דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכניקת בואן לסובלים מכאבי אישיאס 

מאת    [ 24/11/2010 ]

מילים במאמר: 585   [ נצפה 4913 פעמים ]

אישיאס הינו המונח המקובל לכאב שבו מעורבים עצבי האישיאס.

עצב האישיאס הינו העצב הבודד הארוך ביותר בגוף האדם. הוא מתחיל משני צידיו

התחתונים של עמוד השידרה ממשיך דרך הישבן, החלק האחורי של הירך והשוק ומסתיים בכף הרגל.

כאבי האישיאס ,הנגרמים בדרך כלל כתוצאה מפגיעה בעצב האישיאס, מטרידים מאוד מכיוון שהם מקרינים לכיוון הישבן, הירך האחורית, החלק האחורי של השוק ולפעמים עד לכף הרגל. כאבים אלה בדרך כלל מלווים  בתחושה של עיקצוצים, דקירות, תחושה של שריפה ולפעמים חוסר תחושה. הכאב מתואר, בדרך כלל, ככאב חד או כמו שוק חשמלי המתחיל בישבן וממשיך בחלק האחורי של הרגל ועד לכף הרגל.

הגורמים לכאבי אישיאס

כאבי האישיאס נגרמים בדרך כלל כתוצאה מפריצת דיסק, דלקת מפרקים באיזור עצם העצה, בעיה באגן, לחץ בחלק התחתון של עמוד השידרה או שינויים בצורה של חוט עמוד השידרה (מקובל יותר בקרב אנשים מבוגרים). אך הם יכולים להתחיל גם ללא כל סיבה, לא כתוצאה מתאונה כלשהי, נפילה או דלקת מפרקים. כאבים אלה, שהם ללא סיבה ברורה מופיעים בדרך כלל אצל אנשים מעל גיל 30. פעמים הם מופיעים רק בצד אחד ולפעמים בשני הצדדים. ישנם מצבים של כאבי אישיאס זמניים הנובעים מיציבה או עמידה לא טובה כמו למשל ישבה לא נכונה לאורך זמן.

כאבי אישיאס בזמן ההריון

די מקובל שאישה בשלבי הריון מתקדמים תסבול מכאבי אישיאס מכיוון שהעובר הגדל יוצר לחץ על עצב האישיאס. בדרך כלל לאחר הלידה כאבים אלה נעלמים.

טכניקת בואן לטיפול באישיאס

בטיפול בבעיות כמו אישיאס, לטכניקת בואן יתרון עצום משום שבמהלך הטיפול ההתייחסות אל הגוף עדינה. התנועות המבוצעות, במהלך הטיפול, מבוצעות מעל שרירים, גידים ורקמות והן תנועות עדינות ולא מכאיבות. יחד עם זאת תנועות אלה הן בעלות עצמה רבה והשפעתן מגיעה עד לרבדים העמוקים בגוף והן מעוררות את מנגנון הריפוי העצמי של הגוף. השפעת הטיפול בטכניקת בואן הינה מדהימה ביחס לסדרת התנועות המבוצעות על הגוף  שתפקידן לשפר את מצב האזורים / חלקים הזקוקים לטיפול. 

טכניקת בואן יעילה לא רק לטיפול בבעיות שריר ? שלד כמו אישיאס, אלא גם לטיפול ברקמות, עצבים ובאיברים הפנימיים בגוף האדם. בנוסף היא משפרת את מחזור הדם ואת הניקוז הלימפתי וזה מאפשר לגוף להיפתר טוב יותר מכל הרעלים שמצטברים בו וכך מתאפשרת ספיגה טובה יותר של כל החומרים המזינים להם הגוף זקוק.

טכניקת בואן קיבלה תגובות מדהימות מכיוון שהמטופלים שסבלו מכאבי אישיאס וטופלו בטכניקה זו זכו להקלה משמעותית כבר לאחר טיפול אחד.

כפי שכבר צויין, מטופלים רבים הסובלים מכאבים באישיאס מרגישים הקלה כבר לאחר טיפול אחד. אך כדי שההקלה תהייה משמעותית ותמשך לאורך זמן עד למצב שהכאבים לא יחזרו יותר, מומלץ לקבל 2-3 טיפולים.

מומלץ לא לקבל כל טיפול אחר 4 ימים לפני ו ? 7 ימים אחרי טיפול בואן מכיוון שכל טיפול אחר עלול להפריע לתהליך ההחלמה, שמתחיל כבר במהלך הטיפול בבואן.

הטיפול בטכניקת בואן מתבצע על מיטת טיפולים או בישיבה על כיסא (למי שקשה לשכב). המטופל נשאר בלבוש מלא. רצוי להגיע לבוש נוח כמו מכנסיים קצרים או טריינינג וחולצה נוחה ומשך הטיפול כשעה.

 

בריאות לכולם

דנה חנני

 

דנה חנני מטפלת מוסמכת בטכניקת בואן מטעם האקדמיה האוסטרלית. מטפלת בטכניקה זו בתינוקות בני יומם, ילדים, בוגרים, מבוגרים וקשישים. בספורטאים ובסובלים מפציעות ובעיות כרוניות ואקוטיות.


מטפלת מוסמכת בטווינא, עסוי רפואי, עיסוי שוודי. בוגרת בית ספר "מרב" לרפואה משלימה השייך לקופ"ח מכבי. במהלך השנים התמחתי בטיפולי טווינא לילדים.


מטפלת במגוון רחב של בעיות רפואיות כמו, בעיות אורטופדיות שונות הכוללות פריצת דיסק, כתף קפואה, בעיות ברכיים ועוד,סכרת, מיגרנות, הרטבה אצל ילדים ומבוגרים, פגיעות ספורט, תסמונת התשישות הכרונית, בעיות עיכול, מחלות פנימיות והרשימה עוד ארוכה.


עוסקת ברפואה משלימה משנת 2004. כיום מנהלת קליניקה פרטית לרפואה משלימה ברמת השרון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב