דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אוכל בריא לילדים 

מאת    [ 13/10/2010 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 4556 פעמים ]

אוכל בריא לילדים

בואו נסתכל שנייה על הסיבות ששוק הג'אנק פוד מצליח כל כך עם ילדים. סיבה אחת היא שהטעמים והמרקמים בו חזקים באופן קיצוני- מלוח מאוד, קראנצ'י, מתוק להחריד, שומני בטירוף, מתמוסס בפה... עם אלו, לדעתי,  אין לנו יותר מדיי מה להתחרות, משום שהם פועלים על החושים בגירוי יתר. הרגל זה הרגל, וכמו שנאמר באנגלית הרגלים רעים מתים לאט... אבל אפשר לשנות אותם! צעד אחר צעד ועל כך במאמר אחר.  אבל מעבר לזה, באופן עקרוני, אם ניקח את מק'דונלדס כאב טיפוס, הרי כל החוויה שם מסביב- זה צבע, זה משחק, זה בלונים, זה בובות והפתעות. עושים מסביבת האוכל ומהאוכל עצמו משהו כיפי, צבעוני ונגיש. אני לא אומרת שצריך להצמיד בלון לכל תפוח מעכשיו, אבל למה שלא נשתמש בעקרונות של הטקטיקות האלו בכדי להפוך את האוכל הבריא לחוויה מהנה של חושים ומשחק? אתם מוזמנים לצפות בבן שלי שותה מיץ בריאות (סלק וגזר) בשקיקה , מה שמוכיח שזה אפשרי. לפני כמה שנים נערך מחקר על המאפיינים הנפוצים שילדים משייכים לאוכל כיפי. נסו את השיטות הבאות על ילדים בני 6-12 ותראו אם עולה התלהבות כלשהיא עם הגשת המנה, אשר אינה אוכל מעובד עד זרא, נוטף שמן, או ארוז בנייר מרשרש:

1-     להכין איתם את האוכל- ליחצו כאן ותקבלו השראה למאפינס בריא וגם שתראו שזה הבאמת כיף וטעים לילדים.

אוכל לאצבעות- ילדים אוהבים למשש מרקמים. כמו שמבוגרים אוכלים עם עיניים- ילדים אוהבים לאכול עם הידיים. ירקות, חזה עוף או נתחוני דג שמוגשים כאצבעות ארוכות, או מושחלים על שיפוד, שמחזיקים ביד- יותר כיף, לא?

2-     טבילה או שליפה- להוסיף עניין דרך אחת מהפעולות הללו, שמדבר לילד הפנימי בכל אחד מאיתנו- למשל לטבול את התפוח בתוך ממרח שקדייה/טחינה מעורבבת במעט סילאן ולהביא לפה בלי שיטפטף, או למצוא את הצימוקים ופיסות האננס בתוך היוגורט...

3-     קישוטים ותוספות- כל מה שילדים יכולים לערבב, להזליף, לשפוך לתוך המנה או לחטיף, נותן להם תחושת שליטה ורשות להיות יצירתיים. אפשרויות כמו רטבים ביתיים, אגוזים וגרעינים למיניהם, בזיקת זעתר, שומשום, קישוטי קוקוס, קינמון...

4-     זיגוג ומילויים- נכון, ילדים אוהבים מתוק, אך לא חייבים סוכר לבן. מולסה, סילאן, סירופ אגבה, סירופ מייפל, סירופ לתת אורז או שעורה – למצוא בחנויות הטבע- הם דוגמה לסוכרים טבעיים שיש בהם ערך תזונתי גבוה וחלקם גם ערך גליקמי נמוך . חלקם אמנם יקרים אך חלקם ממש לא- כמו סירופ חרובים (מחרובים ומים בלבד). אציין שכולם עדיין סוכרים שיש לצרוך בכמות מועטה בלבד בכל מקרה.

5-     צורות משונות וצבעים מגניבים- להשתמש בסכין לעצב צורה מיוחדת, או בחותכן עוגיות גם לסנדוויצ'ים מלחם מלא ו/או דגנים מלאים אחרים, ובתוכם ממרח צבעוני כמו אבוקדו, ופלפל צהוב ורענן.

6-      ניידות- ילדים אוהבים לנייד את האוכל איתם. קופסאות נחמדות ושקיות אחסון יפות לאוכל טרי נותנות תחושה של הפתעה.

כל אלו נועדו לתת אופי מלהיב לאוכל מזין, ורצוני לציין שאין בכלים אלו המרצה כלשהיא לכפות או לפתות בעורמה או בכוח. ילדים לומדים דרך חיקוי. לכן הדוגמא מההורים קובעת יותר מכל, ומה שיהיה בבית זה מה שיאכלו. מקווה שנתתי כמה רעיונות לשדרוג ההגשה והכיף הכללי, תמיד תוכלו לקבל עוד רעיונות לתזונה טבעית ומזינה לכם ולילדיכם.   

לקבלת הדרכות, עדכונים וניוזלטר איכותי בנושאי תזונה בחינם, כושר והרזיה היכנסו לאתר : www.coachlia.co.il אודות המחברת: ליה שניידר לוי , מנהלת "אשת חיל"- אימוני כושר ותזונה, באופן פרטני ובקבוצות. מאמנת תזונה, מדריכה מוסמכת לפילטיס, מחול אירובי, כושר כללי. בעלת ניסיון בהדרכת אוכלוסיות מיוחדות כגון נשים בהריון ואחרי לידה, מבוגרים, בעלי קושי תנועתי.  ותק של של 13 שנות הדרכה. מוסמכת Coaching בהתמחות תזונה, ירידה במשקל ואורח חיים בריא. בנוסף- מורה לאמנויות, בהתמחות לקולנוע. עורכת סרטים אישיים.    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב