דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבודות גובה 

מאת    [ 01/11/2010 ]

מילים במאמר: 575   [ נצפה 3626 פעמים ]

עבודות גובה

פעם, פתרון המגורים הסטנדרטי היה צריף בגובה שני מטרים לכל היותר, הניתן לניקוי מבפנים ומבחוץ בפחות משעה. היום, כל מבנה מצמיח עוד ועוד קומות, ושמי תל אביב כבר מכוסים במגדלי ענק לצרכי מסחר ומגורים. כל אותם מבנים מפלצתיים בגובה של עשרות מטרים דורשים טיפול ותחזוקה שוטפת, ועל כן נולד תחום העבודות בגובה.

סוגי עבודות גובה

עבודות גובה נועדו לספק את כל שירותי התחזוקה, הבנייה, השיפוץ והתפעול של מבני תעשייה, מסחר ומגורים הנדרשים לביצוע בגבהים משתנים. עבודות בנייה שונות כגון התקנה של שלטים, חיזוקים, נקודות עיגון, תוספות חיצוניות ועיטורים, נעשים בגובה של עשרות מטרים על ידי צוותים מיומנים שעברו את ההכשרה המתאימה לכך.

תיקונים בגובה, חיזוקים ושיפוצים, נמנים כולם עם עבודות גובה אחרות המבוצעות על ידי חברות עבודות גובה מוסמכות ומקצועיות. בין עבודות השיפוץ: איטומים חיצוניים, תיקון והתקנה של אריחים או עיטורים חיצוניים, צביעה ותיקונים של קירות ועוד.

ענף עבודות הגובה המוכר יותר לציבור הרחב הוא ענף הניקיון. ניקיון חיצוני של חלונות וקירות אריחים דורש צוות מיומן ומוסמך של אנשים המכירים את רזי העבודה בגובה ומוסמכים לבצע אותה.

שיטות לעבודות גובה

ניתן לחלק את השיטות השונות לעבודה בגובה לשני חלקים עיקריים: עבודות מעלית ועבודות סנפלינג. השיטה הראשונה מתבצעת על ידי שימוש במעלית מדרגה המקובעת לגג המבנה עליו מבוצעת העבודה על ידי עוגנים חזקים במיוחד. המעלית מגיעה בצורה של מרפסת קטנה עם שלט המאפשר לעובדים בגובה לקבוע את תנועת המעלית ולשנות אותה.

השיטה השנייה לעבודות גובה היא שיטת הסנפלינג. בשיטה זו מקובע העובד בגובה באמצעות עוגנים לגג של המבנה עליו מתבצעת העבודה, כשהוא למעשה תלוי באוויר באמצעות רתמות וחבלים המחזיקים אותו במערכת מאוזנת.

ברוב המקרים, עבודות גובה של שיפוצים, בנייה, מדידות וחיזוקים נעשות באמצעות מעליות עבודות גובה בגלל הצורך בציוד מתקדם וכבד, או בציוד בנייה. רוב עבודות הניקיון והתיקונים הפשוטים יעשו באמצעות סנפלינג בגלל העלות הנמוכה של ביצוע העבודה.

תקני עבודות גובה

בגלל שמדובר בתחום מסוכן ביותר נקבעו תקנות מחמירות לנושא עבודות גובה. עבודת גובה מוגדרת ככל עבודה בה קיים הסיכון לנפילה מגובה של מינימום שני מטרים ושלא הותקן בה מעקה בטיחות, או שהיא מתבצעת באחד ממתקני העבודה בגובה (פיגום, מתקן הרמה ליחיד, או במה מתרוממת). בנוסף, עבודות גובה מוגדרות ככאלו בהן האדם העובד נאלץ לכופף את גופו בזוית הגדולה מ45 מעלות במטרה לבצע את עבודתו.

רוב עבודות הגובה מחויבות בפיקוח צמוד והכשרה מוקדמת של בעל מקצוע המאושר לספק את ההכשרה והליווי על ידי מפקח עבודה ראשי. כל הדרכה שמתקבלת אמורה להיות מתועדת בכתב מינוי כתוב הניתן לעובד בסיום ההדרכה. כתב מינוי זה מהווה אסמכתא משפטית להדרכה אותה עבר העובד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב