דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין בריאות וחולי ברמה הנפשית, הפיזית והמנטאלית? 

מאת    [ 10/10/2010 ]

מילים במאמר: 661   [ נצפה 2241 פעמים ]


 

מה ההבדל בין בריאות וחולי ברמה הנפשית, הפיזית והמנטאלית? / מאת יואב ברנזון

 

 

החולי מבלבל

 

החולי הוא תופעה מבלבלת. ברובד הפיזי מרבית בני האדם מסוגלים לזהות מחלה. כשהגוף חולה אנחנו רואים את זה מייד, ולכן הכי קל לזהות חולי של הגוף, למרות שהגוף יודע להסתיר את מחלותיו הפנימיות ופעמים רבות אנשים מגלים מחלות איומות שהוסתרו בחלקים הפנימיים של גופם.

 

אבל, התופעה המרתקת ביותר היא החולי הנפשי והמנטאלי. החולי הזה באמת מבלבל וחמקמק, ולעיתים זה נראה כביכול שדווקא האנשים הבריאים ביותר הם האנשים החולים ביותר.

  

 

 

חולי נפשי

 

חולי נפשי קשור קשר הדוק בהתמכרות לרצונות ולצרכים ללא גבול. על פניו, אנשים שמשיגים את מה שהם רוצים ונהנים מהחיים, חווים חוויות ובולעים את החיים - נתפסים כאנשים בריאים.

 

למעשה, אין הדבר כך. מאחורי נהנתנות שאינה יודעת גבול עומדים שורה ארוכה של מחלות כרוניות: חולשה, וותרנות, טפילות, חוסר משמעת עצמית, פינוק, ערך עצמי ירוד ונמוך, ילדותיות, ניוון, בלבול ואובדן דרך וערכים. זו הסיבה שפעמים רבות, דווקא האנשים הכי מצליחים, הכי ידועים, הכי מפורסמים והכי עשירים - דווקא הם מסיימים את חייהם בהתאבדות, בקריסה, בנפילה איומה ובטרגדיה בלתי מוסברת. הסיבה היא כמובן, שדווקא אנשים אלה היו מאוד חולים, רק שהם ידעו להסתיר זאת מהעין הציבורית וכנראה גם מעצמם.

 

 

  

מי בריא ומי חולה?

 

ניתן לומר, כי דווקא אלה הזקוקים למעט הם הבריאים ביותר בחיים, בעוד שאלה שרשימת הצרכים שלהם היא אינסופית ושום דבר בעצם לא יצליח לספק אותם או להרגיע אותם ואת החרדות שלהם - הם החולים.

 

בסופו של דבר, ככל שאנשים מוותרים על הרצונות שלהם כך הם הופכים למלכי העולם כי ההתנהלות שלהם אינה תלויה בדבר. לעומת זאת, ככל שאנשים משתעבדים לרצונות שלהם ומפנים את כל האנרגיה והזמן שלהם כדי להשיג את אותם הרצונות כך הם נעשים עבדים נרצעים של הרצונות שלהם, ומאבדים את כל הכוח, היופי והבריאות האמיתית שלהם.

 

 

 

הבריא תמיד שולט על החולה

 

אנשים חולים ברמה הנפשית והמנטאלית נוטים בסופו של דבר ליפול. למשך זמן מסויים הם זוהרים למרות המחלה שלהם, אבל בטווח הארוך הם אינם מסוגלים להחזיק מעמד והם קורסים.

 

הבריאים, לעומת זאת, הם נקיים ערכית ומנטאלית, ולכן כושר ההישרדות שלהם הוא גבוה, החיים שלהם מתנהלים על קווים נכונים, והם אנשים יציבים, חזקים, אמיתיים ועצמתיים יותר. 

 

 

וטיפ לסיום: חולי הוא תופעה חמקמקה מאוד. כך גם בריאות. עם הזמן וניסיון החיים אנשים לומדים על ההבדל שבין בריאות מדומה שהיא למעשה חולי עמוק לבין בריאות אמיתית שהיא למעשה בריאות פשוטה, עוצמתית וישירה שאינה מבוססת על שום תנאי או צורך חיצוני.

 

 

יואב ברנזון הוא מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב