דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול פסיכולוגי בשיטת דמיון מודרך 

מאת    [ 27/10/2010 ]

מילים במאמר: 568   [ נצפה 1822 פעמים ]

טיפול פסיכולוגי בשיטת דמיון מודרךנחשב טיפול קצר מועד, כלומר, כזה המגיע לתוצאות מיידיות בזמן יחסית קצר של כמה חודשים. יחד עם זאת, חשוב להבין כי אין מדובר בתרופת פלא פסיכולוגית אלא בעוד פרקטיקה טיפולית בה ניתן להשתמש, להיעזר, לחזק ולהתגבר.

ההחלטה על שימוש בשיטת דמיון מודרך בעת טיפול פסיכולוגי מוטלת הן על המטפל והן על המטופל. המטפל, בהיותו בעל הסמכות והידע יכול להציע, על סמך האבחון המקצועי, את השיטה כנתיב הטיפולי והטוב ביותר והמטופל, מבחינתו, יכול לאשר או לאיין.

מהו דימיון מודרך?

דימיון מודרך ( שלא כמו טיפול התנהגותי קוגניטיבי ) הוא כאמור פרקטיקה טיפולית העושה שימוש בכוחו הבלתי נדלה של הדמיון כמרפא ומטמיע דימויים העלולים לשנות תפיסות עולם וחוויות אישיות משמעותיות. השיטה המוכרת ביותר פותחה על ידי חוקר המוח חוזה סילבה, בשנות ה- 60 של המאה הקודמת. הוא גילה כי בתדר מסוים של המוח, הקרוי גלי אלפא, הוא מסוגל לקלוט מידע באופן מקסימלי. באותו אופן, אם ניתן לבודד טראומה, פחד או כל בעיה פסיכולוגית שהיא, נוכל לשנות את דפוס החשיבה וההרגשה שאותו אירוע מעלה בנו בכל פעם שאנו נזכרים בו.

אמנם, לקח קצת זמן עד שדימיון מודרך הפך להיות לגיטימי בתחום טיפול פסיכולוגי אולם כיום, עם מחקרים רבים התומכים בשיטה, ניתן להגיד בבירור כי במקרים מסוימים זהו הטיפול היעיל ביותר שיכול להינתן בכל טיפול פסיכולוגי.

שלבים בטיפול

לאחר פגישת ייעוץ עם המטפל, אבחון מקצועי, תחקור, שאלות ויצירת אמון הדדי, הוחלט על טיפול פסיכולוגי בשיטת דימיון מודרך. בשלב זה, המטפל המוסמך, יכניס את המטופל למצב של הרפייה מוחית ויתחיל לשוטט איתו בדמיון, על מנת ליצור מרחב מוגן שבו יהיה ניתן לגשת לבעיה בכלים חיוביים יותר, וכך לשפר את יכולת ההתמודדות.

חשוב להדגיש כי במהלך כל טיפול פסיכולוגי בשיטת דמיון מודרך, המטופל הוא זה המנווט את המרחבים הדימיונים והוא זה שבוחר את הדימויים איתם הוא מעוניין לעבוד. למשל: בית, שדה, ים, מערה, יער וכל מקום אחר בו המטופל מרגיש בנוח. במהלך כל טיפול פסיכולוגי, המטופל איננו נמצא במצב היפנוטי אלא במצב של הרפייה מוחית. כך או כך, למטפל המוסמך יש את האפשרות להחזיר את המטופל אל המציאות. אפשר לחשוב על זה כמעין עוזרת בית שעושה לנו סדר וניקיון בראש.

היכולת להתמודד עם מכשולים ובעיות פסיכולוגיות בעזרת דימיון מודרך משפיע על הדרך בה המוח מעבד את אותו אירוע, טראומה, דימוי עצמי, הרגל מגונה ועוד. וכך, למעשה, נוצר שינוי מהותי בטווח זמן קצר.

יחד עם זאת, יש לציין כי טיפול פסיכולוגי בעזרת דימיון מודרך איננו חייב להסתיים ומאוד ייתכן כי זהו רק שלב אחד בטיפול ויש להמשיך בטיפול רגיל וארוך טווח על מנת לשפר בעיות והתגבר על מכשולים נוספים.

 

חברת ask4web מתמחה בתחום הקמת אתרים ו קידום אתרים בגוגלאתרים מומלצים נוספים:אביב שירותי פוליש - מגוון שירותי ניקיון לביתעמיחי זילברברג - עו"ד לפשיטת רגל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב