דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעקבות מחקרים גנטיים במוח ישנם פתרונות מדעיים לכל סוג של התמכרות 

מאת    [ 22/11/2010 ]

מילים במאמר: 936   [ נצפה 3397 פעמים ]

בעקבות מחקרים גנטיים במוח ישנם פתרונות מדעיים לכל סוג של התמכרות / מאת יואב ברנזון

 

 

1) התמכרות היא מחלת מוח והיא אינה קשורה כלל לכוח רצון

 

התמכרות אינה בעיה של אופי או כוח רצון אלא זוהי מחלת מוח. היא קשורה לקבוצות גנים מסויימות שפועלות במוח בצורה מוגברת ולמעשה מכתיבות סוג של התנהגות שאינה ברת שליטה.

 

 

2) לא צריך להגיע לשפל המדרגה כדי להיגמל

 

גמילה היא תהליך קל יחסית, ולכן אין צורך להגיע למצבים שפלים וקיצוניים כדי לגייס את "כוח הרצון" ולהיגמל, כי גמילה אינה קושרה להפעלת כוח הרצון אלא דווקא לפעילות הלא רצונית של האדם.

 

 

3) טיפול פסיכולוגי אינו מסוגל לסייע בהתמכרות לחשיבה מסויימת או לאמונה מסויימת

 

טיפול פסיכולוגי אינו יעיל כנגד התמכרויות. העובדה שפסיכולוג או מטפל יקשיב לצרות שלך במשך חודשים או שנים לא תשנה את המבנה הכימי של הגנים שלך במוח. הגנים הללו זקוקים לסוג של התערבות חזקה, משמעותית ומדוייקת, כדי שהם ישנו את אופן פעילותם ואת מינון הפעילות שלהם. זו הסיבה מדוע הרבה מאוד אנשים שפונים לטיפול עדיין מוצאים את עצמם מתמודדים עם אותן הבעיות שוב ושוב. 

 

 

4) רוב האנשים לא מבינים מהי התמכרות

 

רוב האנשים אינם מבינים מהי בעצם התמכרות. הם בטוחים שהתמכרות היא משהו שרואים בסרטים. בסרטים רואים מכור לסמים שזרוק ברחוב. אבל התמכרות היא בעצם השתעבדות לדפוס התנהגות או אמונה שמזיק לחיים. זה יכול להיות התמכרות לעצבים, לפתיל קצר, לרווקות כרונית, למין, לחופש, להתאהבות עיוורת. התמכרות היא השתעבדות לכל דבר שגורם במשך הזמן להפרעות קשות בחיים ומביא איתו נזקים נפשיים, רגשיים, פיזיים וכלכליים ניכרים.

 

 

5) חלק מהמחלה של התמכרות היא להכחיש שאתה חולה בה

 

חלק מכל מחלת התמכרות היא הצורך להכחיש את עצם קיומה. רוב המכורים אינם מוכנים להודות שהם מכורים. הם יעדיפו לטעון שכך הם מאמינים או שזו הבחירה שלהם, מבלי להבין שזו בעצם התמכרות שנכפתה עליהם ברמה הגנטית. רק ברגע שהם מבינים מהי התמכרות ומוכנים להודות בה - נפתחת בפניהם הדרך לשיפור דרמטי באיכות החיים שלהם.

 

 

6) התמכרויות מתגבשות מגיל צעיר, למעשה מינקות, כי הן גנטיות

 

שורש כל התמכרות היא בלידה, במערך הגנים שאיתו אנשים נולדים. אירועים טראומטיים מסוגלים להחמיר נטייה להתמכרויות ולעורר התמכרויות רדומות, מפני שאירועים טראומטיים נוגעים ומשפיעים על הגנים במוח ועל רמת הפעילות שלהם.

 

 

7) רוב האנשים מתקשים להודות שהם אינם שולטים בהתנהגות שלהם - הם בטוחים שהם בחרו אותה

 

חלק מהכחשת ההתמכרות נובעת מהעובדה שלאנשים לא נוח להאמין או להודות שהם אינם שולטים כהוא זה בהתנהגות שלהם. רוב האנשים חיים באשליה שהם בוחרים את החיים שלהם ואת ההתנהגות שלהם ושהם בשליטה. אלא שהאמת היא הפוכה לחלוטין. רוב האנשים הם שטופי מוח, הם בעלי דעות קדומות, הם נשלטים על ידי הגנים שלהם ואין להם כמעט שום יכולת בחירה, אלא במסגרת מערך הגנים הפעילים שלהם.

 

 

8) כל דפוס התנהגות או תגובה מזיק הוא למעשה התמכרות

 

כל דפוס התנהגות מושרש ובלתי ניתן לעצירה הוא התמכרות בהגדרה. המאמץ המרכזי של כל תהליכי הגמילה היא לפעול כנגד אותם דפוסי התנהגות שהם מזיקים בהגדרה, כלומר מובילים להפסדים רגשיים, נפשיים, כלכליים ופיזיים. דפוסי פעולה חיוביים אינם דורשים גמילה כל עוד הם תורמים תרומה חיובית ברורה לחיים של האדם. 

 

 

9) למעשה, כל האנשים שהולכים לטיפול הם אנשים שמנסים להיגמל מדפוס חשיבה או אמונה כלשהו

 

אנשים הולכים לטיפול כדי לקבל עזרה מאיש מקצוע חיצוני שיעזור להם לשנות משהו בעצמם שהם אינם מסוגלים לשנותו לבד. הם מבקשים סיוע כדי להשתנות, אבל כאמור הסיבה לכך שרבים אינם מוצאים פתרונות אצל מטפלים היא שטיפול פסיכולוגי אינו מסוגל ואינו מתיימר לגמול אנשים מדפוסי חשיבה או התנהגות. 

 

 

וטיפ לסיום: התמכרות הפכה לתופעה שהמדע מסוגל לפענח. כיום ישנם כלים יחסית נגישים להיגמל ממגוון של התמכרויות בצורה אנושית, מהירה ויעילה.

 

רקע כללי   יואב ברנזון הוא אבי תורת התרפיה הגנטית ומומחה עולמי בתחום.    יואב ברנזון מוביל אנשים לפריצות דרך ולהצלחה בתחום האישי, הזוגי והעסקי ב-25 השנים האחרונות והוא נחשב לאחד המומחים המובילים בתחום בישראל ובעולם כולו. הוא מקבל לקוחות ישראליים וזרים מכל יבשות העולם ואף מגיע למפגשים אישיים בניו-יורק, ברלין ולונדון.    יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,060 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות והפיתוח העסקי.   ? שיטת GET   יואב ברנזון הוא ממציא שיטת GET - שיטה חדשנית, מהפכנית וייחודית לחלוטין הנחשבת לפריצת דרך עולמית. השיטה מביאה לשינוי התנהגותי ולגמילה מהירה ויעילה מדפוסי התמכרות, מתקיעויות ומהרגלים מזיקים וכרוניים. השיטה מבוססת על הנדסה מחדש של גנים במוח והיא מאפשרת גמילה ושינוי במהירות חסרת תקדים.   מדובר בתהליך הנפרס על פני 4 מפגשים בלבד, במהלכם הנטייה ההתמכרותית מדוכאת ונעלמת, ואינה שולטת עוד בהתנהגות המכור.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב