דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנהיגות אישית: לרצות או לרצות?! 

מאת    [ 10/06/2007 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 5599 פעמים ]

השאיפה לרצות את הדמויות הסמכותיות בחיינו ?הורים, גננות, מורים - החלה בילדותינו. היות והם היו בעלי הידע והכוח שהרי הם לימדו אותנו כיצד לנהוג בעולם, מה מותר ומה אסור, מה יאה ומה איננו, ניטע בנו הרצון לקבל מהם אישור. להיות "ילד טוב" לעשות את "הדבר הנכון" ולגרום להם נחת וגאווה.

הבעיה מתחילה כאשר הרצון לרצות הופך לכפייתי בגיל מבוגר יותר. כאשר כל רצונותיו של אדם תלויים ומכוונים ב: "איך אני אקבל אישור?", "איך אני נראה?", "מה חושבים עלי?". היינו, אותו האדם איננו מחובר לעצמו ולרצונותיו אלא עסוק כל הזמן בלהתבונן על עצמו מתוך השאלה "איך אני נראה בעיניי...". הוא איננו מנהל חיים לפי מה שחשוב לו, אלא על פי מה יביא לו אישור והכרה מבחוץ.

כאשר זוהי המחויבות הבסיסית של אדם אזי השאיפה לרצות מנהלת אותו. במובן זה מדובר ב"חזרה לילד שבי". לאותה ישות שרוצה בכל מאודה לרצות ולקבל אישור מאחרים.

אנשים הנוטים בבגרותם לרצות יתקשו מאוד לענות על השאלה: "מה אתה רוצה?!". בעוד יהיה להם מאוד קל לענות על השאלות: "מה אתה חייב לעשות ומהם חובותייך?". אנשים אלה הופכים להיות חסרי עמוד שדרה משלהם ועסוקים בלהרשים, בלהגיד את הדבר הנכון ובליצור הרמוניה בסביבתם אבל כל אלה על חשבונם עצמם. במבט פנימה הם עשויים להרגיש ש"אין בפנים כלום" כי תמיד הם היו עסוקים כאוטומטים בלעשות את הדבר הנכון ומעולם לא התפנו להקדיש מחשבה ב"מה אני רוצה בעצם?!"

אנשים אלה עשויים לגלות שלאמיתו של דבר הם מנסים לרצות כל אחד בכל עניין ודבר כמעט. הסתכלות ממוקדת יותר מראה להם שהם מנסים לרצות ולהרשים את הבוס, בן הזוג, ההורים וכלה בשכנה ממול ובבן דוד של הבן דוד! אין ספק שזו מלאכה שדורשת אנרגיה רבה ומכלה את משאביו של אותו אדם שלמרבה הצער ימצא את עצמו במבוך אין סופי שלעולם לא יבוא על פתרונו.

אותו האדם מעולם לא יזכה בהכרה אותה הוא מחפש מכמה סיבות. ראשית, אנשים אינם מתעסקים בו - הם מתעסקים בעצמם (-ואולי בשאלה איך הם נראים?!) שנית, ככל שנרדוף אחר משהו הוא יברח מאתנו וכך מעולם לא נקבל את ההכרה הנחשפת. ולסיום, ההכרה הנחשפת היא המראה שלך עצמך האומרת "אתה לא מספיק טוב!". ברגע שלא תרצה את הקשוח שבשופטייך (-אתה עצמך) לעולם לא תקבל אישור מאיש אחר.

אם-כן, הכל מתחיל מבפנים. בינך לבין עצמך. הפסק לחפש אישור מבחוץ והתחל לתת אישור לעצמך. אחת הדרכים להשתחרר מההרגל ומהרצון לרצות ולהתחיל לפתח את כוח הרצון האישי שלך הוא בלרשום לעצמך שבעה דברים אותם תרצה לממש בחייך בטרם מותך? מה חשוב לך לעשות ולהיות בכדי שתרגיש שמיצית את חייך (בתחום האישי והמקצועי)?


כעת משיש לך רשימה משלך המבטאת את הרצון האותנטי שלך ללא קולותיהם וציפיותיהם של אחרים אתה פנוי להוציאה מהכוח אל הפועל. מאמן אישי עשוי לעזור לך במשימה שהרי "בוא נעשה" עדיף על "לך תעשה".

באיחולי התחברות מעצימה לרצונותייך ולמציאת השביל שלך בחיים,
אסנת ברושי-חן, מאמנת להישגים 050-7806354

אסנת ברושי-חן (M.A) מאמנת להישגים. מנחת סדנאות והרצאות בתחומי ההעצמה האישית, אפקטיביות אישית ומנהיגות לחיים. בעלת טור אישי בנושא אימון. יודעת כי "שמעתי-שכחתי, ראיתי-זכרתי, עשיתי-ידעתי"! 050-7806354



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב