דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך שינוי בהקשבה יכול להקפיץ את העסק שלך 

מאת    [ 22/11/2010 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 2031 פעמים ]

העזתי והקמתי עסק עצמאי, עשיתי את זה!  התייעצתי, למדתי, יש לי תכנית עסקית ברורה ותקציב מוגדר. מה עכשיו? עכשיו הגיע הזמן לעשות! ואני עושה. רצה בין פגישות, מטלפנת ללקוחות פוטנציאליים חדשים כל יום, עובדת לפי התכנית העסקית ובהתאם לתקציב ובכל זאת, זה לא קורה… משהו לא עובד כמו שציפיתי שיעבוד.

לפני שאני רצה שוב להתייעץ, לקרוא ספרי שיווק, או מתייאשת ומוותרת על כל הרעיון, אעצור לרגע. אקח אוויר - כי אי אפשר בלי לנשום - ואבחן את הדבר הבסיסי ביותר, האופן בו אני מקשיבה לעצמי ולסביבה, והאופן בו אני מתקשרת

הקשבה אוטומטית לשלילי

לדוגמא: הקשבה תוך שאני שמה דגש על:


    • מה לא הספקתי לעשות היום (לא שלחתי מיילים לכל הלקוחות ברשימה, לא הספקתי להוציא חשבוניות, לא התקדמתי עם התוכן לאתר החדש ועוד),
    • מה לא עשיתי מספיק טוב (לא הזכרתי מספיק אפשרויות בהצעת המחיר ששלחתי ללקוח, בשיחת הועידה לא דיברתי מספיק לעניין, סיפרתי סיפורים מיותרים,  וכו’)

שימוש בכלי ההקשבה “הקשבה מעצימה מתוך מסוגלות” יאפשר לי לעבור מהקשבה אוטומטית ומהדגשת השלילי (שבאופן כללי מחלישה אותי, מציגה בפני תמונה מעוותת של מציאות שלילית ומרוקנת אותי ממוטיבציה) להקשבה לחיובי תוך שימת דגש על:


    • מה כן הספקתי לעשות היום (התקשרתי ל-10 לקוחות חדשים, הוצאתי את כל הקבלות כך שאוכל מחר להעביר את הניירת להנהלת החשבונות, נפגשתי עם שני מעצבי אתרים, עבדתי לפי תכנית עסקית ).
    • מה כן עשיתי מספיק טוב (הוספתי להצעת המחיר המלצות של לקוחות מרוצים שזה תמיד דבר נהדר, ניהלתי את שיחת הועידה בצורה נעימה  ונמנעתי מויכוחים)

הקשבה לחיובי מעניקה לי נקודת פתיחה של חוזק והכרה בהישגיות (בניגוד לחולשה ותסכול) מהרגע הראשון, וכך המוטיבציה שלי לעבוד ולהצליח גדלה והגישה שלי נעשית חיובית יותר.

דברים שאני ממציאה ואשר מעכבים אותי. המצאות הן הגורם מספר אחד למתח. אין סוף להמצאות וכל יום אני ממציאה דברים מחדש.

לדוגמא: אין טעם לטלפן ללקוחות בצהרים, כי שעות הצהרים הן לא שעות טובות לשיחות מכירה. בטח מתקשרים ללקוח הזה 30 כמוני ביום ואין לו סבלנות. אם אבקש עזרה מהשותפה שלי, היא תחשוב שאני לא מסוגלת להתמודד בעצמי עם אתגרים פשוטים. רואים כמה זמן וכמה אנרגיה אני משקיעה בהמצאות?

לסיכום: לרוב, אנחנו יודעות בדיוק מה עלינו לעשות כדי להצליח. לכאורה, כל מה שנשאר זה להוציא את הידע הזה לפועל. להפכו לעובדות בשטח, באופן עקבי ולאורך זמן. המציאות מזמנת לנו אתגרים שונים בדרך וחלקם באמת אינם תלויים בנו. מה שכן תלוי בנו ובאחריותנו הוא האופן בו אנו מקשיבות לעצמנו ולסביבה.

הקשבה לחיובי, נטרול המצאות, בחירת פעולות על סמך עובדות מוצקות, שבירת הדרמה, התקדמות ונקיטת פעולה למרות הפחד יובילו אותנו בבטחה להשגת היעדים שלנו.

ועוד מספר מילים על יעדים ועל הקשבה… הבונוס בכלי הקשבה הוא שהתרגול והיישום שלהם משרת אותנו בהשגת יעדים בתחומים שונים - עסקיים, אישיים, משפחתיים וחברתיים.

בדיוק כפי שאנחנו מגדירות יעד עסקי ומשתמשות בכלי ההקשבה כדי להשיגו, כך גם עם כל יעד אחר - עם הילדים, בני הזוג, ההורים או החברים. הרווח בהקשבה, אם כן, הוא כולו שלנו… ושל יקירינו הסובבים אותנו, כמובן!

יסמין ארגון נשות עסקים מפעיל סניפים ברחבי הארץ. אם מעניין אותך יזמות נשית לפרטים נוספים היכנסי לאתר שלנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב