דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקעות נדלן בנדלן מסחרי בארהב 

מאת    [ 13/12/2010 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 2733 פעמים ]

 

לפני כשנתיים נקלע שוק הנדל"ן לנכסי נדל"ן פרטיים בארצות הברית למשבר אשר ממנו עדיין מתקשה השוק האמריקאי להיחלץ. אנשים רבים אשר איבדו את מקום עבודתם עם משבר הכלכלי מצאו את עצמם במצב בו לא עמדו בתשלומי הלוואות המשכנתא אשר לקחו. לא רק איבוד מקום העבודה הביא לגל גדול של עיקולי נכסי נדל"ן פרטיים בארצות הברית, אלא גם ניהול לא נכון ופרוע של מתן הלוואות משכנתא לפני פרוץ המשבר. כל מי שביקש הלוואת משכנתא קיבל הלוואה כזו בתנאים טובים במיוחד. גובה ההלוואות הגיע לעתים עד כדי 100% מערך הנכס הנרכש, העבר הפיננסי של הלווה כמעט ולא הובא בחשבון, והכנסותיו ונכסיו של הלווה לא הובאו בחשבון אף הם. מדיניות זו הובילה לווים רבים למצב בו הם אינם עומדים בתשלומי המשכנתא, גם אם לא איבדו את מקום עבודתם. בעקבות משבר זה, בתים פרטים ברחבי ארצות הברית עוקלו, מחירי הנדל"ן הפרטי בארה"ב צנח לשיאי שפל אשר לא נשמעו שנים רבות והשוק נפתח בפני משקיעים זרים אשר באו לבצע השקעות נדל"ן בשוק הנדל"ן הפרטי הסובל בארצות הברית.

ההבדל בין השקעות נדל"ן פרטי להשקעות נדל"ן מסחרי

שני הבדלים בסיסיים קיימים בין השקעות נדל"ן פרטי להשקעות בנדל"ן מסחרי בארצות הברית. ההבדל הראשון הינו ברור - נכסי נדל"ן מסחריים הינם גדולים יותר ויקרים הרבה יותר מנכסי נדל"ן פרטיים. בגלל גודלם של הנכסים, ההון העצמי הנדרש לשם ביצוע השקעות נדל"ן בנכסים מסחריים בארצות הברית הוא רב יותר, דבר אשר הביא להקמת קבוצות השקעה רבות.

ההבדל השני נעוץ במינוף המימון עבור השקעות נדל"ן מסחריות ופרטיות בארצות הברית. הלוואות משכנתא עבור נכסים פרטיים בארצות הברית ניתנים לתקופה של 30 שנה, בעוד הלוואות משכנתא עבור נכסים מסחריים בארצות הברית ניתנים לקופה של חמש שנים. השילוב בין הלוואות משכנתא הדורשות החזר גבוה הרבה יותר לאור משך תקופת ההחזר הקצרה מחד ומחירי נכסי הנדל"ן המסחריים מאידך, הביא לכך כי תחום זה נראה כסגור בפני משקיעים ישראלים רבים אשר נמנעו מהשקעה במסגרת קבוצות השקעה.

השקעות נדל"ן מסחרי כיום

כיום נראה כי שוק הנדל"ן המסחרי בארצות הברית עומד בפני משבר הדומה בגודלו למשבר אשר חווה שוק הנדל"ן הפרטי לפני כשנתיים. בועת הנדל"ן הגיעה לשיאה בשנות 2005, 2006 וכיום מגיע זמן פירעון המשכנתאות על נכסי נדל"ן מסחריים, אולם עסקים רבים נקלעו לקשיים כספיים דבר אשר צפוי להביא לגל עיקולים גדול מאד בתחום נדל"ן מסחרי בארצות הברית ובפרט באיזורי דרום פלורידה, וושינגטון וניו יורק. עד תחילת שנת 2001 צפויים כמחצית מהנכסים המסחריים בארצות הברית להגיע לרמת בה ההלוואות על המשכנתאות המסחריות יהיו גבוהות יותר מערך הנכסים אשר נקנו באמצעותן, דבר אשר יביא ככל הנראה למפולת בשוק הנדל"ן המסחרי.

 

יועצת השקעות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב