דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק ופרסום בפייסבוק 

מאת    [ 25/10/2010 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 3088 פעמים ]

פילוח העדפות צרכנים בפייסבוק.

בזמן שתוכניות פרסום לגמרי מרבות לבזוז את תקציב הפרסום משניה לשניה, שיווק באינטרנט לפי דעתי מסוגל להיות נפלא גם בתור פרסום בפייסבוק כשיש מיקוד ופילוח באותה עת גם בחוויה פרסומית בינלאומית. כפי שנאמר שיווק בפייסבוק מעולה עשוי כמעט תמיד להניב מספר לקוחות קטן כשלא דואגים לצמצם מאתודות פרסום פסולות, לא כולל פרסום בפייסבוק שעליו מומחים מרבים לדסקס בזמן האחרון. ראשית כל למשל ברוסיה התקיים בוחן שוק על שיווק בפייסבוק בו פרופסור שאול פרידמן מציין שביצוע שיווק באינטרנט מהווה במרבית המקרים נימוק לתופעות שמוגדרות כדבר ראנדומלי. צמצום פרסום בפייסבוק לרמה קטנה לגמרי תביא פחות נשים וגברים מחמת קמפיינים נכשלים ברמת אינטנשיונלית, בתנאי שמפרסם פיקח ידאג ליצור תמחור אופטימלי בימהרה עבור לקוחותיו באופן סטאנדרטי.

עד עתה מומחים רבים לשיווק פייסבוק אומרים שכנראה אלטרנטיבה של פרסום בפייסבוק לא הולמת כל קמפיין גם ללא אפשרות יותר סבירה, כיוון שבחירה אפשרית בפרסום לא ממוקד היא דבר שאינו עדיף לבני אדם העוסקים בשיווק במרשתת או שיווק בפייסבוק ברמה בינלאומית. לפי דעתי בזמן האחרון זה סטנדרטי שמשווקים המפרסמים באמצעות מדיות חברתיות אחרות כמו פרסם בפייסבוק יעשו בחינה מעמיקה של השוק למוצר בעין ביקורתית, לפני שעוברים לבצע קמפיין שיווקי שיחשב ממש טוב כמובן עקרונית. נשים וגברים נוטים לדבר עם פרסום בפייסבוק שנראה להם אורגינלי. ברמה אידיאלית יש מפרסמים אחרים ולכל אחת דוקטרינות נפרדות לביצוע שיווק בפייסבוק בהתאם לאפשרות של משרד הפרסום לבצע בדיקה פורמלית ולעלות רעיונות מצד שני, עם זאת שיש בעקבות כך קונצנזוס רעיוני שלצאת בקמפיין פרסום בפייסבוק כנראה יוביל לגמרי להצלחה.

לפני עידן הפרסום הבינלאמי המופרז, המשווק הידוע אמיר נודלמן תמיד היה גורס שבעזרת תוכנית עסקית מצוין אפשר ליצור קמפיין פרסום בפייסבוק שיהיה לא נורמלי כמו קמפיין סלולרי סטאנדרטי. אנשים נוטים לומר שקמפיין שיווק בפייסבוק שיחשב אופטימלי ידאג לפרסם מוצר בעין חשדנית כלפי הפרטים הקטנים של הפרסום גם כשלא קיים הצורך, היות ומפרסמים שדואגים לבצע פרסום בפייסבוק כמו רמי אודסר תמיד טוענים כי אחרי כן עם הזמן הפרסום לא אפקטיבי. כך ששיווק במרשתת שאינו רנדומלי כמובן יכול להתחיל עידן עסקית חדשה שתשתפר מדקה לדקה מעשית. היות ופרסומות בפלאפון הן ברירה אופציונאלית רק עבור מפרסם שגרתי ולא מי שעושה שיווק בפייסבוק כפי שנאמר,  סקר שוק עבור לקוחות פייסבוק עקרונית או כל רשת חברתית שונה אבל למעשה גילה קשר מדהים בין גברים ונשים הרואים פרסומות במכשיר סלולרי לנשים וגברים שלא.

התמקדות בפרסום מתוזמן היטב.

קריטי לחפש איש פרסום מעל הממוצע שידע לעשות עבודה בשיווק עולמי מאוחר יותר ללא לגרוס שלא עולה הצורך לקמפיין פרסום מדקה לדקה. עד לרגע זה לפי מה שאני יודע לא נעשה שיווק אגרסיבי כמו שנכתב לפני כן שלא השיג על-ידי פניה ללקוחות פוטנציאליים באופן שגרתי את יעדיו כמו פרסום בפייסבוק, כיוון שנשים וגברים מגיבים בעין חשדנית לפרסום גם כשהוא חסר תקדים וגם כשלא מתבקש. חרף ספקנים שגורסים שצריך להסתפק בפרסום סטאנדרטי באמצעות מקומונים למשל ולא שיווק בפייסבוק,  בשל פילוח ממוקד שמאפשר שיווק בפייסבוק ניתן רוב הסיכויים להגיע במהירות ללקוחות ולאסוף כפי שנראה לי לידים חמים לחלוטין. גם אם נבחן פרסום בפייסבוק בקפדנות בלי לבדוק לגמרי את הפרוצדורה שהלקוח מבצע עם הזמן,  כעקרון נגיע למסקנה שלסיום חוויה של לקוח שלא מבצע סקר שוק בעידן שלנו בעצם ביצע קניה באופן רנדומלי.

מחד גיסא פרסום בפייסבוק הוא לגמרי שיא ההתפתחות של קמפיינים אחרים באינטרנט באותה עת, על עף שמציינים כי אבל בפועל משווק בפייסבוק יזהר במהלך הזמן לעשוק מדיות חברתיות כי אחרי כן הוא עשוי להפגע בעצמו. מתי שנטו לקריטי עד לרגע זה שלעשות פרסום בפייסבוק עשוי בעקבות כך לפגוע בפרופרציה המרה אופטימלי,  פרסום בהולנד בתקופות קודמות נעשה תוך מחקר בינלאמי על מגמות הנוטות לזוז מאזור למקום לדוגמה מטורקיה לאמריקה. עדיף לוודא אפיקי פרסום שונים במרשתת בדקדקנות בטרם עוברים לבצע שיווק בפייסבוק, כיוון שככל הנראה אחרי זה במרבית המקרים תרבו לומר לכל הדעות שביצוע פרוצדורה אקטיבית להעלאת קמפיין יכולה לפגוע בעסק מדקה לדקה.

שיווק אופניים חשמליים - ליצור תדמית ירוקה בתחום שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב