דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרן השתלמות לעצמאים - המפלט מהמיסוי 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 7241 פעמים ]

בשנים האחרונות הפכה קרן השתלמות המיועדת לעצמאיים לפופולארית מאוד. הסיבה לכך היא היותה של קרן השתלמות, אפיק מצוין ומשתלם לחיסכון עבור עובדים עצמאיים על פני אפיקי חיסכון אחרים. הפרשה של כספים עבור קרן השלמות בידי עצמאיים נחשבת כהוצאה מוכרת, ולא מנוכה ממנה סכום של מס, ופה טמון כוחה. אם הפכתם לעצמאיים ואתם תוהים האם קרן השתלמות היא אפיק החיסכון הנבון ביותר עבורכם, חשוב שתדעו את העובדות.

 

קרן השתלמות לעצמאיים ויתרונותיה

היתרון של קרן השתלמות לעצמאיים נובע מכך שהיא מהווה תוכנית חיסכון משתלמת לטווח בינוני, כלומר מאפשרת נקודת משיכה לכסף שנצבר בה בתום שש שנים, בניגוד לתוכניות חיסכון אחרות שמאפשרות משיכה רק בגיל הפנסיה. אדם עצמאי, יכול לבצע הפרשות עבור קרן השתלמות לשכירים, בגובה של עד שבעה אחוזים מהשכר החודשי שלו, בעוד שהתקרה של ההכנסה החודשית עבור קרן השתלמות לעצמאים היא 17 אלף פחות או יותר, כאשר הסכום משתנה בהתאמה אל השכר הממוצע במשק. כל הכספים שהופרשו אל קרן השתלמות בידי עצמאיים, נחשבים כהוצאה מוכרת וכרווח נקי שאין עליו מס. בניגוד אל קרנות פנסיה או ביטוחי מנהלים קרן השתלמות לעצמאיים לא מחייבת הפקדה קבועה בכל חודש, אלא מאפשרת בחירה בין הפרשת כספים בצורה רציפה ובין הפקדה תקופתית של סכומים חד פעמיים. כך או כך יכול עצמאי שמפריש כספים אל קרן השתלמות ליהנות מכל ההטבות שהיא מציעה. החסרון של קרן השתלמות טמון בעובדה שאין בה רכיב ביטוחי שנותן כיסוי במקרי אובדן כושר העבודה, מוות וכן הלאה, אלא מדובר בדרך חכמה ומשתלמת לבצע חיסכון ותו לא. לכן, חשוב שכל עובד עצמאי ידאג גם לבטח את עצמו בביטוח חיים וליהנות מכיסוי מלא.

 

תנאי המשיכה של קרן השתלמות המיועדת לעצמאיים

קרן השתלמות לעצמאיים מתאפיינת בתנאי משיכה ייחודיים. את הכספים ניתן למשוך בתום שש שנים, כאשר אין כל הגבלה על מטרת המשיכה. מי שלא מעוניין לבצע משיכה לאחר שש שנים, יוכל להמשיך לבצע הפקדות עבור קרן השתלמות, להמשיך ליהנות מהטבות המס הכרוכות בכך, ולמשוך את הכסף רק בגיל הפנסיה. במקרים מיוחדים יכול אדם עצמאי למשוך כספים של קרן השתלמות בתום 3 שנים בלבד, מבלי לפגוע בהטבות המס שלו, כמו למשל כאשר הכסף מיועד לשם השתלמות, אן כאשר העובד הגיע לגיל הפנסיה לאחר שלוש שנים בלבד. בנוסף, ניתן למשוך רק חלק מהכספים של קרן השתלמות מבלי להזדקק לניכוי מס, אלא שבמקרה כזה לא ניתן להמשיך ולבצע הפקדות נוספות בקרן.

אם אתם עצמאיים, דעו כי קרן השתלמות היא הדרך הנכונה ביותר עבורכם לבצע חסכון מבלי לעבור ניכוי מס, ותוך הנאה מלאה מהרווחים על הכספים שהופרשו.

אתר בנקרייט הינו פורטל צרכנות פיננסית המוביל בישראל, המספק מידע השוואתי לגבי מוצרים הפיננסים כגון: הלוואות,משכנתא, ניהול תיקים,פקדונות שקליים,ביטוח,קרנות נאמנות,קופות גמל, פנסיה וכדומה. האתר מספק מגוון רחב של מאמרים מקצועיים, מדריכים, שאלות נפוצות, פורומים וכדומה. www.bankrate.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב