דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעגלי הקשבה כמכפיל כוח עסקי 

מאת    [ 03/11/2010 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 2327 פעמים ]

מעגלי הקשבה כמכפיל כוח עסקי

עפר בר-נחום

 

ארגונים רבים בארץ ובעולם דנים בחשיבות ניהול הידע .

ניהול הידע נעשה באמצעים מאמצעים שונים , מהם מחשביים העוסקים בניהול ידע מילולי ומהם העוסקים בניהול הידע הנומרי.

בנוסף השכילו חלק מהארגונים להשתמש בידע האנושי וישנן חברות שאף הקימו צוותי חשיבה ומנהלי קבוצות הנטוורקינג על מנת להיות בקשר מתמיד עם בעלי ידע למינם.

אחד המכשולים המחייבים ניהול ידע יום יומי הינו הצורך והחובה להפיק לקחים על מנת  ללמוד איך הצלחנו ולמה נכשלנו כך שאחרים ידעו לחקות או להמנע. ידע זה נצבר וקיים בשני מישורים עיקריים: הגלוי/מיידי והסמוי/משתמע. המידע הגלוי הוא זה שנצבר כנתונים ומסמכים במהלך חיי הארגון, כאשר המידע הסמוי הוא זה המרכיב את הניסיון האישי על הבסיס הכולל של היכולות והתובנות של כל אחד ואחת בארגון.

לצערנו מידע סמוי נובע גם בשל טעויות אנוש ו/או אי ביצוע גיבויים ו/או עצלות ואי רישום /דיווח של חלק מהאירועים .

לכן הגדרנו את ניהול הידע כקונספט ארגוני  להביא לזמינות ונגישות של כמה שיותר ידע, סמוי כגלוי,בתוך מסגרת הארגונית.

אמצעי נחוץ אשר במרבית הארגונים עקב פוליטיקה ארגונית ותחרותיות לא מרוסנת אינו מתבצע כהלכה הינו נושא שיתוף הידע .

שיתוף ידע או כפי שהנושא מוגדר באקדמיה מעגלי הקשבה , הינו כלי עבודה המאפשר תקשורת ארגונית מעצימה .

תקשורת זו מאפשרת מתן כלים לעובדים ומנהלים כאחד להתמודד עם חסמי הקשבה , דעות קדומות , ומסיחים למינם , למול מעודדי הקשבה המאפשרים פתיחות שלנו לזולת ולהיפך תוך הרגלת האחר לתקשורת פתוחה ללא הסתרה.

אמצעי זה מביא להיצף של  רעיונות חדשים ובחינת ישימות פוזיטיבית המצעידה את הארגון קדימה ומקדמת אותו למול מתחריו בשוק.

עידוד שיתוף הידע במטרה לעודד עובדים ומנהלים לשתף אחרים בידע האישי שלהם ולעזור למשתמשים לעשות שימוש מרבי בידע זה  מה שגורם בהכרח ליכולות לקבל החלטות מיטביות .

למעשה, את כל העיסוק בניהול ידע ובגיבוש תובנה עסקית ניתן לראות גם כאיסוף ושימור הידע הקיים בארגון והפיכתו לידע זמין ועדכני וככלי עבודה תומך החלטה .

באחדנו את כלי מעגל ההקשבה עם כלי נוסף שהוא כלי המודיעין העסקי המתייחס ליכולות הארגון למול מתחריו , לאיסוף מידע פוזיטיבי אתי , להיכרות עם השווקים המשתנים ולהיותנו ערוכים ודרוכים לקראת הבאות ביום יום , מאפשר לנו גמישות מחשבתית וארגונית ומעצים את שרידותנו ומחזקנו למול מתחרים .

אין ספק כי שילוב היכולות של מודיעין עסקי מחד ושל פתיחות והבנה לחשיבות ניהול הידע על בסיס כלי  מעגלי ההקשבה , משמשים מכפיל כוח ארגוני ועסקי ומביאים את המשתמשים בטכניקות אילו לקדמת הבמה .

 

הכותב הינו מנכ"ל קבוצת סינרג'י לייעוץ ארגוני ועסקי , דוקטורנט במינהל עסקים

 

 

 

כותב המאמר הינו דוקטורנט למנהל עסקים , מנכ"ל קבוצת סינרג'י לייעוץ ארגוני ועסקי ושותף בחברת Humint Solutions LLC
http://www.synergy-group.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב