דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהות הטיפול ההידרותרפי 

מאת    [ 06/12/2010 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2322 פעמים ]

ההסטוריה ההידרותרפית כיוונה עצמה למבוגרים.

שיקום אורטופדי אחרי ניתוח אצל אדם אחד, ודחיית אותו ניתוח אצל אדם אחד, הפגת מתח מנטלי מחד וחיזוק שרירים מאידך, ועוד ניגודים רבים, איפיינו את כוונות ההידרותרפיה, בבואה לשפר איכות חייו של הנכה.

בד בבד, התפתחו שיטות רבות לעבודה עם נכים במים. נוצרה ספציפיקציה.  וכך נשמע היום את המטופל מצפה לטיפול וואטסו ( סידרה של לחיצות, מתיחות והפניות, המופיעות בהרמוניה, בעת שהמטופל שוכב הוריזונטלית על פני המים, ומוחזק כל העת ע"י המטפל. הטיפול צריך להפיג כאב, מתח, ולשדר תבניות תנועתיות נכונות, במקום הקודמות, שגרמו לנזק. הגבלה בתנועת מפרק, שהיתה מנת חלקו של המטופל עד היום, תביא לשינוי ניווני, והוואטסו יתרכז בהפניות שלו בשחרור, הפרדת תנועות, כמו גם בהשפעה מגנטית על אישיותו ונפשו של המטופל),  על מנת לשחרר את שריריו ומפרקיו, בגלל תחושה בלתי נסבלת של כאב, מסורבלות תנועתית, ומתח נפשי כתוצאה מכל אלה;

ואחר מצפה ל טיפול "גיהארה" (שבסיסו מתיחה עדינה של עמוד השידרה, השתלטות חיובית על השרירים, ושחרורם מהצורך לפעול באותה נקודת זמן, על מנת לאפשר לגוף שקט פיסי ומנטלי, בעצם הפחתת העומס על המפרקים. ככל שהמטפל מצליח להשיג שלווה זו לאורך דרך ארוכה יותר, יושגו תוצאות טובות יותר בתחום טווחי התנועה וגמישות המפרק הפגוע, כמו גם זרימת הדם באזורו, האצת המטבוליזם ועוד.) , כי הוא מרגיש ש"החוליות מתחככות  אחת בשנייה", ויש להפרידן באמצעות המתיחות, שהשיטה מציעה, ולאפשר לו הקלה בכפיפה, ביישור ובצורך להפנות גופו לצדדים.

עם הזמן, נוכחו לדעת, כי טיפולי המים עוזרים לתינוקות, ילדים ובני נוער באותה מידה. תינוק עם טרטוקוליס לדוגמה ( העדפה של התינוק להפנות את צווארו לצד אחד על חשבון הצד השני. העדפה זו, אם לא תטופל במהרה, תגרום לשינוי בעמוד השידרה וא-סימטריה על ציר האורך של החוליות, כמו גם ליציבה לא נכונה ובריאה, וירידה בשיווי המשקל, בעיקר כשילך, ירוץ או יקפוץ.) בבואו למרחב המים, יסכים למתיחות לא נעימות בצווארו, כי המים יסבו את תשומת ליבו. הם ירגיעו אותו, יורידו את המתח השרירי, ויאפשרו למפרקיו מלא חלל לרוטציה צווארית, שהוא לוקה בה.

כך גם הילד, הסובל מחולשה בחגורת כתפיים, או הנער המתבגר, שנתגלתה עקמת בגוו, והוא נדרש לחיזוק שרירים מסיבי, ושחייה שיקומית, על מנת לעצור את ההידרדרות; על אף המאמץ, שעליו להשקיע, וקושי נשימתי, שיבוא עם התרגול החוזר, ניצפה במתבגר העומד בדרישות, כי במים יפיגו את עצבנותו ההורמונלית, ויאפשרו התמקדות במטרה.

 

עלינו לזכור תמיד- אם ברצונינו לזכות בכבוד והכרה,  יש לתכנן את המטרות הטיפוליות בקפידה, כשהשימוש בשיטות המוזכרות הינו אמצעי בלבד להשגת התוצאה הסופית.

 

 

 

גבי טפרברג, מנכ"לגלגל הצלה, המרכז ללימודי שחייה, הידרותרפיה   טלפון: 09-7679623 09-7664529 פקס: 09-7668475  הידרותרפיה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב