דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תופעת המותגים המופיעים בשוק ומייד נעלמים 

מאת    [ 18/10/2010 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2515 פעמים ]

מותגים רבים, הנכנסים לשוק נוהגים בדרך של קריאת תיגר על כל מתחריהם האחרים, בטענה, שהם אלה המובילים בקטגוריה זו בשוק. אחרים טוענים שבידיהם המצאה יחידנית,שתשנה את פני העולם או לפחות את פני התחום. אחרים טוענים שהם נותני השירות הטובים ביותר, וגרוע מכל הם המותגים הראוותניים, שטוענים שהם המובילים בכל של הקטגוריות.

פרסום מסוג זה, לצד חשיפתו לשוק של המותג, היא אמירה מאוד, מאוד מחייבת.

 תשאלו, האם יש חשיבות לאיכות? ובכן, התשובה היא שבהחלט כן. שהרי מה מנסה מותג למכור, אם לא חלום כלשהו, או דימוי לפחות של איכות. גם עמידה מאחורי המשפט "אנחנו הטובים ביותר" בתחום השירות, דורשת בפירוש קבלות.

 רבים רוצים להיות מובילי התחום בו הם עוסקים. ומי שעוסק בתחום המותגים יודע, שחברות רבות מדי, יוצאות עם המסר הזה לצרכן- לשוק. מסר, שלא תמיד יש אמינות ואיכות אמיתית, העומדת לצידם.

 להיות הראשון, אין משמעו הטוב ביותר בין האחרים. זו עליונות מוחלטת, שיוצרת קטגוריה שונה, שצריך לעמוד בה. וזה הופך להיות לגמרי לא פשוט. לכן מומלץ לא לצאת בהכרזות שאחר כך המותק יתקשה לעמוד מאחוריהן.האמת היא שמאוד קשה לדרג חדשנות, ראשוניות או אפילו איכות. מהם המדדים, שאיתם עושים זאת, ואיך בדיוק מאבחנים, גורמים שונים המרכיבים איכות של מותג ביחס למותג אחר, ששם אולי דגש על דברים שונים לגמרי. זהו לא בדיוק מדע מדויק.

 ושוב ניתן לשאול, האם חברות מסוימות הן באמת בעלות המצאה, שתשנה את פני המציאות. יש לפעמים, שהמצב דווקא מאוד ברור. חברה ממציאה משהו שלא היה קיים קודם, שלא נתן שירות ואיכות כאלה. לדוגמא    I PAD של חברת APPPLE , עשה מהפכה כזאת.

השאלה הגדולה העומדת פה, האם הצהרה כזו לחדשנות, של חברות אחרות, אכן עומדת במבחן התחרות לטווח ארוך. או אולי החדשנות, היא תוצר של מעשה של כמה חברות, שהתאגדו יחד במטרה לשפר- ליצור דבר אחר.

 ויש תחומים בהם באמת מורכב, להכריז על ראשוניות והמצאות. אחד מהם הוא תעשיית הרכב. מי באמת יכול להצהיר שם, שהוא הראשון.

 לפיכך, לפני שזורקים הכרזות באוויר, בדבר חששנות יוצאת דופן, שירות ברמה אחרת או בכלל, שהמותג הוא הראשון בתחומו - חשוב מאוד לבדוק את השטח. לברר לפני היציאה לפרסום, האם יש אמת וקבלות מאחורי הצהרה זו, ולא ללכת שבי, בעצמך, אחרי הפרסום.

שכן מה שקורה לעיתים קרובות הוא שמותג יוצא בהצהרה שכזו לשוק. הצהרה שאין לה כיסוי אמיתי. כאשר הלקוח נתקל בכך, בפער בין ציפיותיו- למציאות, נוצר פער . ובפועל זהו משבר של אי-אימין, שסופו ירידה ברכישות של המותג וצמצום הכנסותיו. לעיתים עד כדי הצורך "להתקפל " להעלם מהשוק. לכן עדיפה צניעות במקרה של אי ביטחון באמינות הדברים, שעומדים מאחוריה. הקניין הפוטנציאלי, רוכש חלום ואחד ממרכיביו היא האמינות. ואם אין ממש מאחוריה, הכול נופל ומתמוטט. לכן חשוב לזכור זאת לפני שיוצאים לשוק בהכרזות בומבסטיות.

 רק אם באמת ניתן לעמוד מאחורי הדברים, כדאי לעשות זאת וגם אז. בזהירות במידתיות ובעיקר ללא שחצנות. השחצנות בהקשר זה היא אם כל רע. רק אם אתה יכול לעמוד מאחורי הצהרותיך הנבחנות לטווח ארוך עשה זאת.ואם לא... עדיף אולי לא לומר דבר, או לומר דברים, שלא יסבכו אותך בטווח הרחוק.

אסתי כותבת מאמרים  ועוסקת  גם בכתיבה יצירתית. בעברה עבדה בעיתונות הכתובה ועסקה גם בכתבות תדמית בעיקר בתחום brand licensing

.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב