דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משפחה בונה עם 

מאת    [ 21/11/2010 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 2252 פעמים ]

יום העצמאות, מסמל יותר מכל את הקמת מדינת ישראל וביסוסה כמדינה יהודית ודמוקרטית, ומהווה יום חג לכל ישראלי באשר הוא. זהו יום בו אנו חוגגים את הזכות "להיות עם חופשי בארצנו". דווקא ביום זה חשוב להדגיש ולהבליט את הערכים החשובים לבניית חברה חפצת חיים ובת-קיימא.

במרוצת שנותיה של המדינה אמר מי שאמר ש"עם בונה צבא בונה עם". הצבא שהיה ועודנו אחד מכורי ההיתוך הישראליים נחשב במשך שנים רבות למי שמגדיר את הישראליות. הרשו לי לעדכן את האמירה ההיא, או לפחות להציע אופציה נוספת על בסיס אותה אמירה בעיצומו של העשור השביעי לכינונה של מדינת ישראל. "משפחה בונה עם בונה משפחה".

כמעט סמלי שיום העצמאות הוא יום בו אנו חוגגים בחיק המשפחה את עצמאותנו, בדומה לחגים לאומיים ודתיים נוספים. מה שנתפס כערך אינדיבידואלי, עצמאות, הופך להיות ערך רחב יותר, שמאגד בתוכו אינדיבידואלים רבים החוגגים יחדיו את עצמאותם. נראה שיום העצמאות הוא הזמן המתאים ביותר לבחון את ערכי המדינה, החברה והקהילה שלנו.

המשפחה, שלא זוכה ליום חג לאומי בישראל, היא הבסיס של שלושת המרכיבים הללו. הזכות למשפחה, והחופש להקים משפחה עצמאית שאינה תלויה בחסדי המדינה, כמו גם הזכות לבנות תאים משפחתיים מבלי לקבל אישור של מוסדות המדינה צריכים להיחגג גם הם יחד עם עצמאות המדינה.

כאשר אנו מבקשים להבין את הלוך רוחו, ערכי ודרכי התנהגותו של אדם, כל אדם, אנו חוזרים לשורשי משפחתו. אם אנו רוצים לקיים מדינה בריאה וחברה בריאה עלינו לטפח את המשפחות, כל המשפחות, ליצור אקלים שפוי ונעים על מנת שהן יצעידו את המדינה לעתיד טוב, חופשי ובטוח יותר. הבסיס לחברה מתחיל במשפחה. זכויות האדם והאזרח כרוכים בזכות למשפחה, זכות אדם בסיסית, שמאפשרת לפרטים להקים תא משותף, משפחה.

הזכות למשפחה, זכות שעדיין אינה מוכרת בחוקי היסוד של מדינת ישראל, היא זכות טריוויאלית לעם חופשי החורת על דגלו ערכים יהודים ודמוקרטים. המשפחה הישראלית מלווה אותנו לאורך כל ההיסטוריה של העם והמדינה. המשפחה היא המקום בו ילדינו מתחנכים, מקבלים את ערכיהם הראשונים ומתחילם לבנות את חייהם בדרך למשפחה משל עצמם. משפחה אכפתית תומכת ובריאה מגדלת אזרחים תורמים, פעילים ואכפתיים. היא הבסיס החברתי-ערכי-כלכלי של כל אדם, אזרח, עם כניסתו למעגל החיים. אך בדיוק כפי שה"משפחה בונה עם" כך על העם לבנות את המשפחה. האינטרס הישראלי הוא להשקיע במשפחה הישראלית ולהצמיח מקרבה דור חדש של בני אדם ואזרחים תורמים, פעילים ומאושרים.

בשורה התחתונה חשוב לזכור ולהפנים שהמשפחה היא בסיסה של החברה הישראלית בפרט ושל החברה האנושית בכלל. השקעה בנכס המשפחתי הזה, טיפוחו, שימת דגש עליו ושדרוג מעמדו לראש סדר היום והעדיפות הלאומי והחברתי היא אינטרס לאומי ראשון במעלה. לכבוד יום העצמאות ה-62 של מדינת ישראל הקריאה שלנו צריכה להיות עשירה יותר: להיות עם חופשי בארצנו – להיות משפחה חופשית בארצנו!

פרטים נוספים באתר ארגון משפחה חדשה

http://www.newfamily.org.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב