דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל ההיבטים של עבודתו של מנעולן 

מאת    [ 25/11/2010 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 1968 פעמים ]

 

לא מעט אנשים טועים לחשוב שעבודתו של מנעולן מורכבת בעיקר מפריצת מנעולים, ושאת מרבית זמנו הוא מבלה בהתרוצצות בין בתים ורכבים שבעליהם ננעלו מחוץ להם. אולם האמת היא שעבודתו של מנעולן היא גדולה ומגוונת הרבה יותר, וכללת היבטים נוספים מלבד פריצת מנעולים. במאמר זה תוכלו ללמוד על שלל ההיבטים בעבודתו של מנעולן.

פריצת מנעולים

כאמור, פריצת מנעולים מהווה חלק ניכר מעבודתו של מנעולן ומהכשרתו. ישנם מנעולנים שמתמחים בפריצה לכלי רכב, אחרים מתמחים בפריצת כספות אך כל מנעולן אשר עבר את הכשרתו המקצועית במסגרת קורס מנעולן אמור להכיר את מגוון סוגי המנעולים והדלתות, ולדעת כיצד לפרוץ אליהם.

פריצת מנעולים שונה מיתר ההיבטים שבעבודתו של המנעולן בעיקר בשל העובדה שמדובר בשירות חירום. במרבית המקרים בהם נזדקק לפורץ מנעולים, יהיה זה מקרה חירום, כמו למשל: הילדים ננעלו לבדם בבית, תינוק הושאר לבדו במכונית ביום חם, חזרתם לביתכם מאוחר בלילה וגיליתם שהמפתח היחיד אבד וכו'.

לכן, כל מנעולן המספק שירותי פריצת מנעולים נדרש לזריזות ולמהירות. וכדי להשיג זאת, מרבית המנעולנים פועלים בגבולות גיאוגרפיים מצומצמים, שיאפשרו להם להגיב במהירות מרבית לכל קריאה. כך למשל, מנעולן בתל אביב יוכל להגיע במהירות לקריאות באזור תל אביב והסביבה.

שכפול מפתחות

עוד שירות שמספק מנעולן, וגם מנעולן בתל אביב הוא שכפול מפתחות. גם כאן ישנם מנעולנים המשכפלים את כל סוגי המפתחות, ומנעולנים המתמחים בשכפול סוג מסוים של מפתחות, כמו מפתחות לרכב, אימובילייזר וקודנית. שירות זה ניתן הן כשירות משלים למי שנזקק לפריצת מנעולים (כיוון שכל החלפה של המנעול דורשת ייצור מפתח חדש ושכפולו לכל מי שמשתמש בו), והן כשירות בפני עצמו ללקוחות הזקוקים לשכפל מפתח קיים.

חשוב לציין ששירות שכפול מפתחות בדרך כלל לא ניתן בבית הלקוח, אלא בבית העסק של המנעולן, שם הוא מחזיק את מכונות השכפול והציוד הנדרש לשם שכפול המפתחות. עוד חשוב לציין ששירות שכפול מפתחות כולל גם יצירת מפתח חדש כאשר אין מפתח מקורי.

תיקון והתקנת מנעולים וצילינדרים

היבט נוסף בעבודתו של מנעולן כולל תיקון והתקנה של מנעולים וצילינדרים. לא אחת, המנעולים שברשותנו מתקלקלים, מכל סיבה שהיא. מנעול מקולקל הוא מנעול שלא מאפשר לפתוח או לנעול את הדלת כהלכה. לשם כך יש צורך בתיקונו או בהחלפתו. לא אחת, עבודתו של המנעולן כוללת גם תיקון משקופים וידיות אחיזה של דלתות. מנעולן מקצועי מכיר את סוגי הדלתות והמנעולים השונים ויודע כיצד להתמודד עם כל תקלה או אתגר שניצב בפניו.

 

לסיכום, עבודתו של מנעולן היא עבודה מגוונת ומעניינת. פרט לעובדה שהוא מעניק שירותים שונים, אף יום עבודה שלו אינו דומה לזה שקדם לו. מנעולן מתמודד בכל יום עם סוגים שונים של תקלות, מגיע למקומות שונים ופוגש אנשים מעניינים. בין אם מדובר במנעולן בתל אביב, בירושלים או בכל מקום אחר, אין ספק שעבודתו של מנעולן היא אחת העבודות המעניינות והמאתגרות ביותר שיש.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב