דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות מאושר ! 

מאת    [ 23/10/2010 ]

מילים במאמר: 742   [ נצפה 3232 פעמים ]

     ה"אושר" מילה נהדרת זו כשלעצמה גורמת לעיתים לרבים מאיתנו עגמת נפש בעצם החיפוש אחריה.אם תשאלו אנשים מה הפירוש של המילה "אושר" תגלו אין סוף תשובות לאחד המשמעות של אושר תהיה שימחה לאחר  כסף לאחר בריאות לשני זוגיות וכך הלאה.ומהו אושר עבורכם? לרוב כל אחד מאיתנו יכניס תחת הכותרת אושר דווקא את הדברים שחסר לו בחיים-שכן לכולנו חסר משהו בחיים שהופך אותם לפחות ממושלמים -וכן כולנו בטוחים שברגע שנשיג את הדבר הזה ש"חסר "לנו כל כך הרי שנהיה מאושרים מאד-עד אז ניגזר עלינו לעמול קשה ולסבול מעצבות ובדידות האמנם?

  אז זהו שממש לא!!-האושר כבר כאן הוא תמיד הולך איתנו לכל מקום אלא שנטייתו הטבעית של האדם להסתכל על מה שחסר לו מונעת ממנו לראות את חצי הכוס המלאה של מה שכבר יש לו-

והנה לכם עוד חידוש :האושר הינו מצבו הטבעי של האדם כן כן-כולנו נולדנו מאושרים -תסתכלו על הילדים שרצים על חוף הים ונהנים מהצדפות והגלים הם מאושרים-וכך גם אנחנו-אלא שחונכנו לדאוג למחר לעתיד ולזכור את העבר ולנסות לתקן אותו-כן אפשר בהחלט להאשים גורמים שונים כמו הדת החינוך הנורמות תיקראו לזה באיזה שם שתירצו כי הם אלה שיוצרים תבניות אצלנו במוח מה שמביא אותנו למחשבה מסויימת שמעודדת אצלנו אמונה מסויימת שיוצרת אצלנו רגש מסויים וכן דאגה,רגשות אשמה, פחד ,חרדה ,הרצון לרצות את הקרובים לנו ,הקרבה כל אלה נועדו לטשטש לנו את העיניים ולמנוע מאיתנו לראות את האושר הגדול בו אנו נימצאים.

אז זהו הרי לכם חידוש נוסף:הכל תלוי בנו-אנו אלה ששולטים במחשבה שלנו ובמה שאנו בוחרים להכניס למוחנו-וכן המוח הוא גמיש נכון גם תבניתי אבל את התבניות שבתוכו אנו בונים והוא מבחינתו אין לו בעייה לשנות -מחשבה ומכאן שניתן לשנות אמונות מגבילות להימנע מגשות שליליים ולהיות באמת מאושרים אז איך מתחילים?

מילת המפתח היא מודעות כן ודאי  שמעתם מילה זו אין סוף פעמים שכן אושר ומודעות הולכים יד ביד כמעט-ולמה אני מתכוונת -על כל אחד מאיתנו להיות מודע למחשבות שלו שהם אלה האחראיות על אמונה ורגש מסויים-ובהמשך אתן מיספר דוגמאות -המודעות היא אותו מצב שמנתק אותנו מהעבר ומונע מאיתנו לחשוב על העתיד בעצם המודעות מכריחה אותנו לחיות הרגע בהווה שכן זה כל מה שיש לנו באמת !

המודעות היא כלי חשוב ביותר לפיתוח מחשבה בריאה חיובית וכן מאושרת-שכן האושר הוא מצב של שפע רגשי תחושה נהדרת של סיפוק בה הפרט נהנה מכל מה שיש לו ממש ברגע זה-

אז איך אפשר להגיע למודעות איך משתמשים בה -ממש כמו שאתם מאמנים את הגוף שלכם כדי להיות בריאים חטובים יותר או כמו שלומדים נהיגה ומסגלים את הידיים לעבוד בקורדינציה עם הרגליים ועם המוח בהפעלת שיקול דעת וקבלת החלטות כך גם לגביי מודעות כן אולי זה קצת יותר מורכב אך אימון יומיומי יביא תוצאות טובות ומהירות !

כללי הבסיס הם תובנות ומיומנויות-                                                                                                  

1.עליכם תחילה להבין שהכל בידיים שלכם וכן אתם יכולים לשנות-בעזרת מודעות ומחשבה חיובית.

2.בנוסף עליכם להפנים לעומק שהאושר הוא בלתי תלוי הוא מצב נתון טבעי בהווה בו אני כאדם נהנה ומוקיר תודה על מה שיש לי לאל תחוו את הרגע הנוכחי עד תום.

עכשיו עליכם להתאמן בלהגיע למודעות ממש כך והנה דרך יעילה וקצרה שיהיה בהצלחה ושתהיו מאושרים!

1.מידי יום בבוקר ובלילה עם קימתכם ולפני השינה בצעו נשימות עמוקות כאשר אתם נושמים דרך האף ונושפים דרך הפה בקצב של 1-7 בצעו את התרגיל ארבע פעמים-הנשימה היא מצב טבעי של החיים שמחבר אותנו להווה אך יותר מכך מחבר ומזכיר לנו מהי שליטה עצמית בזמן ביצוע התרגיל רצוי לעצום עיניים כדי להתרכז ולהיות בסביבה שקטה ואישית שלכם.

2.היו מודעים לרגע הנוכחי ותוקירו תודה על מה שיש לכם אימרו זאת בקול לעצמכם ברוך השם שיש לי ידיים רגלים  שאני בריא שיש ליר כב ובית וכו..

3.אם אתם מרגישים רגשות שליליים אזי תתחילו לחשוב  את המחשבה הנוכחית "אני שולט במחשבות שלי אני בוחר על מה לחשוב ומה לא ולכן אני שולט גם על רגשותיי" תחזרו על משפט זה או בעל פה או בכתב עד שיהפוך לטבע שלכם

4.חישבו מחשבות טובות תחשבו על דברים שאתם אוהבים כלב שלכם או תחביבים שלכם שימו לעצמכם מוזיקה שמחה

5.הקפידו לאכול אוכל מאוזן הכולל גם מאכלים כתומים וירוקים

6.הקפידו על פעילות גופנית לפחות 3 פעמים בשבוע

7.פנקו את עצמכם במאכל טוב טיפול בספא או סתם אמבט קצף ריחני ומפנק -אהבה עצמית היא חלק אינטגרלי מתחושת האושר.

8.לפני  השינה עשו מדיטציה   של בין דקה ל-15 דקות בה אתם מעלים בדימיונכם את רצונותיכם ממש חיים בהם-ואחר כך הפסיקו לחשוב תחשבו לבן נקי כחול של ים תנו למוח לנוח וכנסו לשינה עמוקה-אם לא נרדמתם כי אתם מוטרדים קומו שתו כוס מים ובצעו שוב את התרגיל

9.מומלץ לפני השינה לשתות חליטת לבנדר עם קמומיל .

אז במשפט אחד אם ארצה לסכם

תפנימו :את האושר לא צריך לחפש הוא קיים תמיד פה עכשיו ממש הוא איתכם !!

טלילה מיזרחי דאור מטפלת ברפואה משלימה רכזת תיירות מרפא מנהלת ומנחה משאבי אנוש .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב