דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


8 טיפים לרכישת דירה מקבלן 

מאת    [ 01/12/2010 ]

מילים במאמר: 660   [ נצפה 3342 פעמים ]

8 טיפים לרכישת דירה מקבלן

 

שוק הנדל"ן בוער !!! כולם רצים לקנות דירה.
רובנו נעדיף לקנות דירה מקבלן, ולא להיכנס לפרויקט בניית בית פרטי.

לפעמים אני שומעת אנשים השואלים "האם בטוח לרכוש דירה שאמורה להיות מוכנה רק בעוד שנתיים או שלוש ?" אני אומרת כן. אבל עם הסתייגות. לא בגלל ההבטחה לסיום הבניה, אלא בגלל איכות הבניה והמכשולים שעלולים לצוץ בדרך.

איך לקנות דירה מקבלן ולהישאר מרוצים ?

 

לצערי, חברים ולקוחות פונים אלי, כשהם כעוסים מאוד, מבולבלים ולעיתים אף פגועים בעקבות התנהלות תהליך רכישת הדירה ובנייתה ע"י הקבלן.
אני אומרת כי ניתן למנוע זאת אם מבצעים מספר פעולות פשוטות לכל אורך הדרך.

 

4 טיפים שיעזרו לכם להתנהל מבחינה חוזית וכלכלית מול הקבלן

 

1.      תהיו מיוצגים עורך דין מטעמכם המתמחה בדיני מקרקעין. אל תתפשרו ותנסו לחסוך כסף ע"י לקיחת שרותיו של עורך הדין של הקבלן. זה אסור על פי חוק. הוא עורך הדין מטעם הקבלן ויפעל בראש ובראשונה לטובתו.

2.      תדרשו ליווי בנקאי וכן תדאגו לקבל מהבנק התחייבות להמצאת ערבות חוק המכר ואישורים עדכניים במשך ליווי הפרויקט. קיומו של בנק מלווה ימנע את תרחיש 'חפציבה'.

3.      הבטיחו מהקבלן פיצוי במקרה של איחור במועד המסירה של הדירה. דרשו פיצוי ריאלי עבור כל חודש בו אתם מנועים מלאכלס את דירתכם. הפיצוי הכספי הנו פיצוי בגין עוגמת נפש, והוא מהווה תמריץ לקבלן לסיים את העבודות בתאריך הנקוב בחוזה.

4.      התמקחו על תנאי התשלום עבור רכישת הדירה. מאחר והקניה לא מתבצעת בתשלום אחד, אלא בהתאם להתקדמות הבניה, יש להצמיד את התשלומים למדד. נהוג להצמיד למדד תשומות הבניה, אך ניתן להצמיד גם למדד המחירים לצרכן או לשער הדולר היציג. כאן תוכלו לחסוך באופן משמעותי את הפרשי השער.
המלצתי: תמיד תצמידו את התשלומים למדד המחירים לצרכן.

ובנוסף, אל תחרגו מתקציב הבניה שתכננתם לכם.

 

אלה הם טיפים ראשוניים, וחשוב ליישמם בתקופה בה אתם בוחנים את הפרויקט, מתלבטים אם לרכושו או שאתם כבר בראשית תהליך חתימת החוזה ולקיחת משכנתה.

 

4 טיפים שיעזרו לכם להתנהל מול הקבלן בשטח, ולשלוט באופן הביצוע של דירתכם

 

1.      תיקחו יעוץ אדריכלי מטעמכם אשר יבדוק את תוכניות הבניה, את איכות הבניה, טיח חומרי הבניה והאם ניתן לערוך שינויים פנימיים בבניה. אל תסמכו על הקבלן שישתמש בחומרים הטובים ביותר לבניית הדירה שלכם.

2.      תתכננו את כל השינויים שאתם רוצים לבצע בדירה כל עוד היא "על הנייר". הקבלן גובה תשלום נוסף על כל שינוי וחריגה מהתוכניות בשלב הבניה. אומנם רוב הקבלנים מספקים פגישות יעוץ עם מעצבת פנים, אך גם היא מטעם הקבלן, ומטרתה למכור לכם כמה שיותר שינויים. תפנו לבדיקת Second Opinion מטעמכם, היא תחכוך לכם כסף רב.

3.      אל תקלו ראש התוכניות החשמל והאינסטלציה. פנו לייעוץ אדריכלי מטעמכם, ותתכננו יחד עם האדריכלית את מיקום שקעי החשמל, המנורות והמזגנים. מאוד מתסכל לגלות שבדירה שרכשתם בכסף רב ישנן 4 נקודות חשמל לרמקולים שאינם באותו גובה, או שאין מקום למכונת כביסה ומייבש יחד. תאמינו לי, אני אומרת זאת מניסיון.

4.      תבדקו האם המטבח שהקבלן מספק לכם אכן עונה על הצרכים שלכם כמשפחה. לעיתים הקבלנים נוטים לתת מטבח סטנדרטי או קטן מידיי בגודלו. המטבח חייב להתאים לאורח החיים שלכם, הן מחינת גודלו והן מבחינת סידור היחידות בו. מאוד מאכזב לגלות כי לא תוכן מקום למדיח כלים, או שתנור הבישול תוכנן להיות בארון ה Built-In ולכם יש תנור משולב עם כיריים. המטבח הנו חלק מרכזי מחיי המשפחה בימינו והוא אחת ההוצאות הגדולות בפרויקט. הוא חייב להיות בדיוק מה שאתם רוצים.

 

לסיכום, תסמכו רק על עצמכם. אתם יודעים מה הכי טוב בשבילכם. אל תתביישו להציק לקבלן, לשאול אותו שאלות, לדרוש ממנו לאפשר לכם בוא לאתר ולראות איך מתקדמת העבודה. זאת הדירה שלכם, נכס שלכם וההשקעה הכספים שלכם. תהיו מעורבים ואם אתם נתקלים בבעיות, תפנו לאדריכלית ולעורך הדין שלכם שיקדמו את המטרות שלכם.

 

כל שנותר לי זה לאחל לכם בהצלחה ומעבר קל ונעים לדירה.
תתחדשו.

אפרת מאירי  ?  אדריכלות ישראלית
אדריכלית שיפוץ והרחבה לקיבוצים 
טלפון 077-7020014 www.effie.saf.org.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב