דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיקור סיני לכאבי גב 

מאת    [ 05/12/2010 ]

מילים במאמר: 797   [ נצפה 3816 פעמים ]

ב-30 השנים האחרונות הפכו כאבי הגב לאחת מבעיות הבריאות הנפוצות ביותר בעולם המערבי ואחוז ניכר מהאוכלוסיה סובל מהם. התופעה נפוצה במידה שווה בגברים ונשים, אינה פוסחת על גילאים צעירים ומתגברת ככל שהאדם מתבגר. אם בעבר סבלו מכך בעיקר אנשים בגילאי 55 ומעלה כיום מגיעים אלי לטיפול אנשים רבים שגילם נע בין 20-40. לעובדה זו יש מספר סיבות אשר קשורות בדרך כלל לאורח החיים, רמת הפעילות הפיסית ואף למצב הרגשי. 

ישנם סוגים שונים של כאבי גב. כאילו הנובעים משרירים תפוסים, מכווצים או מתוחים וכאילו הנובעים מבעיה בחוליות הגב או ברקמות החיבור אשר ביניהן כגון פריצת דיסק, בלט דיסק ועוד. 

בהקשר לאורח החיים ניתן לומר שגם הרקע לכאבים מגוון. מצד אחד כאבי גב שהינם תוצאה של פעילות פיסית מוגזמת אשר לרוב אינה נעשית באופן בריא כגון הרמת משאות כבדים תוך כדי כיפוף הגב והפעלת מאמץ רב. מצד שני ניתן לראות אנשים רבים אשר מפתחים כאבי גב על  רקע מחסור בפעילות פיסית, דבר אשר גורם להיחלשות הגב לאורך זמן. לדוגמא: אנשים אשר מבלים את רוב היום בישיבה במשרד, רכב וכו'. סיבות נפוצות נוספות לבעיה הן עמידה ממושכת, עודף משקל, בעיות יציבה וגם היחשפות קבועה ומתמדת לקור. 

באופן כללי, כאבי גב אשר נובעים מבעית שרירים (מתח, כיווץ...) נוטים להקרין כלפי מעלה וכאבים אשר נובעים מבעיה עצבית כגון בלט או פריצת דיסק נוטים להתפשט ממוקד הכאב כלפי מטה. 

על פי הרפואה הסינית הגב מסמל חוסן ואת היכולת שלנו להתקדם. עמוד השדרה מקנה לנו זקיפות קומה ומייצג את הקשר שבין המח והגוף. הוא נמצא מאחור ע"מ לדחוף את האדם קדימה ומאפשר לנו תנועה ופעולה. כמו כן לגב קשר חזק למערכת האורולוגית (כליות ושלפוחית שתן) אשר קשורה באופן פסיכואמוצינלי לכוח הרצון והמוטיבציה ומצד שני לרגש הפחד. במציאות ניתן לראות לא פעם שגורמים אילו נמצאים ברקע וקשורים לכאבים. -ר' סיפור המקרה.

אז מה ניתן לעשות על מנת לשמור על בריאות הגב לאורך זמן? אני ממליץ על תחזוקה משני סוגים: תחזוקה אישית ותחזוקה או טיפול מקצועי. 

בראש ובראשונה חיזוק והגמשה ע"י תרגול קבוע. התעמלות, פילאטיס, יוגה ושיטות תנועה שונות שעובדות על איזון השלד והיציבה מהוות בסיס מצוין לתחזוקה טובה של שרירים, מפרקים ועצמות בגוף. ביחד עם זאת חשוב לבצע תרגילי חימום לפני פעילות פיסית ובמיוחד לפני מאמץ דוגמת הרמת משקולות. לאנשים אשר פעילים פיסית ומאמצים את הגב במהלך היום חשוב להקפיד על עבודה עם גב ישר ככל האפשר. במידה ויש צורך להתכופף כדאי לעשות זאת עם הברכיים והרגליים ומומלץ להשתמש בחגורת גב אשר עוזרת לשמור על אזור הגב התחתון ישר ותומכת בו בעת הרמת משאות כבדים. לאנשים אשר יושבים שעות מרובות חשוב לקום מדי פעם, לבצע הליכה קצרה-אפילו במשרד, להתמתח, לסובב את המותניים והצוואר ולשפשף את הגב התחתון בתנועות למעלה ומטה ע"מ לחזק את זרימת הדם בשרירים. פעילות זו מומלצת גם למי שעומד הרבה שעות במהלך היום (לדוגמא שומרים) ולשלב אותה בהליכה וישיבה לסירוגין. 

ככלל רצוי מאוד לשמור על אזור הגב התחתון מוגן מקור ובשעות שלאחר העבודה אף לחמם בעזרת אמצעי חימום כלשהו (כגון בקבוק חם). כמו כן, כדאי לקחת בחשבון שעודף משקל יוצר עומס ניכר על הגב ואף מחליש את שרירי הבטן אשר מיועדים לתמוך בגב מכיוון קידמת  הגוף. השלת קילוגרמים עודפים וחיזוק שרירי הבטן תורמים מאוד לשמירה על בריאות הגב והגוף כולו. 

טיפולי תחזוקה ע"י רפואה משלימה נחשבים לחוד החנית של הרפואה המונעת בבעיות גב שונות וכיום מהווים פתרון מועדף גם על פי המלצת רופאים רבים. מצד אחד טיפולי 

מגע כגון שיאצו, רפלקסולוגיה ועיסוי ומצד שני טיפול מדוייק ועמוק יותר בעזרת דיקור סיני וצמחי מרפא אשר מטפל בהצלחה גם בזמן של כאבי גב חריפים, מצבי דלקת והתקפות חוזרות ונשנות וכן בשימור של התוצאות לאורך זמן לאחר שהתגברנו על המצב החריף.

 

 

 

 

                                          מקרה של כאבי גב על רקע רגשי

רונית (שם בדוי) הגיעה אלי לאחר שיקום מתאונת דרכים שארעה כשנה לפני כן. מאז היא סובלת מכאבי גב תחתון חריפים בתדירות גבוהה ותרופות אינן עוזרות. כל הבדיקות שנעשו בעניין יצאו תקינות וללא כל ממצאים חריגים. בנוסף, מאז התאונה היא סובלת מכאבי ראש ולעיתים חווה התקפי חרדה אשר מלווים בדפיקות לב מואצות. רונית ספרה גם שבאופן כללי היא מרגישה מתוחה ונסערת בגלל דברים קטנים שבעבר לא יחסה להם משמעות. 

הרפואה המשלימה מזהה קשר בלתי נפרד בין הגוף והנפש. הגוף מבטא את המצב הנפשי ומציג מצוקות נפשיות באופן פיסי. על פי הרפואה הסינית הכליות אחראיות לבריאות היסודית של הגב התחתון. מבחינה נפשית הן קשורות לרגשות של פחד, חרדה  ובהלה. אבחנתי חסימה שנוצרה בגב התחתון בעקבות בהלה בזמן התאונה. החסימה שיבשה את זרימת האנרגיה לאורך עמוד השדרה מתחתית הגב ועד לראש ועל רקע זה התעוררו כאבי גב וכאבי הראש. 

לשמחת כולנו לאחר מספר טיפולים הכאבים חלפו לחלוטין ורונית חזרה לעצמה מבחינה נפשית וגופנית כאחד.

מידע נוסף על טיפול בכאבי גב ובעיות נוספות תמצאו כאן


 

 

איל מצרי-דורון מומחה לרפואה סינית וטיפול בכאב-Dip Ac. מטפל שיאצו בכיר, רפלקסולוג והילר.


מנהל ומפעיל את מרכז ראן לרפואה סינית בראשל"צ-ת"א   050-4230535                         אתר:  www.renchi.net




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב