דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קונפליקט הבחירה בין משפחה לעצמיות - מאפיינים ושיקולים 

מאת    [ 21/10/2010 ]

מילים במאמר: 669   [ נצפה 2457 פעמים ]

קונפליקט הבחירה בין משפחה לעצמיות - מאפיינים ושיקולים / מאת יואב ברנזון

 

 

קונפליקט הבחירה

 

בעידן המודרני אנשים רבים מתמודדים עם קונפליקט הבחירה בין משפחה לבין עצמיות. הם נאלצים לבחור מבחינת סדר העדיפויות שלהם - מה חשוב יותר בעיניהם?

 

האם חשוב להם יותר להיות מי שהם, לממש את עצמם, להיות עצמאיים וחופשיים, לקבוע את גורלם, לחיות לפי מה שבא להם ומה שנוח להם בכל רגע ורגע? או שמא, חשוב להם יותר להתמסר למשפחה, למסגרת, לילדים, למחוייבות למישהו אחר שהצרכים והרצונות שלו תמיד קודמים ובאים ראשונים בתור?

 

 

 

מה מעניקה המשפחה?

 

משפחה מעניקה את המסגרת, את החום, הביתיות, המשפחתיות והשבטיות. במשפחה יש מסגרת של נישואים בין ההורים שהיא מחייבת ולא ניתן לפרק אותה או לצאת ממנה גם כשקשה וכשיש משברים.

 

במשפחה יש ילדים, שזו מחוייבות ראשונה במעלה שקודמת לצרכים הפרטיים והאישיים של ההורים. במשפחה יש נאמנות לקבוצה שנקראת משפחה ולכל חבריה להיות תמיד ביחד, לעולם לא להיפרד או לעזוב, לעולם לא לשקר או לנטוש, לעולם לא להפקיר או לשכוח אף אחד מבני המשפחה.

 

   

 

מה מעניקה העצמיות?

 

עצמיות מעניקה חופש, כוח בחירה, נאמנות עצמית ויכולת מימוש עצמי ללא גבולות, עד הסוף, ללא עכבות או מגבלות.בעצמיות, הפרט הוא כה חופשי להיות מי שהוא כי אין לו כמעט שום מגבלה שמפריעה לו בכך.

 

בעצמיות ישנה מחוייבות לגלות מי אתה, לממש את עצמך, בדרך כלל לבנות קריירה מזהירה, למצות את מלוא הפוטנציאל שלך, לשבור גבולות ולהגשים את כל החלומות האישיים שלך, לללכת לפי הערכים בהם אתה מאמין ולא להתפשר על הייחודיות והמקוריות שלך כפרט וכאינדיבידואל. 

  

  

 

אין גם וגם

 

הטעות של מרבית האנשים היא שהם מאמינים שניתן להתחמק מבחירה, שניתן לברוח מהכרעה בין משפחה ועצמיות ושניתן לשלב בין כל האפשרויות כך שבסופו של דבר מרוויחים מכל העולמות ולא מוותרים על דבר.

 

אלא שבחיים, זה לא באמת עובד אלא רק כאילו. אין שני ציפורים על העץ אלא רק ציפור אחת ביד, ויש להבין שיש להכריע בחיים הכרעות קשות כדי לחיות נכון טוב. מי שנמנע מהכרעות ובורח מהן בסופו של דבר מגיע למצב של מאבקים פנימיים ופיצול נפשי לכל חייו, כי בכל צעד שהוא עושה הוא גם מנסה ביד אחת לשמר את עיקרון המשפחה אבל ביד השנייה הוא מנסה לשמר את עיקרון העצמיות ושני הדברים הללו הם סותרים לחלוטין ואינם מתיישבים אחד עם השני.

 

 

וטיפ לסיום: הכרעה בין משפחה לעצמיות היא הכרחית, כי השילוב של שניהם אינו באמת קיים לאורך זמן. כל הימנעות מהכרעה הזאת תוביל לחיים קוטביים ומורכבים שיטכללו בתוכם נישואים גרועים, בגידות, מאבקי כוח זוגיים, משפחה קרועה, תחושת החמצה בחיים והרגשה של קורבן עצום שנעשה לחינם.

 

 

יואב ברנזון הוא מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב