופתית)
2. איכות הסרט (השקעה באיכות, שחקנים, טכניקות תפאורה)
3. הקרנה בכורה, סרט חדש, סרט ישן
4. בית הקולנוע רמתו (גודל, מושבים,חניה, שרות).
5. מיקום הישיבה (שורה ראשונה בצד או ביציע?).

האם כל הסרטים שראיתם לאחרונה נהניתם מהם באותה מידה? או שהפקתם מהם את אותה הנאה?
ייתכן כי האחידות בתמחור נובעת מפישוט הגבייה .
אולי כדי שהצרכן יידע מראש את המחיר לסרט.
אולי מסיבות סוציאליות?
לדעתי, כל האפשריות הנ"ל לא מתקיימות והסיבה לאיחוד מחירים הוא איחוד כלפי מעלה לטובת הבעלים.
זה חוקי? אולי,אבל ממש לא צרכני.
אין תחרות בין בתי הקולנוע.
אין תחרות על כיסו של הלקוח.
דיי לסוציאליזם החזירי בבתי הקולנוע
תארו לכם כי הייתה שונות אמיתית בין הפרמטרים שציינתי לעיל, זה קל לביצוע הרי אין בית קולנוע שאינו ממוחשב, אז הלקוח יכול היה לבחור סרט ובית קולנוע עפ"י מחירו ולא בבחינת כל הקודם זוכה. ואם אין ללקוח תקציב להצגת בכורה אולי יעדיף להמתין כמה שבועות ולראות את הסרט במחיר מוזל? ואם אותו סרט מוקרן בזמנים שונים בבתי קולנוע שונים, יוכל הלקוח לברור באופן רציונאלי אם לראות את הסרט במרכז העיר או בבית קולנוע שכונתי?
ביצוע שונות במוצר הנקרא "סרט" יביא לשינוי צריכה במוצר והפיכתו שוב למוצר עממי.
גם הבעלים יפיקו מכך תועלת ע"י הגדלת מס' הלקוחות.
בליינים הנמנעים לראות סרטים בגלל מחירם והמחירים מסביב, יצטרפו למעגל הצופים.
בליינים המחפשים איכות ונוחות ומוכנים לשלם על כך יגבירו את נוכחותם בבתי הקולנוע.
וגם אם תגיע 10 דק' לפני ההקרנה תוכל למצוא כרטיס גם אם במחיר יקר יותר.
ומה הקשר לכלכלת משפחה אתם שואלים? הקשר הוא צרכנות נכונה כי כשהיא קיימת הלקוח יכול לבחור את המוצר כמות ומינון עפ"י תקציבו והעדפותיו ולא כפועל יוצא משוק ישן ובלתי משוכלל.
אריק נופים יועץ כלכלי לכלכלת משפחה ומקים המותג "לכלכל נכון" .
מתמחה בהדרכה ואימון אישי לצמיחה כלכלית למשפחות, ולאנשים פרטיים.
תחום פעילותי
העברת סדנאות, הרצאות , קורסים ויעוץ אישי בארגונים בחברות ובחוגים פרטיים.
הפעילות מחוללת שינוי בחשיבה ובהתנהלות הכלכלית, ומיועדות הן לאנשים בעלי קשיים בהתנהלות הכלכלית והן לאנשים שהמערכת הכלכלית שלהם יציבה, אך אינם מסתפקים בכך ורוצים להתקדם ליעדים מהר יותר, ולהישגים כלכליים רבים יותר.
בנוסף לייעוץ בתחום ההתנהלות הכלכלית וחתירה להשגת יעדים ניתנים כלים להערכות לסיכונים משפחתיים והכנה לגיל השלישי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב