דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת 10 השאלות והתשובות הנפוצות ביותר בנוגע אל קופות גמל 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 4632 פעמים ]

הגיע הזמן להבין אחת ולתמיד מהי קופת גמל אילו סוגי קופות גמל ישנן בשוק ומה יתרונותיהן.

 קופת גמל מהי? קופת גמל היא קופת חיסכון לטווח ארוך המיועדת הן לשכירים והן לעצמאיים. ההפרשה לקופת הגמל היא קבועה מדי חודש, מתבצעת מצד המעסיק, ואילו הפדיון של קופות גמל מתבצע לאחר גיל הפנסיה.

 האם ישנם מספר סוגי קופות גמל ? אכן, ישנם סוגים שונים של קופות גמל. ישנה קופת גמל המיועדת לשכירים וישנן קופות גמל לעצמאיים, וכן ישנן קופות גמל למי שמעסיק עובדים בעצמו, כמו קופת גמל לדמי מחלה, לדמי הבראה, לפיצויים, קופת גמל של קרן השתלמות לשכירים/עצמאיים וכן הלאה. הכדאיות של קופות גמל משתנה בהתאם לפרמטרים רבים.

 האם ישנם אפיקי השקעה של קופות גמל? העמית עצמו הוא שקובע את אפיקי ההשקעה השונים שעה שהוא מחליט להצטרף לתוכנית קופת גמל זו או אחרת.חלקם של הכספים שנצברים בקופות הגמל, מועברים לצורך השקעה בשוק ההון, אך חלקם הארי מועבר לצורך השקעה באג"חים ממשלתיים, ולכן מקובל להתייחס אל קופות גמל כאל תוכנית חיסכון טובה ומשתלמת.

 אילו הטבות מס ניתנות עבור קופות גמל? במידה ועמית ביצע משיכה של כספים לאחר גיל הפנסיה, ובמקביל צבר ותק של 5 שנים באותה הקופה, הוא מקבל פטור ממס. כמו כן ישנן הטבות מס נוספות התלויות בעיתוי בו נפתחה קופת הגמל ובשינויים שעבר תחום קופות הגמל במהלך הזמן.

 האם קופת גמל מחייבת דמי ניהול? בהחלט. ישנם דמי ניהול שנתיים על קופות גמל שסכומם אינו גבוה משני אחוז מסך כל הסכומים הצבורים בקופת הגמל.

 מה היחס בין העובד והמעביד עבור קופת גמל לשכירים? גובה השכר במשק הוא שקובע את תקרת השכר, ותקרת השכר היא שקובעת איזה סכום יופרש אל קופות גמל בכל חודש. על פי רוב מקובל כי המעסיק מפריש 7.5 אחוז משכרו של העובד אל קופת גמל ואילו העובד מפריש 2.5 אחוז משכרו.

 מהי ההפרשה של קופת גמל לעצמאיים? אדם עצמאי יכול להפריש לעצמו בכל חודש סכומים עד 7 אחוז מהשכר החודשי שלו. חשוב לדעת כי קופת גמל עצמאיים גם היא מתייחסת אל תקרת השכר המשתנה בהתאמה אל גובהו של השכר במשק.

 האם קופות גמל כוללות כיסוי ביטוחי? לא. קופות גמל הינן תוכניות חסכון לתקופה שלאחר הפנסיה, ותו לא. מהסיבה הזו רצוי לפתוח קופת גמל המשולבת עם ביטוח כלשהו נוסף.

 האם תיתכן ניידות בין קופות גמל שונות? אכן, ניתן לעבור בין קופת גמל אחת לחברתה כל עוד מדובר בסוג זהה של קופת גמל. תאריך ההתחלה של קופת גמל נקבע על סמך הפקדת הכספים בקופת הגמל המקורית.

 

אתר בנקרייט הינו פורטל צרכנות פיננסית המוביל בישראל, המספק מידע השוואתי לגבי מוצרים הפיננסים כגון: הלוואות,משכנתא, ניהול תיקים,פקדונות שקליים,ביטוח,קרנות נאמנות,קופות גמל, פנסיה וכדומה. האתר מספק מגוון רחב של מאמרים מקצועיים, מדריכים, שאלות נפוצות, פורומים וכדומה. www.bankrate.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב