דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי הסיבה האמיתית לזוגיות, לא הסיבה שלימדו אותכם להאמין בה מגיל ילדות? 

מאת    [ 14/10/2010 ]

מילים במאמר: 683   [ נצפה 2696 פעמים ]

מהי הסיבה האמיתית לזוגיות, לא הסיבה שלימדו אותכם להאמין בה מגיל ילדות? / מאת יואב ברנזון

 

 

אהבה, חברה, סקס, סטטוס, ילדים

 

ניתן לומר שמרבית האנשים מחפשים זוגיות בחיים. כמעט בכל מצב וכמעט בכל גיל, אנשים תרים אחרי פרטנרים לחיים. זהו צורך אנושי ונטייה אנושית מובהקת.

 

השאלה היא למה, מדוע, מה אנשים מחפשים בזוגיות וכיצד זה שהם ממשיכים לחפש אותה למרות כל הקשייים הכרוכים בה? מה היתרון של זוגיות ומה יש בה שכמעט כל בני האדם תרים אחריה בכזו אבססיביות ונחישות?

 

  

 

תפיסה מעוותת על המציאות כבר מגיל ינקות

 

מרבית האנשים הם בעלי תפיסה מעוותת וכוזבת של המציאות הזוגית. כבר מגיל ינקות מתחילה שטיפת המוח החברתית שגורמת לאנשים להאמין בסוג של "פנטזיה" זוגית מושלמת שעיקרה - זוגיות זו אהבה טהורה והסיבה המרכזית לזוגיות היא רומנטיות ומשיכה.

 

למעשה, האמת היא שונה בתכלית. האמת היא שזוגיות אינה מבוססת כלל על אהבה או רגשות, על משיכה או רומנטיות. אלה הכל תנאים משתנים שאינם מסוגלים להחזיק מעמד ואינם בנויים כדי לקיים זוגיות במשך עשרות שנים.

 

  

  

זוגיות ארוכת טווח אינה מבוססת על רומנטיקה אלא על ברית

 

כשמדברים על נישואים או זוגיות של שנים רבות - אי אפשר להסתמך על משיכה מינית, רומנטיות, "אהבה" או רגשות - כי אלה דברים חולפים ומשתנים, מדי יום ומדי שעה. רגשות הם דבר דינמי, רגע אחד אוהבים ורגע אחד כועסים ורבים, רגע אחד נמשכים וברגע הבא כבר לא ממש "בא", רגע אחד מתגעגעים אבל ברגע הבא כבר נמאס ולא רוצים את הקירבה.

 

לכן, כשבוחנים מערכות יחסים ארוכות טווח ששורדות עשרות בשנים - מגלים שהן אף פעם לא מבוססות על רגשות חולפים ומיניות מתפרצת אלא על גרעין אחר לגמרי - גרעין של ברית.

 

 

 

מהי הברית הזוגית?

 

ברית זוגית דומה לחוזה לחיים, סוג של התחייבות הדדית לתמוך, לחיות בשיתוף, להיות שם, לעזור ולדחוף את עגלת החיים יחד. כי תמיד עדיף לדחוף את העגלה של החיים ביחד ולא לבד.

 

בבסיס הזוגיות עומדות שתי הנחות מוצא מרכזיות ונצחיות: אחת, זוגיות היא ברית בין שני אנשים שמטרתם לשרוד ולצלוח את החיים בצורה קלה ונוחה יותר על ידי שיתוף פעולה הדדי ביניהם. שתיים, זוגיות היא שיטה לשיתוף פעולה ולמיזוג כוחות בין שני אנשים המסוגלת להיטיב עם שניהם ולמנף את כוחם המנטאלי, הרוחני והכלכלי פי כמה וכמה מאשר אם היו מנסים לעשות זאת בכוחות עצמם ולבד.

 

 

וטיפ לסיום: הסיבה המרכזית שאנשים נפרדים או מתגרשים היא או משום שהם בחרו את בני זוגם על בסיס רומנטי ולא על בסיס של ברית והם מתפכחים להבנה הזאת או משום שהזוגיות שלהם אינה מצליחה למנף אותם להעשיר אותם ולכן הם עוברים הלאה ומחפשים פרטנר חדש שיוכל לספק להם את הסיבה האמיתית לזוגיות.

 

 

יואב ברנזון הוא מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב