דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדנאות גיבוש לחציבה בירוקרטית 

מאת    [ 01/12/2010 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 2874 פעמים ]

סדנאות גיבוש לחציבה בירוקרטית

 

סדנאות גיבוש מטרתם לגבש ולהפגיש בין אנשים תוך שיפור האינטראקציה בין אישית. מנהרות הכרמל נכרו על ידי חברה סינית בשם CCECC שבה עבדו כחמש מאות חמישים עובדים.העבודה נעשתה בצורה מסורתית תוך שימוש בכלים ידניים, בסיום הפרויקט נכחו מאות מוזמנים בטקס חגיגי. ברצוני להדגיש את חשיבות סדנאות גיבוש בהתמקדות בפרויקטים שבהם מעורבים משרדי ממשלה, עיריות, חברות וארגונים עתרי הון וידע. 

 

גישות ניהול מטיילור ועד הותרן

עבודה משותפת כמו זאת של העובדים מסין הייתה נהוגה במאה העשרים.

פרידריך טיילור בשנת 1911 פרסם את ספרו "הניהול המדעי", שבו הוא עורך הבחנה בין מנהל בעל תפיסה דמוקרטית המתמקדת בחברי הצוות לבין מנהיג אוטוקרטי המתמקד בביצועי העובדים.

מחקרי "הותרן" נערכו על ידי מיו בין השנים 1923 - 1934 והיוו מרכיב חשוב להתגבשות גישת יחסי האנוש. המחקר שנערך במפעל הותרן בשיקגו בדק האם התמקדות בתשומת לב ויחסי האנוש שניתן לפועלות בהרכבת ממסרי טלפון יעזרו בהעלאת התפוקה או שיפור תנאים פיזיים בעבודה ( הרכבת תאורה טובה) יותר יעזרו בשיפור התפוקה של העובדות . קבוצת נשים אחת עבדה כאשר כל הזמן משפרים את התאורה וקבוצה קיבלה תשומת לב רבה יותר מהנסיין, כך שהתפתחו מערכת יחסים אישית שכללה נורמות וערכים בקבוצה כאשר רמת התנאים הפיזיים לא שונתה (התאורה נשארה באותו מצב).תוצאות המחקר הראו כי בשתי הקבוצות התפוקה עלתה. נגזרת נוספת מהמחקר היא כי הנסיין שהשתמש במשחקים היתולים אל מול חברות הקבוצה גרם להן ליהנות יותר בעבודה.  

 

חגיגה של עבודת צוות משותפת

בכדי לחצוב את מנהרות הכרמל העובדים השתמשו בכלים פשוטים ומסורתיים, הדבר גרם מן הסתם לאינטראקציה גבוהה בין העובדים, יחד עם הקשיים שנוצרו בדרך יותר מסביר שהתגבשו נורמות וערכי עבודה לצד עבודת צוות ולכידות בקרב העובדים הסינים.     

בפתיחת האירוע ב30.11.2010 נכחו ראש הממשלה ביבי נתניהו, יונה יהב, יובל שטייניץ, שרי אריסון, ישראל כץ ועוד מאות אנשי ציבור. בשנת 1997 הונחה אבן הפינה להתחלת הפרויקט. כאשר ישנה מטרה בסדר גודל כזה היא מאחדת בין הרשות המוניציפאלית לרשות המבצעת. ההכרות בין העובדים השונים במסגרת הפרויקט תגרום לכך שבעתיד הלו רחוק פרויקטים נוספים כמו פרויקט רכבת העמק נמל עתידי בחיפה, ועוד שיצאו לדרך בין חיפה לירושלים יהיו קלים יותר לביצוע ההכרות רבת השנים. 

ראש הממשלה ביבי נתניהו טען כי החציבה בהר הניבה גם חציבה של מנהרת בירוקרטיה. כדאי להזכיר שהפרויקט התחיל ב1997. הפיתרון לבירוקרטיה של פקידי הממשלה הוא לא רק בצמצום הבירוקרטיה אלא גם בהכרות וביחסים הטובים שהתפתחה בין עובדי רשות חיפה, לבין פקידי ולשכות הממשלה.

דבר זה מחזיר אותנו למחקרי הותרן אי שם במאה הקודמת שהראה בברור שתשומת לב יחסים אנוש טובים מעלים את התפוקה או יותר נכון מחלישים את "חסמי הבירוקרטיה".

אין חלילה הדבר בה לרמוז שחסמי הבירוקרטיה אינן דבר חשוב אבל יש כלל פשוט, כאשר מכירים ומוקרים אדם נעשה בשבילו יותר, זה מהות העניין. כיצד ניתן להוקיר ולהכיר ולשנות דפוסי עבודה בין משרדים שונים - סדנאות גיבוש הן הפיתרון לכך.

 

סדנאות גיבוש לחציבה בירוקרטית

אני רק יכול להמליץ כי לפני פרויקט גדול כדאי ששני הצדדים יפגשו ויערכו מספר פגישות לתכנון עבודה. אני יכול להגיד בפה מלא כי הזמנת מנחה קבוצות  לעריכת סדנאות גיבוש יכול להביא לגיבוש דפוסי תקשורת והתנהגות מובנים ופתוחים יותר.

סדנאות גיבוש צריכות להתמקד במשחקי הכרות, הפעלות לחיזוק התקשורת הבין אישית לצד גיבוש של כללים לעבודה משותפת. חבל שקובעי המדיניות ומנהלי הפרויקט לא מודעים כמה כסף, ועצבים סדנאות המתמקדות בנטוורקיניג ובתקשורת יכולות לחסוך להם אם תחילה של פרויקט משותף.

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב