דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוש ברשתות חברתיות להפעלת הלקוח מחוץ לרשת 

מאת    [ 11/12/2010 ]

מילים במאמר: 614   [ נצפה 1701 פעמים ]

מרגע שנכנסו לחיינו בסערה הרשתות החברתיות השונות ובראשן פייסבוק וטוויטר, מנסים בתי העסק והמותגים השונים ברחבי העולם להבין כיצד להשתמש בהם בצורה העסקית-שיווקית הנכונה ביותר עבורם.  מצאנו מאמר מדליק בנושא מהבלוג mashable,שמדגים כיצד ניתן בעזרת קצת יצירתיות לעשות שימוש נבון ברשת האינטרנט בכללו ברשתות החברתיות בפרט בכדי לקדם מוצרים ושירותים שונים גם מחוץ לפלטפורמות הדיגיטליות שלהם – בעולם הממשי.

מאת:דני ענבר פעילות קד"ם

כיום, השימוש שעושים לרוב מותגים ברשתות חברתיות כולל כמה שלבים שהם חלק מתהליך סיסטמאטי ברור:
1)פתיחת חשבון משתמש ויצירת עמוד פרופיל למותג/חברה.
2)הרצת מודעות פרסומיות.
3)איסוף כמה שיותר חברים או "אוהדים", באם מדובר בעמוד מותג בפייסבוק.
4) העברת אינפורמציה ומידע הקשורים למותג או לחברה, לרוב מדובר במבצעים וכל מה שחדש.

אולם, מאחר והגבולות בין העולם האינטרנטי לעולם האמיתי שבחוץ מטשטשים,רצוי שהחברות השונות תשכלנה לפעול בהתאם ולעשות שימוש יצירתי ברשתות החברתיות, על מנת להניע את הגולשים לפעולה בעולם שמחוץ לאינטרנט.

1) הפעלת "חפש את המטמון" באמצעות הטוויטר

ביום ראשון של חג הפסחא השנה, טוני הווק ערך בפעם השנייה, צייד אחר מוצרים שונים שלו, מעין משחק "חפש את המטמון" .
על המשחק הכריז טוני באתרו הרשמי ובטוויטר שלותחת התיוג #THTH (Tony Hawk Treasure Hunt). את המוצרים השונים החביא ב-60 ערים שונות ברחבי ארה"ב וביום המשחק חשף בזמן אמת ובהדרגה את מקום מחבואם.והזריזים מבין חבריו הגולשים זכו במתנה ב"אוצרות" שונים אותם הוא מוכרביום-יום : סקייטבורד, תרמילים, גיטרות ועוד.
בעזרת הפעלה מדליקה שכזו, ניתן להגדיל את מאגר העוקבים בטוויטר, ואף להפוך את העוקבים הקיימים ללקוחות נאמנים.

2)סיור ווירטואלי בעזרת פורסקוור


הרשת החברתית פורסקוור,בה ניתן לדווח בעזרת מיפוי על מיקום נוכחי בצירוף סטטוס, הופכת לפופולארית יותר ויותר בקרב סטודנטים. אילו מדווחים על מיקומם באוניברסטיאות השונות בצירוף סטטוסים משעשעים , שלעיתים מלגלגים על המקום, או בצירוף טיפים שונים ומשונים.
בעוד המוסדות להשכלה גבוהה מנסים לחשוב כיצד להשכיל להשתמש ברשתות החברתיות השונות, אוניברסיטת הווארד, חברה לפורסקוור ויצרה בעזרת רשת חברתית זו גרסא וירטואלית המסייעת לסטודנט לסייר ולחקור את הקמפוס.

3) מסרים שכתבו הגולשים ברוח ה"טור דה פרנס" נכתבו באמצעות רובוט של "נייק" על כבישים

הקמפיין של "נייק" , LIVSTRONG, הוא דוגמא להתמזגות יפה של העולםהדיגיטלי והעולם הממשי, המקדמת את המותג. "נייק" יצרה רובוט בשם Chalkbot,שאופיין ביכולתו לכתוב הודעות גיר (chalk) על כבישים.
בהשראת ה"טור דה פרנס", יכלו הגולשים לכתוב הודעות באמצעות עמוד מיוחד באתר החברה, עמוד הטוויטר שלה או סמס ולאחר מכן קיבלו קישור, המראה להם , היכן פיסית בעזרתו של הרובוט, נכתבה ההודעה שהקלידו.

4) סטארבאקס מציעה שוברי רכישה ופרסים דרך הרשת


רשת בתי הקפה העולמית "סטארבאקס", לה קהל נאמן ברחבי העולם, הצליחה ליצור בסיס עוקבים וחברים ברשתות החברתיות ברמת המיליונים מבחינה מספרית בטוויטר ובפייסבוק.
בכדי להעצים את כוחה ולשמר על דו-שיח עם הגולשים, מקפידה החברה להציע הטבות שונות באמצעות עמודיה ברשתות החברתיות כמו תלושים של אוכל בחינם, או פרסים במעמד רכישת ארוחה בהצגת התלוש.
כמו כן, הפורום הרשמי של החברה פעיל ביותר ובו היא קשובה להצעות הלקוחות, הצבעותיהם בסדרים, משיבה לשאלותיהם ומעדכנת אותם על סקופים וחדשות הקשורות לחברה. בנוסף, החברה מתקשרת עם לקוחותיה בעזרת אפליקציה באייפון.

לסיכום

גולשים תמיד מחפשים כיצד לממש מחוץ לרשת את האינטראקציות שלהם במסגרת הדיגיטלית, מה שתקף גם לגבי אילו המתקשרים ומתעדכנים באופן שוטף בכל הקשור למותג האהוב עליהם או שירות בו הם משתמשים. ביכולתן של חברות לנצל זאת על מנת להגדיל את קהל לקוחותיהן. יתרה מזאת, בהפיכת המוצר/שירות לחלק בלתי-נפרד מחייו של הלקוח, ע"י עדכונים שוטפים יום-יומיים אודותיו ,  קהל הלקוחות הקיים הופך אף לנאמן למותג.

פריים מי,היא חברה צעירה וחדשנית שלקחה את אופנת המצלמות הדיגיטאליות צעד אחד קדימה ובנתה סביבה קונספט ייחודי ומדליק לאירועים.

פריים מי מחברת אותך לקבוצת המטרה שלך בדרך יצירתית ואפקטיבית. הדיילות שלנו מצלמות את הנוכחים באירוע ומדפיסות להם תמונות במקום, הממוסגרות עם שם המותג והלוגו שלך.

FrameME מחברת אותך לקבוצת המטרה שלך בדרך יצירתית ואפקטיבית. הדיילות שלנו מצלמות את הנוכחים באירוע ומדפיסות להם תמונות במקום, הממוסגרות עם שם המותג והלוגו שלך. לפרטים נוספים: http://www.frameme.co.il/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב