דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי תקשורת לא מודעת? 

מאת    [ 16/11/2010 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 3453 פעמים ]

 

תקשורת לא מודעת או אינטואיטיבית הינו מעבר אינפורמציה באופן לא מודע. המידע יכול להיות מילולי או לא מילולי, אולם בשני המקרים, התפישה הלא מודעת עוסקת בהקשרים רחבים או פרטיים המקיפים את הביטוי הישיר של המידע. במקרה של מישהו מדבר, יהיה זה הטון, העוצמה או חסרונה, ביטויי הפרצוף, ביטויי הגוף, בעת הדיבור, שפת שרירי הפנים והגוף, העומק של הקול ומהיכן הוא יוצא וסביבת החיים של הדובר, אם זה במקרה של בעל משרד - משרדו, או בעל בית - ביתו.

כפי שנאמר לעיל, לעיתים תקשורת לא מודעת הינה פנים אישיותית כמו בחלימה וקוגניציה תחת ההשפעה של היפנוזה ולא תמיד הינה תקשורת לא מילולית בלבד. הלא מודע עורך שיוכים לחוויות עבר עמוקות, בהתאם למה שהוא קולט באמצעות חמשת החושים שלנו. מכיוון שהוא משייך התנהגויות, ג'סטות ומחוות, כמו גם שיוכי פנים, אהבות ושנאות לא מודעות למין, גזע, דת, רקע וכו', הרי שהמידע המתקבל, לאחר שעבר מסע בלא מודע, טעון וטבול במיליוני חוויות, זיכרונות, טראומות, ואפקטים רגשיים, שאינם בהכרח קשורים ומקושרים למה שנמצא שם בחוץ.

חוקרים הראו שתשומת הלב ההכרתית יכולה להיות מופנית לחמש עד תשע פריטים באופן סימולטני. משמע הדבר שיכולת הקליטה ההכרתית שלנו הינה מוגבלת. את השלמת העבודה, עורכת ה'בינה הלא מודעת', שאינה קשורה קשר ישיר להכרה, העורכת בדיקה מקיפה במחסניה העמוקים, מחסני זיכרון עבר, מהם היא דולה כל אינפורמציה, זיכרון, רגש או מידע, שיכול לעזור לפרט הקולט, לנתח באופן כביכול נכון יותר ובטוח יותר, את הסיטואציה הנתונה החיצונית.

אחוזים קטנים מן המידע החיצוני מעובדים על ידי ההכרה היומיומית וכל יתר האינפורמציה מעובדת על ידי הבינה הלא מודעת. הבינה הלא מודעת נרתמת לעזרת ההכרה במילוי והשלמה של הפאזל, שממלא הינו בהתהוותו, שכן ההכרה היומיומית מסוגלת להכיל מעט מאוד אינפורמציה בכל רגע נתון.

לדוגמא, הבינה הלא מודעת לעיתים קולטת רמיזות לא מילוליות על פרט מסוים הנשען על הדרך שהפרט הנ'ל ארגן את האופן שבו הוא מגדיר את עצמו דרך הרקע הכללי - לבוש, תנועה, התנהגות, סביבה אישית של אותו פרט במשרד או בביתו. נתונים אלו שהבינה הלא מודעת קולטת נחוצים, מכיוון שהאדם בכללותו מכוונן להגנה ושמירה על עצמו והינו בעל נטייה לחפש וודאות מרבית, כדי להבין ולפעול בצורה הבטוחה לו ביותר בכל רגע נתון.

באופן גורף התקשורת הלא מודעת וההתנהגות הלא מודעת שלנו מושפעת או מונחית על ידי התרבות שבה גדלנו. זה אומר, שבאופן טבעי, הדרך בה התחנכנו שקועה בלא מודע באופן שגורם לנו להרגיש משהו מסוים, לחוש דבר כלשהו ולשפוט ולהגדיר דבר, על פי תכתיבים והתניות שהועברו בהצלחה על ידי החברה והתרבות שבה גדלנו. אין להם שמץ של חוויה אישית או שיפוט אישי, אלא נשענת מבפנים על ידי עבודת הנמלים שערכה התרבות באופן ששינה את תוואי השטח של הלא מודע האישי.

תקשורת בין אנשים שמגיעים מתרבויות שונות ותת תרבויות שונות, יכולה לגרום לסבל לא צפוי או קונפליקטים. אין כאן מפגש פשוט בין שתי הכרות, המכירות לראשונה אחת את השנייה, אלא בין שני מטעני נפץ לא מודעים, הטעונים משכבר הימים במידע, שפיטה וביקורת, שאינה מכוונת לאדם שממול בלבד, אלא לו ולכל דומיו ומכריו.

לכן, ההבנה של תקשורת לא מודעת יכולה לעקוף קונפליקטים אלו. כמו כן, תקשורת לא מודעת יכולה לגרום לשינוי במצב רוח או מצב רגשי.

 

הירשמו עוד היום לקבלת המדריך השלם לתקשורת אקטיבית בחינם
הקישו בלינק - http://www.tesha-bamautikshoret.com 
© כל הזכויות שמורות למיכל היל - תשע - במאות תקשורת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב