דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עולם ביהס לעיצוב והמכינות לקראתו 

מאת    [ 07/11/2010 ]

מילים במאמר: 629   [ נצפה 2736 פעמים ]

 

נסו להיזכר בצעד הראשון בקריירה שלכם, בלימודים, בצבא. שאלתם את עצמכם איך שרדתם? איך התמודדתם בעצמכם באותו מסע ארוך שהיה מסע אישי ומפרך? נסו לדמיין איך יכול היה להיות המסע הזה אם הוא היה מלווה במדריך לצעדים הראשונים בעולם הגדול. מדריך שהיה מנסה להקנות לכם את אותם כלים שרכשתם היום, תוך כדי הדרכה והכוונה אישיים פרטניים.נכון שיכולתם לחסוך זמן יקר ועצבים מיותרים ?

במילים אחרות, בתחילת כל תהליך , עומד הקושי העצום בהבנת המציאות וההתנהלות בתוכה.המכלול, נדמה שהוא מאוד מורכב ומסובך.אך מבלי לשים לב, ככל שהזמן עובר, הוא ניתן לפירוק ואט אט נהפך נהיר.  הפירוק יכול היה לקרות מהר יותר אם הייתם מוצאים מורה מתאים שיקצר את התהליך. לגופו של עניין, נושא רשומות אלו הוא עולם ביה"ס לעיצוב והמכינות לקראתם. שוק העיצוב בישראל, על כל תתי סעיפיו, תחרותי מאוד ורק יחידי סגולה אכן מצליחים בו.

אך מיהו מעצב מוצלח?אחד שמעצב יפה ונקי? אחד שמעמיד את הקומפוזיציה לפי יחס ברור?  אחד שיש מאחוריו באז? ומסעות של יחסי ציבור?מיהו? האם בבחירתי להיות מעצב, אני בהכרח אתבטא באותה השפה שחברי למקצוע המצליח אך מוצלח פחות מתבטא? אז זהו שלא!!

באופן נקודתי,יש לאמור כי הדיון שעובר במסדרונות האקדמיה הוא איזה דור של מעצבים אנו מגדלים היום.השאלה היא האם המוסדות האקדמיים ככלל מקבלים היום רק את המועמד שמייצר את אותה עבודה שיוצרה לפני חודש בסטודיו להכוונת מועמדים לעיצוב ובאופן פרדוקסלי מיוצרת באותו מבחן בדיוק ע"י סטודנט מתחרה שלו?האם סטודנט שמייצר אחרת מזה גם יתקבל?

אז זהו שכן- רק אם ישמור על עקרונות פשוטים של מסגרת, כל השאר פתוח לפניו.שלב ההטמעה הראשונית והדרישה לאמירה הוא החשוב מכל ויש למכינות לקראת לימודי העיצוב, אחריות בלתי רגילה בעיצוב פני עולם היצירה העתידיים שלנו.יש לשים דגש על תהליכי מחשבה וקריאטיביות בחשיבות שאינה פחותה מן המוקדש לביצוע.לשם כך, שותפתי רותם בן שושן, אדריכלית, בוגרת תואר שני לבינוי ערים בפוליטכניקו, קטלוניה ברצלונה, ואני, פתחנו את הסטודיו שבבעלותנו.

הקונספט הוא להעביר מסר אחר של עיצוב, ולפתח את הייחודיות והאידנדיוודיואליות במסגרת מלמדת.תינוק שנולד, לומד את השפה הכי מהר. את זה אנו מכירים מהחיים.זה  ממש ככה בתחום העיצוב. ולהערכתי השלב הראשוני הוא השלב הקריטי והחשוב ביותר.אם אלמד את התינוק רק לייצר, הוא רק ייצר.אם אחשוף את התינוק לעוד שפות ותחומים, הוא ידע לתקשר טוב יותר וכך ייצר טוב יותר.שלב השפה הנוספת נעדר מהשוק כיום ובמיוחד בשלב יסודות העיצוב. שלב השפה הנוספת, הוא שלב שהסטודיו שואף לכוון מתוך לימוד הטכניקה והכוונת המועמדים.חלופה כנה בתוך הכאוס.

איך בונים חלופה? התשובה חד משמעית: בפיתוח היכולת היצירתית של המועמד.לא רק לימודי תוכנות, הצגת תיק עבודות... וכו', אלא גם באמצעות יציאה למסע של התבוננות עצמית לטובת העצמה של היכולות של כל אחד מאיתנו לחשוב אחרת.הסטודיו הוא מכינה שהוקמה מתוך אידיאולוגיה היכולה להיות חלופה אחרת למצב. באמצעות שיטות מתודולוגיות ברורות ורציפות אותן פיתחנו, רותם ואני, אנו  מפרקים את הקופסא וגורמים לתלמידים שלנו לצאת מתוכה בדרכים מודעות ולאו דווקא אוטומטיות וטכניות(שגם הן נלמדות).

הייחוד של הסטודיו הוא בכך שהוא אישי ואינטימי ומתמחה בפיתוח היצירתיות.הסטודיו מיועד למועמדים לכל בתי הספר לעיצוב - עיצוב אופנה, אדריכלות, עיצוב גרפי, עיצוב פנים, עיצוב תעשייתי צורפות וטקסטיל, אמנות ואנימציה.

ושאיפתנו היא שהמועמד ייחשף ויתרגל באופנים שונים איך לייצר אמירה לפי מתודה ושיטה- אמירה אישית, מקורית, יצירתית .צוות הסטודיו מלווה את המועמדים במסע אישי במסגרת קבוצתית, בתהליך בניית תיק עבודות המותאם אישית לכל מועמד, ומכין אותם למבחני הקבלה השונים. הסטודיו מספק את הכלים המרביים להתחבר ולפתח את הצד היצירתי והפנימי  של המועמדים ואת הכלים המתאימים להוציא לפועל יכולות אלו.ההנחיות בסטודיו קבוצתיות ואישיות והן מספקות  את היסודות העיקריים הנדרשים להתמודדות עם דרישות הקבלה השונות.

מההתחלה לסוף, שלב הסיכום,בסטודיו אנו עובדים יחד עם המועמד בין היתר על עמידה מול קהל ופרזנטציה שהיא הכלי להעברת המסר תוך תמציתיות, נקיון ונהירות. אלו הן תכונות שמובילות לניצחון העבודה המעולה מול העבודה הטובה.שוק העיצוב, דורש להעביר את תמצית הרעיון באופן מיידי ופשוט. השימוש הנכון בכלי זה, לעיתים מולד אך בד"כ נרכש תוך כדי נסיון. בסטודיו, הכלים הללו נרכשים באמצעות שיטה בדוקה ומוכחת.

 

 

 

 

רואי וינברג, מנהל לוקו סטודיו- הכוונה למועמדים עבור מקצועות העיצוב במוסדות להשכלה גבוהה.


בוגר במשפטים(B.Law) המסלול האקדמי המכללה למנהל, עורך דין משנת 2005. מסיים את לימודיו בביה"ס לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב