דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיסגר על זה-סגירת חורף 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 2399 פעמים ]

 

פרגולות מתקשרות אסוציאטיבית עבורנו אוטומטית לקיץ, לשמש ולחום - שהלא פרגולות נועדו לשמש בראש ובראשונה כאמצעי הצללה, שמטרתו להפחית את כמות האור וקרינת השמש בחצר ובמרפסת, כדי שנוכל ליהנות מהן בימי שמש בלי לסבול מקרינת יתר. אך על אף תפקידן עיקרי זה, פרגולות יכולות למלא תפקיד לא פחות חשוב גם בימים פחות חמים, ואפילו בימי חורף וגשם, כשארובות השמיים נפתחות וממטירות גשמים על הארץ.

 

עם בוא הגשמים: סגירת חורף

 

העונה החמה בקיץ אומנם ארוכה עד מאוד, אולם גם היא מגיעה לקצה. או אז מתחילים הגשמים, ובואם יוצר בעיה חדשה. אם בקיץ נדרשו פרגולות כדי להתמודד עם עודף השמש וליצור מעין גג להגנה ממנה, כעת נדרש גג מיוחד, המיועד להגנה מפני הגשם. ובמילים אחרות: סגירת חורף.

 

סגירת חורף הינה קירוי ארעי לתקופה הקרה של השנה בלבד. סגירת חורף שכזו יכולה להיעשות הן במגזר הפרטי והן במגזר המסחרי, אולם היא פופולארית יותר בשני מביניהם. בעוד בבית לרוב יעדיפו הדיירים את הסלון המחומם על פני החצר בימי החורף, עבור בית עסק סגירת חורף יכולה להיות קריטית ביותר עבור המאזן הכלכלי ורמת ההכנסות. כך למשל בבתי קפה ובמסעדות. מקומות שכאלו מתהדרים לא פעם בחצר יפה או בשולחנות המפוזרים בחזית, כשפניהם לרחוב, באופן המאפשר להשקיף על העוברים והשבים ועל המתרחש במתחם האורבני.

 

אולם עם בוא הגשמים וללא סגירת חורף מתאימה, אזורי החוץ של בתי קפה ומסעדות הופכים בלתי שמישים - אין זה נעים לשבת בקור, חשוף לרוח, ובוודאי אין הישיבה באזורי החוץ פרקטית כשהגשם יורד ומרטיב את היושבים ואת המאכלים. על הצורך לפתור בעיה זו עונה סגירת חורף. על פני מעבר לאזורי הפנים בלבד - דבר הגורם לקיצוץ דרסטי במספר השולחנות, ומכאן גם במספר הלקוחות ובכמות ההכנסות - סגירת חורף מאפשרת להמשיך ולהשתמש בחצר או במדרכה גם בימים הקרים.

 

ישנם סוגים שונים של סגירת חורף, וכנראה שהנוח מביניהם עשוי למעשה פרגולות בכיסוי ברזנט או שמשונית. פרגולות הינן מבנה קבוע, ועל כן פרגולות כסגירת חורף מאפשרות שימוש כפול: בקיץ פרגולות אלו משמשות עבור הצללה והפחתת כמות השמש, ואילו בחורף, במתיחת בד אטום מהירה וקלה על המבנה הן משמשות עבור סגירת חורף. מתחת לפרגולה ניתן להעמיד פטריות חימום ותנורים, היוצרים טמפרטורה נעימה וחמימה במתחם של סגירת חורף גם ביום קר מאוד. הבד משמש כחוצץ בין היושבים במקום לבין הגשם והרוח. כך נוצר באמצעות סגירת חורף על ידי פרגולות מתחם מבודד מתנאי האקלים החיצוניים, מוגן ונעים לישיבה. בתום הימים הקרים, מוסרת סגירת חורף במהירות ונארזת עד לבוא החורף הבא.

 

סגירת חורף - הדרך הטובה לנצל את העונה הקרה

 

מדוע לוותר על לקוחות פוטנציאליים או על חצר יפה ומעוצבת רק בשל ממטרים? סגירת חורף מאפשרת פעילות רגילה גם באזורי החוץ אפילו בימים הקרים והקשים ביותר של החורף.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב