דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על כף המאזניים - מאמר על הכלכלה האמריקאית 

מאת    [ 22/05/2007 ]

מילים במאמר: 953   [ נצפה 2624 פעמים ]

הכלכלה האמריקאית בהאטה כלכלית.
קבלנו אישור שהכלכלה בהאטה כאשר פורסם נתון ה- GDP לרבעון הראשון של 2007 וכאשר פורסם נתון ה- Retails Sales אשר הציג ירידה במכירות הקמעוניות, 0.2%- בעוד שהשווקים ציפו לעלייה של 0.4%.
נתון נוסף שפורסם הוא גרעון הסחר. ניתן לראות כי גרעון הסחר גדל ב- 4 ביליון דולר ובניגוד לתחזיות. נתון חשוב נוסף שפורסם והוא ה- Industrial Production אשר הצביע על עלייה בייצור. סה"כ נתוני המאקרו עדיין מנוגדים. כלומר, חלקם מצביעים על האטה כלכלית עם סכנה של הידרדרות למיתון וחלקם מצביעים על נחיתה רכה ועם סיכויים טובים לחזור לצמוח בשיעורים המקובלים.
המחסום היחיד העומד בפני הנחיתה הרכה והמשך הצמיחה הוא האינפלציה.
ניתן לראות כי האינפלציה בחודש האחרון מצביעה על התמתנות מסוימת אשר מאפשרת לשוק המניות האמריקאי לפזר אופטימיות באוויר פסגות.
שוק המניות כהרגלו מאוד אופטימי. שוק המניות מתחיל לגלם את הורדות הריבית הצפויות.
מניתוח שוק האג"ח עולה כי יש ציפיות להורדת ריבית בחודשי הקיץ.
אולם חשוב לזהות האם האינפלציה אכן תרד. ניתן לזהות זאת על ידי ניתוח שוק הסחורות.
מניתוח שוק הסחורות עולה כי המגמה הארוכה נשברה כאשר הריבית נשארה ללא שינוי בארה"ב. באותו היום בחודש אוגוסט 2006, בורסות ארה"ב התחילו את הראלי אשר הסתיים בינואר 2007. בחודש ינואר 2007 נבלם הראלי בשוק המניות האמריקאי ושוק הסחורות התחיל בתנועה אחידה למעלה ועד לחודש מרץ 2007. עד לאותו החודש שוק המניות נבלם ודשדש עד לנפילה.

נכון להיום, שוק המניות מראה עוצמה יוצאת מהרגיל ולעומתו שוק הסחורות נבלם ברמות של אוגוסט 2006. זאת הסיבה ששוק המניות מסוגל לעלות.
אם אתה מחפשים סיבה אחרת אז אני ממליץ שתפסיקו לחפש.
השאלה היא מדוע זה קורה? מדוע קיים קשר חזק מאוד בין שוק הסחורות לשוק המניות?
הפתרון נמצא בנו. בני האדם בונים והורסים באותן הידיים.
אנחנו בונים כאשר המצב הופך לקשה, לבעייתי, לבלתי נסבל.
ואנחנו הורסים כשאר המצב טוב ונעים, כאשר קל להרוס. זה חלק מטבעו של האדם.

כאשר שוק המניות נמצא ברמות הגבוהות, הכול טוב ונעים, הסיכון עולה והתשואה הפוטנציאלית מדיי יום קטנה. לכן כאשר האופק כבר נראה בעין, הכסף יוצא משוק המניות ומחפש ספקולציות חדשות. מבט מהיר על שוק הסחורות מעלה אופק רחוק. הכסף מזהה תשואות פוטנציאליות גבוהות ויוצא משוק המניות לשוק הסחורות. שוק הסחורות מתחיל לעלות ומושך אחריו ספקולנטים נוספים אשר פתאום רואים את שוק הסחורות כמקלט מפני קטסטרופה עתידנית. כפועל יוצא מכך, העליות בשוק הסחורות מתורגמות ללחצים אינפלציוניים אשר אוטומטית מקשיים על שוק המניות לעלות וזאת בנוסף ליציאה של הכסף ממניות. החששות של שוק המניות מתאמתים כשאר מפורסמים נתוני המאקרו אשר מצביעים כי האינפלציה עלתה ב- 0.1% בלבד מעל לתחזיות ושוק המניות יורד כ- 1% ופותח את הדרך לירידות נוספות.


היום שוק הסחורות התחיל את שבוע המסחר בעלייה של 1% ולאחר התבססות על ממוצע 50 יום. מניתוח של שוק הסחורות ניתן לראות כי שוק הסחורות איחד כוחות ומנסה להתחיל במסע צפונה, שוב. ניתן לאמת את התחלת המהלך של שוק הסחורות מהזווית של נאסד"ק 100 אשר ידוע כי הוא "רגיש" מאוד לשינויים בשוק הסחורות.
עד ליום המסחר הנוכחי, מדד נאסד"ק 100 דשדש לאורך חודש מאי והיום חלה תנועה למעלה במחיר המדד. אולם העלייה הזאת מוטלת בספק ומכוון שמניית AMZN עלתה היום כ- 8% ומשכה את המדד למעלה ואת סקטור האינטרנט. כלומר העלייה, השינוי היומי במדד אינו משקף באופן רוחבי את כלל המניות במדד ומתרכז במניה או במספר מניות ספציפיות.
לכן יש לבחון היטב את התנהגות שני השווקים הנ"ל.

התרחיש האופטימי הוא ששוק המניות ימשיך לעלות ועם רוח גבית ממזוגים, הנפקות ענק וכדומה. על מנת שהתרחיש יתאפשר יש לנתח את שוק הסחורות ולוודא ששוק הסחורות לא יתחיל במסע צפונה מחדש. ואז, אולי, הדרך להורדות ריבית תיסלל.
התרחיש הפסימי, שוק הסחורות חוזר לעלות, שוק המניות "נבהל" מהעוצמה של שוק הסחורות והכסף מתחיל לצאת מהמניות לטובת אג"ח וסחורות. אבל הפאניקה עדיין לא בעיצומה. כאשר שוק הסחורות יעלה שוק המניות רק יחפש כיוון. בדומה לחודש מאי הנוכחי.
הפאניקה תתחיל כאשר שוק האג"ח יחזור ויצביע על לחצים אינפלציוניים וימנע הורדות ריבית. ומכאן הדרך למיתון מאוד קרובה. ולמה? כי כמה ספקולנטים החליטו כי שוק המניות סיים את המהלך הנוכחי ויש למצוא שווקים חדשים.
על מנת שהתרחיש הפסימי לא יקרה, ואל תטעו הוא ריאלי לחלוטין, שוק המניות צריך לגלות אסרטיביות, דרושה נחישות הקונים. במידה ושוק המניות יביס את שוק הסחורות בקרב אז החששות ממיתון יתפזרו.

מנתוני המאקרו עולה כי הצרכן האמריקאי מתחיל להיות מתוסכל.
סקטור הנדל"ן מצביע על המשך החולשה.
המכירות הקמעוניות בירידה.
מחירי הדלקים עולים ונמצאים בשיאים חדשים. (כ- 3$ לגלון, השיא הקודם היה באוגוסט 2006 והוא נשבר החודש, מאי 2007)
מדד אמון הצרכנים לחודש אפריל הראה על חולשה מסוימת אצל הצרכן.

כאשר הצרכן מתוסכל הוא מפסיק לקנות מניות. הוא מבין בדיוק מה קורה עם הכלכלה שלו, עם הכלכלה האמריקאית. ובניגוד לרבים הוא מתחיל להתכונן לימים רעים יותר. כיצד? מפסיקים לקנות כמו בעבר, חוסכים בדלק, חוסכים בחופשות וכדומה.
על מנת שהכלכלה האמריקאית תחזור למסלול העליות יש צורך שהצרכן האמריקאי יחזור לחייך מדיי בוקר. מתי זה יקרה? כאשר מחירי הדלק ירדו והמחירים בחנויות גם כן. מתי זה יקרה? כאשר מחירי הסחורות ירדו. וכאשר זה יקרה, הריבית תרד. וכאשר זה יקרה סקטור הנדל"ן יתאושש וכאשר זה יקרה הצרכן יחזור לחייך ורק אז הכלכלה האמריקאית תחזור לצמוח בשיעורים של 3% לרבעון.
ניתן לראות כי התהליך מאוד ארוך, מורכב וקשה. לכן יש רבים אשר מאמינים כי התהליך אינו בר ביצוע. אם נחזור ונביט אחורה על השנים הארוכות שחלפו בשווקים נגלה כי השינויים הללו אינם ברי ביצוע. המיתון דופק בדלת. אך, אולי הפעם נצליח להתעלות על עצמנו והימנע מלהרוס את כל מה שבנינו בשנים האחרונות.

האם קיים הפתרון? בהחלט. יש לבדוק את ההשפעות האפשריות במקרה של הורדות ריבית אשר בחלקן תוארו במאמרים הקודמים שלי. תרחיש אפשרי נוסף במידה והריבית תרד ללא קשר לאינפלציה הנוכחית ושוק המניות יעלה וימנע משוק הסחורות לעלות אזי המיתון יתרחק מבעוד מועד.
כלומר על נגיד הבנק המרכזי לא לחכות שאינפלציה תרד אלא להוריד את הריבית על מנת לגרום לשוק המניות לעלות אשר ימנע משוק הסחורות לעלות, דבר אשר ישקיט את האינפלציה הבוערת וייתן זמן יקר לכלכלה האמריקאית להתאושש . נשמע מהפכני, לא?
אל תשכחו מי כתב זאת לראשונה !
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית לסוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב