דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חדרי שינה מעוצבים 

מאת    [ 21/11/2010 ]

מילים במאמר: 976   [ נצפה 3318 פעמים ]

מה בעצם אנחנו רוצים מחדר השינה שלנו?
מכל חדרי הבית זה החדר ששימושיו הם רבים ומורכבים ואף משתנים בכל שלבי החיים, החל מחדר רווקים, לחדר הזוג ועד לתקופת המשפחה בחיינו שבו תארח המיטה הזוגית אותנו ואת כל צאצאי הבית... והלאה - כל שלב ומטרותיו שלו.
מנוחה, אהבה, חלומות, התלבשות והכנות ליציאה מהבית...כל אלו מתרחשים בין כתלי חדר השינה שלנו.

איך נתכנן חדר זה שיענה על כל צרכינו?

שיעברו אני ישן...
שינה כמובן היא הצורך העיקרי המנחה אותנו בתכנון חדר השינה ונהוג להשקיע מחשבה מרובה בבחירת מזרן, וטוב שכך - אך יש עוד מרכיבים שעשויים לשפר את שנתנו. כאשר בוחרים רהיטים מעוצבים לחדרי שינה יש לתת את הדעת על גודלו של חדרנו.הרבה פעמים אנו מנסים לאכלס חדר קטן מידי במיטה עצומה, שידות לילה מעוצבות מרווחות, שידת איפור, ארונות וכן הלאה. כאשר הכנסנו את כל אלה לחדר שינה טיפוסי צמצמנו מאוד את החלל הפנוי ויצרנו חדר עמוס ואף מחניק - דבר שבלי שנרגיש בו יפגע באיכות שנתנו.

חדרי שינה שאינם גדולים דורשים רהיטים עדינים ומאווררים. המיטה במקרה זה יכולה להיות בסיס בעיצוב מינימליסטי שיחזיק מזרון איכותי. שידה לצד מיטה יכולה להיות שידת מגרה קטנה מאוד עליה נניח את מעט הדברים הנחוצים כספר, משקפיים ועוד - אפילו שרפרף מעוצב מעץ מלא יכול להיות שידה לחדר שינה!. אם צריך ארון ?כדאי שעומקו לא יעלה על 50 ס"מ וצבעו-בהיר. אם מכניסים שידת טואלט מעוצבת - כדאי לשלב לצורך זה קונסולה מעץ קטנה ולא עמוקה ושרפרף שניתן למקם מתחתיה. רהיטים מעוצבים כאלו ניתן כעת למצוא בחנויות שמתמחות ברהיטי וינטאג' ורטרו מאסיה - שם יש מבחר של רהיטים מעץ מלא בעיצוב קליל גוונים בהירים ומבחר גדלים.

ושוב אתה חולם כמו ילד
אינסוף מחקרים מצביעים על חשיבות החלום הלילי להתנהלותנו ביום יום. וגם אם אנו מביאים את עצמנו לחדר השינה עם כל מה שצברנו במשך היום - בכל זאת האם משהו בתכנון חדר השינה יכול להשפיע על איכות חלומותינו?
כדי להשרות אווירה הרמונית בחדר זה, מומלץ לבחור צבעים בהירים אך לא בוהקים שיסיעו ליצור אוירה רכה ועוטפת. גוונים בהירים של כתום מומלצים וכן גווני כחול ותכלת אך לא קירות שלמים - לכחול השפעה של רגיעה ושלווה שיש צורך למתנה בגוונים נוספים. האביזרים צריכים להיות מעטים - מספר מצומצם של תמונות - רצוי שנושאן יהיה אישי, כמו צילומי משפחה מסוגננים בשחור-לבן או תמונות אהובות שתמיד  נעים להסתכל עליהן.
אותו דבר לגבי הקישוטים - הקפידו להכניס לחדר השינה את אותם קישוטים מעטים שאתם קשורים אליהם באופן אישי ויש להם משמעות נוסטלגית בשבילכם!
כאשר תקיפו את עצמכם בחדר שריהוטו, קישוטו וצבעיו הותאמו לגודלו ולמטרתו תגדילו את סיכוייכם לשינה רגועה וחלומות נעימים.

 ובחצות העששית בחלונו
כמובן עוד דברים קורים בחדר השינה... ותהיינה פעילויות אלו אשר תהיינה - יש לתת עליהן את הדעת בעיקר בתחום התאורה בחדר השינה. מומלץ שדווקא התאורה העיקרית בחדר השינה תהיה עמומה או עם אפשרות לעמעם- בדרך כלל לא נחוץ אור חזק דווקא בחדר זה. מנורות הלילה צריכות כמובן להתאים לקריאה מבחינת עוצמתן אך מומלץ שכל גופי התאורה הנבחרים יהיו בעיצוב עדין כדי שלא ליצור אווירה נוקשה בחדר.
אם יש שידת טואלט בחדר כדאי למקמה ליד חלון כדי לנצל את האור הטבעי, ואם אין אפשרות כזאת - אז לדאוג לאור משלה. בכל מקרה - הרעיון הוא שהתאורה תחפוף ותשלים את עיצוב החדר כולו.

בלילות הקיץ החמים
חם אצלנו, זה לא חדש - יחד עם זאת אחד הדברים הפחות מומלצים לשינה זה הכנסה של מכשירי חשמל לחדר השינה - כולל מזגן. ומה הפתרון לאוורור נאות של חדר השינה?
כמובן שבשלב התכנון - רצוי שיהיו בחדר שני חלונות לפחות וכמו כן למזג עם סורג של מיזוג מרכזי. אם אין את אלו - נמקם מאוורר בחדר אך רצוי לא מאוורר תקרה - או לפחות שלא יהיה ממוקם ישירות מעל המיטה!  עדיף מאוורר שיונח על שידה או מאוורר על רגל.

 את מראה דמותה עם בוא השחר
נשואה, רווקה, אם, סבתא  - תמיד נתלבש בחדר השינה! אם כן, מה נצטרך כדי להפוך זאת לחוויה מפנקת ומעצימה? כדאי תמיד שיהיה בחדר השינה חפץ שאותו נכנה בשם קולב - לצורך העניין זה יכול להיות גם סולם דקורטיבי שיישען על קיר או כיסא עתיק בעיצוב מעניין או כמובן קולב מסוג כלשהו - אפילו מהסוג שמתחבר לקיר ולו מספר מתלים. בחפצים אלו נוכל להשתמש כדי להניח מספר בגדים בלי לבלגן את כל החדר.

כעת אנו מגיעים לנושא הרגיש של מראה בחדר שינה - אפשר או לא? בשנים האחרונות מהססים אנשים להכניס מראה לחדר השינה שלהם בעקבות המלצות הפנג - שוואי . אולם יש לזכור שתורה זו בדרך כלל מתקבלת על השכל הישר ואינה מייעצת בניגוד להיגיון, ובאשר למראה - היא נחשבת לחפץ שמשכפל אנרגיות-חיוביות או שליליות, ועל כן בחדר השינה נמקם מראה בפינה שלא תשקיף ישירות אל המיטה ואל דמויותינו הישנות , וכך נוכל להוסיף מראה לפינת ההתלבשות שלנו - כמובן כדאי שתהיה זו מראה שמסגרתה עשויה עץ מלא ואפילו מגולף ונעים לעין.

הדבר האחרון שחסר הוא רהיט מעוצב שמידותיו יכולות להית קטנות מאוד-לדוגמה קונסולה מעוצבת עם מגרות שתשמש לנו כפינת איפור,בה נאכסן את תכשיטינו ועליה נניח מספר קישוטים אהובים,תמונות משפחתיות וכן הלאה.
כמובן שאם החדר לא גדול-עדיף לוותר על רהיט זה-ניתן להתאפר ולהתקשט גם באמבטיה  ועדיף כך מאשר לצופף חדר קטן-כאמור ?קולב ומראה הם בשבילנו פינת הלבשה איכותית וטובה

 בוקר חדש ללילות
ולבסוף-איך נייחד את חדר השינה שלנו ?
גם בחדר השינה אנו רוצים לבטא את ייחודנו ולעצבו כך שישקף את אישיותנו ויחד עם זאת יהיה עכשווי ומעניין.
בחנויות הרהיטים יש כמובן מבחר עצום  אך טוב תעשו אם תבחרו מראש באותן חנויות שמציעות פריטים ייחודיים שלהם ערך משל עצמם כמו למשל פריטי ווינטאג' -רהיטים עתיקים מאסיה המעוצבים בקווים זורמים וקלילים והרבה מהם צבועים מראש באופן שמתאים אותם לחדר שינה, כמו למשל שידה טיבטית שמשלבת כחול וכתום וכן ציורים של סמלי מזל  ,או ויטרינה מעץ טיק הצבועה בגוון תכלת-טורקיז. בחנויות כאלו תוכלו להתאים מספר רהיטים עתיקים שונים שביחד יהוו שלמות - בלי שתצטרכו שוב לבחור בסט הזהה והשגרתי - לדוגמה, שתי שידות לחדר שינה שאינן זוג זהה אך הן יפות ומעניינות ביחד! אך כמובן תמיד הקשיבו לקולכם הפנימי - הוא ינחה אותכם היטב למטרתכם - חדר שינה קסום משלכם שישלח אתכם אל העולם רעננים ושמחים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב