דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עמלות בנקים כיום 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 4228 פעמים ]

הבנקים בישראל גובים עמלות על חשבונות עובר ושב מאז ומתמיד. עמלות בנקים נגבות עבור ניהול חשבון עובר ושב, עבור מסגרת אשראי, עבור שימוש בכרטיסי אשראי, עבור פנקסי שיקים, עבור שירות פקיד, עבור משיכת כסף מהחשבון ועוד. עמלות בנקים אינן שוות בכל הבנקים והן משתנות מבנק אחד לאחר ונתונות לשיקול דעתו של הבנק.

בישראל קיים גוף הנקרא בנק ישראל, אשר תפקידו בין היתר הוא לפקח על הבנקים בכל הקשור להגינות מול הלקוחות המפקידים. גוף זה נוהג לפרסם דוחות עמלות בנקים מדי תקופה, על מנת להביא למודעות בקרב ציבור הלקוחות.

בעבר הלא רחוק, לא הייתה קיימת מודעות נרחבת לגבי עמלות בנקים ומשמעותן בקרב הציבור הרחב. ביולי 2008, הוביל בנק ישראל רפורמה בנושא עמלות בנקים, הקובעת מהם השירותים עבורם רשאים הבנקים לגבות עמלות בנקים מלקוחותיהן. אם בעבר נגבו עמלות בנקים עבור כמעט כל פעולה שעשה הלקוח בחשבון, מאז הרפורמה נגבות עמלות עבור פעולות אשר מבצעים לקוחות הבנקים באופן עצמאי ועבור פעולות אשר מתבצעות בעזרת פקידי הבנק. בנוסף, קבע הפיקוח על הבנקים מהם השירותים המתבצעים על ידי פקיד אשר בגינם ייגבו עמלות בנקים.

 

מטרת הרפורמה והעמלות כיום

 

הרפורמה אותה הוביל בנק ישראל נועדה למעשה להגביר את מודעות הציבור לגבי עמלות בנקים הנגבות ממנו. מודעות הלקוחות תעודד אותם לבדוק עמלות בנקים בבנקים השונים, בטרם הם בוחרים בבנק זה או אחר לפתיחת חשבון. ההנחה הייתה כי בעקבות המודעות שיפתחו הלקוחות, תיווצר תחרות בין הבנקים השונים, דבר שישפיע לטובה על עמלות בנקים אשר נגבות מהלקוחות.

ואכן, הרפורמה אשר הוביל בנק ישראל בנושא עמלות בנקים, הביאה לשיפור התנאים המוצעים ללקוחות. מודעות הציבור גרמה לתחרותיות בין הבנקים, בכל הקשור לתעריפי עמלות בנקים. בנוסף, על מנת למשוך לקוחות, מאפשרים הבנקים מסלולים מיוחדים פטורים מעמלות באופן חלקי או מלא, ומעניקים הטבות ללקוחות חדשים הפותחים חשבון בבנק, כמו סטודנטים או חיילים משוחררים. כיום, כשנתיים לאחר הרפורמה שהונהגה על ידי בנק ישראל, ניתן לומר כי חלה ירידה משמעותית בתעריפי עמלות בנקים המוצעים על ידי הבנקים השונים.

 

השוואה בין עמלות בנקים

 

בנק ישראל מעודד כאמור את מודעות הלקוחות לגבי עמלות בנקים ובחירת הבנק הטוב ביותר עבורם. לשם כך, מפרסם בנק ישראל דוחות המציגים את גובה העמלות אשר נגבות בבנקים השונים ומאפשר שימוש במחשבונים שונים לחישוב עמלות בנקים. פרסומים אלה מאפשרים ללקוח לבדוק ולבחור ומעודדים תחרות בן הבנקים. כיום, כאמור, חלה ירידה משמעותית בסכומי עמלות בנקים הנגבים מהלקוחות בכל הבנקים. בין חמשת הבנקים הגדולים ? בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק מזרחי-טפחות, בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי ? הבנק הבינלאומי הוא הבנק אשר גובה את העמלות הגבוהות ביותר ואילו בנק הפועלים נחשב לזול ביותר בכל הקשור לנושא עמלות בנקים. בין הבנקים המסחריים האחרים, בנק יהב נחשב לבנק הזול ביותר.

אתר בנקרייט הינו פורטל צרכנות פיננסית המוביל בישראל, המספק מידע השוואתי לגבי מוצרים הפיננסים כגון: הלוואות,משכנתא, ניהול תיקים,פקדונות שקליים,ביטוח,קרנות נאמנות,קופות גמל, פנסיה וכדומה. האתר מספק מגוון רחב של מאמרים מקצועיים, מדריכים, שאלות נפוצות, פורומים וכדומה. www.bankrate.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב