דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אודות הזמרת- שולה חן 

מאת    [ 15/10/2010 ]

מילים במאמר: 655   [ נצפה 2989 פעמים ]

שולה חן

ילידת נהלל, הגיעה ב"טעות" לבחינות ללהקת הנח"ל בהמלצתו של גדליה גל, לימים חבר כנסת. היא התקבלה ללהקת הנח"ל בשנת 1966 ושירתה עם טוביה צפיר, חנן יובל, שלום חנוך, ששי קשת, מנחם זילברמן ואבי קורן, מפקד הלהקה שלימים,הפך לבעלה.

חן הייתה סולנית הלהקה ועד מהרה התבלטה בשירים כמו - "ישנן בנות", "הוא לא כל כך חכם", "אחד חולמני", "ולס להגנת הצומח" ועוד...

לאחר שחרורה מהצבא, החלה חן בקריירת סולו. את תקליט הבכורה שלה, "שלכם שולה חן" הוציאה בשנת 1969. התקליט, בהפקה תזמורתית של אלכס וייס, הציג את חן כזמרת פופ בנוסח מריאן פיית'פול המוקדמת, פטולה קלארק, לולו ואחרות.

האלבום הוליד להיטים רבים, בהם שלושה מלחניו המוקדמים של שלום חנוך - "אוריה החיתי" (מילים: יהונתן גפן), "תחת כובד התפוח" (מילים: יורם טהרלב) ו"איזידור" (מילים: שמרית אור), ושלושה משל דני ליטני: "אל תשיר לאף אחרת" (מילים: יעקב רוטבליט), "אל תספר היום בציר" (מילים: אנדה עמיר) ו"למה דווקא אני" (מילים: דרורה חבקין). 

בשנת 1972 הוציאה חן תקליטון ובו שני שירים שעיבד עבורה מתי כספי. אחד מהם, "אנחנו לא מכאן", הוא לחן של כספי והשני, "בת אצילים" תורגם על ידי אהוד מנור ללחן של מאנוס חג'ידאקיס. 

כמו כן,השתתפה בפסטיבל הזמר עם הלהיט "כשאהיה זקן", אותו ביצעה יחד עם בני אמדורסקי. באותן שנים כיכבה חן בהצגות ובמחזות זמר, בהם "איי לייק מייק", "קרחת", הסרט "חמש חמש" ועוד...

עקב שליחות בעלה, אבי קורן מטעם קרן קיימת לישראל, עזבה חן את ישראל ויצאה לארצות הברית. בעקבות נסיעה זו , נאלצה לעזוב את עסקי הבידור המקומיים.

עם שובה ארצה בשנת 1980 השתתפה חן בסרט "חמש חמש". וב- 1981 השתתפה במופע "ברנשים וחלומות", שהתבסס על שירי מחזות זמר מברודוויי. את המחזמר ביים צדי צרפתי וניהל מוזיקלית אלדד שרים. לצדה השתתפו גם: אילי גורליצקי, ירדנה ארזי, ששי קשת וחנה לסלאו בתפקידים הראשיים.

בהמשך שנת 1981 זכתה בפסטיבל שירי הילדים עם השיר "אמא" שכתב והלחין שייקה פייקוב. באותן שנים השתתפה בקביעות בפינת החידה הבלשית בתוכנית הטלוויזיה "זהו זה", כמזכירתו פזורת הדעת של נח רב-מוח (ספי ריבלין).

בשנת 1983 הופיעה בפרקים הראשונים של סדרת הטלוויזיה "בלי סודות" ששודרה בטלוויזיה החינוכית. ובאותה שנה, זכתה במקום הראשון בפסטיגל עם השיר "אם".

בשנת 1986 השתתפה בתחרות הקדם אירוויזיון עם השיר "גיטרה" עם השיר הזה,הגיעה למקום הלפני אחרון. בנוסף, באותה שנה שיחקה בסרט "הקרב על הוועד" לצד הגשש החיוור.

בשנות התשעים שיחקה במספר מחזות זמר, בהם "זורבה היווני" ו"שלגיה". שירה "בוא הביתה" כיכב בפרסומת לקוטג' תנובה ובעקבות זאת הוזמנה להופעות סגורות רבות.

 ב-1995 הקליטה עם חברתה הטובה דאז ירדנה ארזי את הדואט "חברות הכי טובות". באותה תקופה נפרדה מבעלה אבי קורן שנשאר חברה הקרוב עד לעצם היום הזה.

בסוף שנות התשעים גילמה את אחד התפקידים בסדרה "פלורנטין" כמו כן, השתתפה בתפקיד אורח בסדרה הקומית "איצ'ה". בהמשך שיחקה את האמא בסדרה "משפחת קמיצ'לי".

בשנת 2006 שיחקה את דמותה של מיקה אביב, אמו של רני אביב (רן דנקר) בעונה השלישית של הסדרה "השיר שלנו" וכן במספר הצגות תיאטרון והצגות ילדים. 

יש לנו הכבוד והעונג לארח את  שולה חן  בערב הזמר הפותח עת עונת הזמר שלנו. 

תודה ובברכה

מוטי דביר – צמד הווי ובידור.

 

 

מוטי דביר-בוגר בית ספר למשחק בהנהלת ניסן נתיב, בוגר בית ספר להנחיית מורים ומדריכים לתיאטרון/דרמה.במאי/שחקן/זמר עם ניסיון רב שנים.מנחה ערבי זמר בצמד הווי ובידור. http://www.havayvebidur.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב