דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פריצה או המשך דשדוש 

מאת    [ 04/12/2010 ]

מילים במאמר: 770   [ נצפה 2238 פעמים ]

סיכום שנת 2010 מתקרב והשווקים לוחצים בכל הכוח למעלה והתשואות לשנת 2010 משתפרות מיום ליום. חודש דצמבר אף פעם לא היה חיובי באופן חריג ובדר"כ התשואות הן בין 0% - 3% במדדים.

 

ניתוח מאקרו כלכלה

לפני חודש בדיוק פורסם נתון מספר משרות חדשות לא חקלאיות שהעיד על ההתאוששות הכלכלית שצופים בארה"ב בשנים הקרובות. ספר הב'ז אשר פורסם בשבוע שעבר הקפיץ את המדדים בשוק המניות בעקבות ציפיות לחידוש הצמיחה. ניתן לומר שכלכלת ארה"ב נמצאת בין מיתון לצמיחה, מעין האטה כלכלית, נתוני המאקרו מעידים שהאטה כלכלית תהפוך לצמיחה בשנה הבאה.

נתוני האינפלציה עדיין נמוכים ומעידים על ההאטה הקיימת בכלכלה, אולם נתוני המאקרו כמו מכירות קמעוניות, ייצור, אבטלה ועוד משתפרים בהדרגה והאינפלציה צפויה להתחיל לעלות בחודשים הקרובים ותהווה איתות סופי למעבר מהאטה לצמיחה.

 

ניתוח שוק המניות

שוק המניות לאורך כל השנה ניסה לעלות בזכות נתוני מאקרו משופרים וחזר לרדת בעקבות משבר ביוון, ספרד, אירלנד ועכשיו פורטוגל. מדד המניות המוביל S&P 500 מדשדש כל השנה בין 1000 ל- 1200 נקודות ורק קניה בתמיכה ומכירה בהתנגדות הניבה רווחים יפים בשוק המניות.

המדד פרץ רמת התנגדות ב- 1200 נקודות וניטר לעבר שיא שנתי 1227 נקודות. המדד נבלם כרגע ב- 1225 נקודות ורק פריצה תאשר את המשך המומנטום העולה. סוחרים אגרסיבים ממתינים למדד באזור ההתנגדות ופותחים בשורט עם סטופים דיי קרובים. הטכניקה עבדה יפה רוב השנה אך הפעם נתוני המאקרו משופרים ויש להיזהר מפריצה של השיא שתמשוך כניסה של משקיעים חדשים אשר יעצימו את העליות.

 

ניתוח שוק האג"ח

שוק האג"ח הממשלתי ירד השבוע בעוד 2% בעקבות נתוני תעסוקה טובים בארה"ב. ניתן לומר בוודאות ששוק האג"ח מתאים את המחירים לסביבה מאקרו כלכלית שונה מאוד – צמיחה. חשש המשקיעים הוא מהתפרצות האינפלציה בשנה הבאה וכתוצאה מחירי האג"ח צונחים במהירות.

מחירי האג"ח עלו משנת 2006 עשרות אחוזים ויש ניצנים בנתוני המאקרו ובשוק האג"ח שהכלכלה בדרך לצמיחה מחודשת.

 

ניתוח שוק החוזים עתידיים

שוק החוזים עדיין שלילי למרות העליות בשוק המניות, סוחרים ממשיכים לגדר השקעות בשוק המניות לסירוגין והמדדים מגיבים בעצבנות כאשר השורטים נסגרים במהירות.

שוק האופציות מצביע על תמיכה ב- 1190 – 1200 נקודות ומשאיר טווח מסחר לכותבי הקולים עד הפקיעה. בסוף השבוע כותבי הקולים ניצלו את המחירים הגבוהים של האופציות ומכרו אופציות קול לפקיעה ב- 17 לחודש ונראה כי השוק נמצא בגבוה יחסי ומימוש רווחים סביר שיתחיל ביום שני ויתכן וימשיך עד לפקיעה. סוחרים האופציות לא חוזים פריצה בשוק המניות.

 

ניתוח שוק המט"ח והסחורות

שוק המט"ח כרגיל מרכז פעילות, היורו עלה 1.2% ויש תבנית טכנית מאוד אמינה ברזולוציה שבועית ולכן יש צפי להמשך עליות. מחיר הנפט עלה השבוע 6.5%! ומסוגל לעלות לעבר 93$ לחבית.

היורו והנפט הם המנועים בשווקים הגלובלים, העליות בשוק המניות תלויות ביורו שיפסיק לרדת ובנפט שימשיך לעלות בעקבות נתוני מאקרו חזקים בארה"ב.

 

סיכום

בהתאם לסקירה הקודמת, השווקים חזרו לאותה רמה במדויק. ציינתי בסקירה הקודמת כי השווקים חיוביים אך יש סימנים למימוש רווחים. ניתוח השווקים בשני המקרים זהה, כרגע יש סימנים של סוחרים אגרסיבים שינסו להפוך את שוק המניות בחזרה לרמות תמיכה והן במרחק של 3% מהרמה הנוכחית.השבוע, נתוני המאקרו בארה"ב והאירועים באירופה יקבעו האם תהיה פריצה בשוק המניות אחרי שנה של דשדוש או תיקון טכני נוסף.

אם שוק המניות, ביום שני מתחיל לרדת, יש לממש רווחים ולהמתין, בפריצה – כניסה מחדש. המשך ירידותמעבר ליומיים שלושה- כניסה לשורט.

MR TradeSafe! סוחר. מאמן ומרצה במכללת cashflow. בעלים של חברת תוצאות לימודים פיננסים בע"מ הפועלת בתחום המסחר והשקעה בנ"ע ולימודי שוק ההון. מאות הצטרפו, הצטרף/י בחינם ללא פרסומות לקבלת מידע מקצועי על שוק ההון העולמי: לינק:  http://eyalcarmi.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב