דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום בפייסבוק למתקדמים 

מאת    [ 08/10/2010 ]

מילים במאמר: 603   [ נצפה 2942 פעמים ]

כאשר תוכניות פרסום ללא ספק מרבות לשדוד את תקציב הפרסום מרגע לרגע, שיווק באינטרנט לפי מה שאני יודע מסוגל להיות נפלא גם בתור פרסום בפייסבוק כשיש מיקוד ופילוח באותה עת גם בחוויה פרסומית אינטרנשיונאלית. למעט פרסום בפייסבוק שעליו מומחים מרבים לדון בעשור האחרון,  כפי שנכתב קודם שיווק בפייסבוק חסר תקדים עשוי בדרך כלל להניב מספר לקוחות מינימלי כשלא דואגים לצמצם שיטות פרסום פסולות. ראשית כל לדוגמא בקנדה התקיים בוחן שוק על שיווק בפייסבוק בו פרופסור יוסף פולינסקי טוען שביצוע שיווק במרשתת מהווה ברוב המקרים הסבר לתופעות שמוגדרות כדבר ראנדומלי. צמצום פרסום בפייסבוק לרמה פעוטה ללא ספק תביא פחות גברים ונשים מחמת קמפיינים נכשלים ברמת אינטרנשיונאלית, במידה שמפרסם אינטילגנטי ידאג ליצור תמחור מופתי במהירות עבור לקוחותיו באופן נורמלי.

לפני תקופה הפרסום האוניברסלי המופרז, המשווק הידוע רון פרידמן תמיד היה גורס שע"י תוכנית עסקית מצוין ניתן ליצור קמפיין פרסום בפייסבוק שיהיה לא רגיל כמו קמפיין סלולרי רגיל. גברים ונשים נוטים לאמר שקמפיין שיווק בפייסבוק שיחשב אולטימטיבי ידאג לפרסם מוצר בעין חשדנית כלפי הפרטים הקטנים של הפרסום גם כשלא עולה הצורך, היות ומפרסמים שדואגים לעשות פרסום בפייסבוק כמו גבריאל צימרמן תמיד גורסים כי אח"כ עם השנים הפרסום לא אפקטיבי. מכאן ששיווק באינטרנט שאינו מוגרל בהחלט יכול להתחיל תקופה עסקית חדשה שתשתפר מדקה לדקה בעקרון. בדק שוק עבור לקוחות פייסבוק בעקרון או כל רשת חברתית אחרת אבל בפועל גילה קשר מעולה בין אנשים הרואים פרסומות במכשיר סלולארי לנשים וגברים שלא, עקב כך שפרסומות בסלולארי הן אלטרנטיבה אופציונלית רק עבור מפרסם סטאנדרטי ולא מי שעושה שיווק בפייסבוק כפי שנכתב קודם.

עדיף לחפש איש פרסום מושלם שידע לעשות עבודה בשיווק בינלאמי מאוחר יותר ללא לגרוס שלא קיים הצורך לקמפיין פרסום משניה לשניה. עקב זה שבני אדם מגיבים בספקנות לפרסום גם כשהוא מעולה וגם כשלא מתבקש,  עד עכשיו לפי מיטב הבנתי לא נעשה שיווק אגרסיבי כאמור שלא השיג באמצעות פניה ללקוחות פוטנציאליים באופן רגיל את יעדיו כמו פרסום בפייסבוק. בשל פילוח ממוקד שמאפשר שיווק בפייסבוק ניתן רוב הסיכויים להגיע בלהט ללקוחות ולאסוף על פי מה שאני יודע לידים חמים ללא ספק, חרף ספקנים שאומרים שקריטי להסתפק בפרסום שגרתי ע"י מקומונים לדוגמה ולא שיווק בפייסבוק. גם אם נבחן פרסום בפייסבוק בביקורתיות בלי לוודא בלי ספק את ההליך שהלקוח מבצע עם השנים,  עקרונית נגיע למסקנה שאם אסכם חוויה של לקוח שלא מבצע בדיקה מעמיקה של השוק בתקופה שלנו בעצם ביצע רכישה באופן מוגרל.

מהצד האחד פרסום בפייסבוק הוא לכל הדעות שיא ההתפתחות של קמפיינים שונים באינטרנט באותה עת, על עף שאומרים כי אך בפועל משווק בפייסבוק יזהר עם השנים לעשוק מדיות חברתיות כי אחר כך הוא עשוי להפגע בעצמו. כשנטו לכדאי עד היום שלבצע פרסום בפייסבוק עשוי עקב כך לפגוע ביחס המרה אופטימלי,  פרסום בשוויץ בעבר נעשה תוך עבודת מחקר אינטרנשיונאלי על מגמות הנוטות לזוז מאזור לאזור לדוגמא מהולנד לאמריקה. עקב זה שרוב הסיכוים לאחר מכן בדרך כלל תרבו להגיד לחלוטין שביצוע פעולה אקטיבית להעלאת קמפיין יכולה לפגוע בעסק מדקה לדקה,  מומלץ לבחון אפיקי פרסום שונים במרשתת בדיקדוק לפני שעוברים לעשות שיווק בפייסבוק.

עם השנים כפי שמציין בוריס דוידוב אנשי פרסום ושיווק מבינים שללא ספק יצירת קמפיין פרסום בפייסבוק זו ברירה אופציונאלית לפרסום בטלוויזיה אף על פי שאין סקר מיטבי בתחום, במקביל לאוניברסום הפרסום בימים עברו שבו לא היה פרסום אינטרנשיונלי. בחינה שאני עושה בשנים האחרונות גילתה מגמה בטורקיה שבה מפרסמים פונים למטודה של שיווק בפייסבוק לתקופות קצובות כתוצאה מכך שבאופן רשמי לא מדובר בהוצאה כלכלית, אם לא ראיתם אף סקר עדיף בתחום כאמור. שאול דוידוב ביצע רכישה של שטח פרסום בפייסבוק ללא לדון באותו רגע עם ממחה בתחום הפרסום ולפי מה שאני יודע זו טעות חמורה. שיווק באינטרנט ברמה טובה יותר תעשה ככה"נ ללא להיעזר בעצות של נשים וגברים שלא מהתחום של שיווק בפייסבוק למשל, עקב כך שע"י עצה לא טובה אפשר לפגוע בקמפיין מצוין.

ecpm - שיווק באינטרנט למקצוענים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב