דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עולם הילדות ועולם החלומות של שפרה חרלף 

מאת    [ 20/05/2007 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 2495 פעמים ]

שפרה חרלף היא ציירת שחוגגת בימים אלה מלאת לה שמונים שנה, והתערוכה החדשה שלה היא ציון דרך חשוב, הצדעה לארץ ישראל היפה, לילדות של שפרה בחיפה הישנה.
שפרה מציירת בעיפרון, בפחם,] בשמן, במים, בגואש, בפנדה ובאקריליק - ותערוכותיה הקודמות כללו גם רישומי נופים תוך כדי טיולים בארץ ובחו"ל.

תערוכות היחיד שלה חשפו ארבע תקופות וארבעה כיווני יצירה והפעם נדמה שהיא מציגה את תערוכת היחיד הבשלה ביותר שלה - ושם התערוכה אומר הכל - "הזמן שהיה".
תערוכת הציורים של שפרה חרלף נפתחה ביום שבת ה 5 במאי בשעה 11 וחצי בבית האמנים של אגודת הציירים בשדרות הציונות 24 בחיפה - והתערוכה תינעל ביום רביעי 23 במאי.
מי שמביט בציוריה החדשים של שפרה חרלף מרגיש שהוא קורא סיפור, אין זה ציור בלבד, זו צלילה לעולם של אסוציאציות וזיכרונות ילדות.
התמימות והטוהר הנשקפים מכל פיסה של עולמה האמנותי נראים כדרך של הקניית ערכים, כדרך של ביטוי בלתי אמצעי דרך עיניים של ילדה שחזרה לעולם האבוד.
הדמויות בציוריה מתקשרות זו עם זו, בית החולים וגן הילדים, ושדרת העצים, והספסל - הכל חוזר לחיים כמו בסרט אילם. השילוב בין סיפור לציור הופך להיות סוג של דיאלוג בין מדיות שונות. אפשר לומר - שאצל שפרה חרלף - השפה בכלל היא נושא הציורים, דרך התקשורת עם עולמה ועם הצופים בציוריה.

הן בספרות והן באמנות בכלל, בציור ובשאר ענפי האמנות - אנו כיוצרים יוצרים ביטויים חזותיים או מילוליים, ביטויים המשקפים תקוות, השקפות ערכים. יצירה היא דרך לחשוף רגשות, לבטא קשת רחבה של מבעי ערכים אנושיים.

על הקשר בין ספרות לציור כתב והגדיר היטיב ?
ליאונרדו דה וינצ'י בספרו ' ספר הציור' :
" אם תקרא לציור שירה אילמת, יוכל הצייר לכנות את השירה ציור עיוור. ראה נא מי הוא בעל המום הקשה ביותר, העיוור או האילם ?".

ככל שצוללים לעולם התמונות המדהים של שפרה חרלף, אנו חשים, שאנו מדפדפים בספר, קוראים סיפורי חיים- שכן שתי המדיות, הן הספרות והן הציור- באות לבטא חיים, ממשות, במוחש, במופשט. אנו מביטים בציוריה של שפרה ורואים מלים ואותיות מעבר לקווים, סיפור חיים שלם. תרצו יש כאן סיפור חיים של עם, סיפורה של הציונות, התמימות שהיתה, החלומות שהיו- ואיפה אנו היום.
יש בציוריה הדרמטיים של שפרה הרבה מוחשיות וחושניות - אך התמונה מקרינה משהו ערטילאי ומופשט מעבר לכל - ערכים, תחושות של גן עדן אבוד, מסע בעקבות הנפש.
וזה שובה את הלב.
כפי שאנו מצפים משיר להתכתב עם שירים שקדמו לו ודורות שקדמו לו, אנו מצפים זאת מציורים. שפרה חרלף מתכתבת עם דורות, עם ציורים, עם סיפורים, עם זכרונות וקודם כל עם עולמה הפנימי - והיא עושה זאת בתום ובטוהר. וזה העיקר.


הרצל ובלפור חקק, תאומים זהים, אנשי רוח, סופרים ומשוררים
http://www.hakak-twins.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב