דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איתות למימוש רווחים בשוק המניות 

מאת    [ 30/10/2010 ]

מילים במאמר: 790   [ נצפה 2127 פעמים ]

השווקים הפיננסים משתנים מהר מאוד, המטרה של הסקירות היא להימנע ממצב שבו אני וכל אחד אחר נמצאים בפוזיציה הפוכה לשוק. הסקירה השבועית מאפשרת למשקיע לעקוב באופן שיטתי אחרי השווקים ולעדכן את הניתוח ולהסיק מסקנות חדשות. הסקירות נועדו למנוע מצב שבו המשקיע נמצא בפוזיציה מפסידה ומשכנע את עצמו שהוא נמצא בפוזיציה נכונה והשוק טועה.

דיסוננס קוגניטיבי הוא מצב פסיכולגי המסביר התהגות זאת, מצב בו המשקיע קיבל החלטה, ביצע אותה וההשקעה מניבה הפסד, המשקיע נמצא בקונפליקט, מצד אחד הוא החליט לכאורה נכון והגישה הטבעית ביותר היא להמשיך עם ההחלטה האמיצה ולשמור על עקביות. מצד שני השוק פועל נגד המשקיע והוא מתלבט מה לעשות. בשלב הבא המשקיע מחפש סיבות מדוע כדאי להישאר בפוזיציה הקיימת ולהימנע מלממש הפסד ומחפש סיבות מדוע הוא עדיין צודק והשוק טועה. בשלב האחרון המשקיע מיואש לחלוטין ומוכר את המניות בהפסד גדול וזה בדיוק הרגע שבו השוק מתהפך בחזרה וחוזר לעלות.

 ניתוח מאקרו כלכלה

ביום שישי האחרון פורסם נתון GDP לרבעון שלישי 2010, הנתון מצביע על הצמיחה של 2% כאשר הציפיות היו זהות והנתון הקודם היה 1.7%. הנתון מאשר שהכלכלה האמריקאית בצמיחה איטית ורק פעילות ממשלתית מסוגלת לשמור על קצב צמיחה נוכחי 1.5% - 2% ברבעון במקרה הטוב.

מדד אמון הצרכנים פורסם ביום שלישי ועלה מעט מעל 50 נקודות. כל הנתונים הכלכליים ממשיכים להצביע על צמיחה איטית בכלכלה האמריקאית ולכן אין צפי להעלות ריבית, אין צפי לעלייה באינפלציה ויש ציפיות למהלכים נוספים מהבנק המרכזי שישמור על הצמיחה השבירה.

בשבוע הבא יפורסמו נתוני מאקרו חשובים כמו ISM Index, הזמנות ממפעלים, הודעת ריבית ואולי הודעה על תוכנית כלכלית חדשה לעידוד הכלכלה, מכירות רכבים, נתוני תעסוקה ועוד.

צפוי לשבוע תנודתי מאוד שיקבע את המשך המגמה לחודש נובמבר.

 ניתוח שוק המניות

שוק המניות משלים יעדים באיטיות כאשר המומנטום העולה כמעט ונבלם לחלוטין. מדד S&P 500 עלה בשבוע האחרון ב-0.02% בלבד. המשקיעים שומרים על רווחים בחשבון וכל עליה של אחוז במדדים שוק המניות מתממש במהירות. שוק המניות נמצא במגמה עולה אך המומנטום העולה נבלם כאשר בסיום שבוע המסחר, המדד סיים ב"דוג'י" בין 1196 נקודות ל- 1172 נקודות.

הדוג'י קובע שמעל 1196 נקודות המומנטום העולה יתחדש ומתחת ל- 1172 נקודות השוק יבצע תיקון טכני של 5% לפחות.

כמשקיעים או סוחרים אסור לנו לחכות להתחלת ירידות בשביל למכור, החוכמה היא למכור לפני הירידות, השבוע התקבל איתות למכור את המניות ולהמתין עד שיתקבל איתות להמשך מגמה עולה או פתיחה של שורט. במידה והמדד SPX יעלה מעל ל- 1200 נקודות יתקבל אישור שהמומנטום מתחדש וכל המוכרים יצטרפו לשוק בחזרה והעליות יצברו תאוצה וההפך, אם השוק יתחיל לרדת מתחת ל- 1170 נקודות הקונים ימכרו את הסחורה והמוכרים שמכרו בשיא יפתחו בשורט והירידות יתחזקו. השוק בדיוק המצב שבו אסור לקחת סיכון מיותר.

ראה נספח

 ניתוח שוק האג"ח

שוק האג"ח התממש בחודשיים האחרונים ומצא שהמחיר יכול להמשיך לעלות אחרי תיקו יורד של 8% באג"ח הממשלתי הארוך. נתוני הצמיחה ונתוני האינפלציה הנמוכים תומכים בהתחזקות שוק האג"ח. מחיר האג"ח התחזק ביום שישי בכמעט אחוז ובזכות נתוני צמיחה הצפויים . המשך עליות במחיר יאשרו כי שוק המניות בשל לתיקון יורד וההפך.

 ניתוח שוק החוזים עתידיים

שוק החוזים לפקיעה בדצמבר דיי שלילי. סטיית התקן ההיסטורית נמוכה ושווה ל-  12.27%.

סטיית התקן הגלומה שווה ל- 21.2 נקודות, 73% יותר מההיסטורית. נראה ששוק האופציות חושש מירידות בשוק המניות ומגלם זאת בסטיות תקן גבוהות ועליה במחירי האופציות.

מצד שני נראה שסוחרי האופציות מכרו כמויות אדירות של אופציות מכר ועדיין לא צופים ירידות.

תרחיש דומה מאוד היה בחודש מאי 2010 שבו שוק המניות התהפך לירידות וכותבי הפוטים התבצרו בדעה שהשוק לא ירד יותר מדיי. כמובן שהם הפסידו. ראה נספח

מדד ה- VIX נמצא במגמת ירידה ורק בפריצה של המגמה היורדת יתקבל אישור ששוק המניות מוכן לירידות משמעותיות.

 ניתוח שוק המט"ח והסחורות

שערי המט"ח נעים בתנודתיות גבוהה במיוחד בנקודות השיא האחרונות. היורוד דולר מדשדש באזור השיא 1.4 – 1.38 ואיתו הנפט בין 80$ ל- 84$. הזהב התממש מעט וחוזר לעלות לכיוון שיא כל הזמנים 1350$. הדולר מדשדש בשפל מול הסחורות והיורו. הדשדוש אחרי ירידה של 10% הוא דיי חיובי ואולי מצביע על כך ששוק המניות בשל לתיקון יורד.

 סיכום

השווקים כולם מסונכרנים, שוק המניות בשיא ואיתו הנפט, היורו והזהב.האג"ח בשפל וכמו כן הדולר. סטיות התקן נמוכות והסטייה הגלומה עולה תוך כדי העליות בשוק המניות. איתותים לתיקון יתקבל כאשר כל השווקים יתהפכו שוב, הדולר והאג"ח לעליות, מניות, סחורות ויורו לירידות. יתכן תרחיש שבו שוק המניות ימשיך לעלות.יכול להיות שהשוק רק עוצר לנוח מעט, זה פחות נפוץ אבל אי אפשר ממש לדעת. האמת היא שלא צריך לדעת בשביל להרוויח כסף, פשוט לעקוב אחרי השווקים הפיננסים, לממש רווחים ולא להיות מקובעים מחשבתית.

MR TradeSafe! סוחר. מאמן ומרצה במכללת cashflow. בעלים של חברת תוצאות לימודים פיננסים בע"מ הפועלת בתחום המסחר והשקעה בנ"ע ולימודי שוק ההון. מאות הצטרפו, הצטרף/י בחינם ללא פרסומות לקבלת מידע מקצועי על שוק ההון העולמי: לינק:  http://eyalcarmi.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב