דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצל שמציל-פרגולות וסוככים 

מאת    [ 15/11/2010 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 1783 פעמים ]

 

סוככים זה הדבר שמבדיל בינינו לבין האבות הקדמונים שלנו, הלקטים והציידים. מטרתם של הסוככים היא להגן עלינו מפני החום, הרטיבות והקור. סוכך זה ההתחלה להתפתחותו של הבית המודרני המבודד בפני טמפרטורות חיצוניות, הבית החמים והנעים שיש לנו היום. למרות שכולנו חיים כיום בבתים נוחים, עדיין האנושות לא התנערה מהמקורות, הלא הם סוככים. סוככים אפשר למצוא בכל מקום: גנים ציבוריים, בריכות ואפילו בגינות פרטיות. היות והאקלים הישראלי מתאפיין בעיקר בחום, מטרתם של מרבית הסוככים בארץ היא הגנה מפני השמש.

 

סוככים לפארקים ולבריכות

כפי שכולנו יודעים, אי אפשר להחזיק ילדים בבית בחודשי הקיץ החמים. יחד עם זאת, היציאה לפארקים ציבוריים או לבריכת שחייה מלווים בחשיפה מרבית לשמש. כיום יותר ויותר מקומות ציבוריים מסוג זה זוכים בכיסוי בסוככים מיוחדים. בבריכות תולים בדי ברזנט המצלים על אזור שפת הבריכה ולעיתים גם על אזור הבריכה עצמה. מקומות מסוג זה זוכים בדרך כלל ליותר מבקרים כי ההורים מעדיפים שהילדים יישארו בצל.

 

פרגולות - הרבה מעבר לסכך

פרגולה כיום זה חלק בלתי נפרד מכל גינה ואפילו ממרפסת גדולה. מוצר זה התפתח בראש ובראשונה מתוך הצורך ליצור בגינה אזור מוגן מפני קרני השמש, אך עם הזמן גילו בעלי פרגולות כמו גם היצרניות של המוצר הזה, כי הוא לא רק שימושי אלא גם יפה. כיום, כל מי שמתכנן גינה, מכניס לתוך תכנונו גם מקום לפרגולה ולעיתים אף מגדיר את העיצוב שלה.

חשוב ביותר גם להקפיד על התחזוקה של הפרגולה, ואם היא בלויה מדי, אז אולי הגיע הזמן להחליף אותה. זכרו, כמה שהפרגולה מוסיפה לנוף הגינה שלכם כשהיא במיטבה, כך היא עלולה לכער את הנוף אם היא מוזנחת ולא מטופלת.

 

חומרים לבניית פרגולות

פרגולה מתחברת לנו הרבה פעמים עם פרגולת עץ, אך למעשה אפשר לעשות פרגולות גם מאלומיניום. לכל אחד מהחומרים הללו יש את היתרונות והחסרונות. עץ הוא חומר מושלם לבניית ריהוט גן בכלל ופרגולות בפרט, זאת משום שהוא משתלב באופן טבעי בנוף של הגינה. העץ עובר עיבוד נגד מזיקים והמוצר המוגמר יכול להחזיק מעמד זמן רב, אך יש צורך לדאוג לחדש את הציפויים השונים.

פרגולת אלומיניום היא סוכך מוצלח יותר מפרגולת עץ, וזאת תודות לאפשרות להוסיף מנגנון כוונון שיאפשר לכם לסגור את פתחי הגג לחלוטין, או לפתוח אותם לגמרי. נוחות זו מתאפשרת רק לבעלי פרגולת אלומיניום. בצורה זו ניתן לשנות את מצב הסכך בהתאם למזג האוויר.

מי שרוצה ליהנות מהיופי של פרגולת עץ ומהיתרונות הרבים של פרגולת אלומיניום, יכול פשוט לצבוע פרגולת אלומיניום בצבע עץ וליהנות מכל העולמות.

 

סוככים זה דבר חשוב ביותר היות ואנחנו צריכים להתגונן כל הזמן מפני השמש החמה. פרט לכך, סוככים העשויים בצורה טובה יכולים לתרום גם לעיצוב המקום.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב