דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חייב מוגבל באמצעים- כתבה שלישית ואחרונה בסדרה 

מאת    [ 06/10/2010 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 4772 פעמים ]

זהו המאמר האחרון בהחלט בסדרה של מאמרים בתחום חייב מוגבל באמצעים. במאמר הראשון והשני הכרנו קווים לדמותו ואת המגבלות החלות עליו למעט עיכוב יציאה מהארץ - במאמר זה.

חייב שהוכרז מוגבל באמצעים, חלות עליו מספר הגבלות, אשר הוזכרו כבר במאמר הראשון בסדרה.  מאמר זה יעסוק בעיכוב יציאת החייב מישראל.

 

האם חייב מוגבל באמצעים יכול בכל זאת לצאת את הארץ?       בשורות הבאות ניווכח שהתשובה חיובית.

 

עיכוב יציאה מישראל מוטל על החייב על-פי חוק, במסגרת הכרזתו חייב מוגבל באמצעים.

מסתבר שחלק נכבד מהחייבים להם סייעתי הביעו חשש דווקא מהגבלה זו.  חלקם נמנע זמן רב מלהגיש בקשה להכריז עליהם מוגבל באמצעים בניסיון למנוע את הסנקציה הנ"ל. 

 

למרבה הצער, לא תמיד החייב נותן את הדעת לעובדה שהימנעותו מלהגיש את הבקשה, מותירה אותו פעמים רבות חשוף להליכים שנוקטים נגדו נושיו הרבים. כל נושה בתיק הפרטני.  באופן זה נגרמים לחייב ולבני משפחתו טרדות ושיבושי חיים משמעותיים.   כל אלו היו נמנעים מהחייב לו רק היה מגיש את בקשתו ובזמן.

 

חשוב לדעת, למרות שעל חייב מוגבל באמצעים מוטל עיכוב יציאה מהארץ, הרי שבנסיבות ובתנאים מתאימים, רשם ההוצל"פ יסיר את עיכוב היציאה ויאפשר לחייב לצאת את ישראל.  חוק ההוצאה לפועל מסמיך את רשם ההוצאה לפועל לבטל הגבלה שהוטלה על החייב בנסיבות המתאימות.

 

אם כך, מהן נסיבות מתאימות?   היזקקות לטיפול רפואי בחו"ל.  אירוע או מאורע משפחתי חשוב.  ביקור קרוב משפחה חולה בחו"ל (הורים, אחים וכו'..) או אף על ערש דווי. נסיעה עסקית לצרכי פרנסה.  כל אלו הם דוגמאות לנסיבות בהן רשם ההוצל"פ רשאי להסיר את עיכוב היציאה של החייב.   אפילו נסיעה לנופש יכולה להיות נסיבה מתאימה.

 

בספר החוקים של מדינת ישראל קיים חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. זהו חוק בעל מעמד על.  בחוק הזה נקבע מפורשות כי כל אדם חופשי לצאת מישראל.  כל אזרח ישראלי הנמצא בחוץ לארץ זכאי להיכנס לישראל.

 

לאורו של חוק היסוד, רשם ההוצאה לפועל דן בכל מקרה ומקרה לגופו.  בודק מה מטרת הנסיעה.  מה משך היעדרות החייב מהארץ.  היכן ישתכן החייב בעת שהותו בחו"ל. ככל שהרשם מתיר את הנסיעה לחו"ל, יוודא בדרך כלל שהחייב הפקיד מראש את הסכום שעליו לשלם על-פי הצו לתקופה בה יעדר מהארץ. הרשם רשאי לבדוק גם כיצד החייב יממן את הנסיעה.  משקל רב ניתן לשאלה כיצד למנוע את חשש בריחת החייב מהארץ או את סיכול גביית החוב.  לפיכך תשומת הלב היא להבטחת חזרת החייב לישראל.  בין היתר באמצעות ערבים לחוב בתקופת שהות החייב בחו"ל ועד לחזרתו לארץ.    כך, עשוי הרשם לאשר לחייב אשר צד ג מממן לו את הנסיעה לחו"ל, לצאת לחופשה קצרה בתנאי שערבים, יערבו לחזרתו לישראל ויפקיד סכום כסף או ערבות בנקאית אשר תחולט במקרה שלא ישוב לארץ במועד.  

 

הנה כי כן, גם חייב שהוכרז מוגבל באמצעים יכול לצאת את ישראל.   אומנם הדבר כרוך באישור רשם ההוצאה לפועל ובבירוקרטיה מסוימת, אולם, חייב אשר מתנהלים נגדו מס' רב של תיקי הוצל"פ מוזמן לשקול את אי הנוחות עקב עיכוב היציאה אל מול התועלת שבהכרזתו מוגבל באמצעים.

 

טיפ לסיום: הליך הסרת עיכוב יציאה מהארץ עלול להימשך כשבוע-שבועיים ותלוי בשיתוף הפעולה מצד החייב.  בכדי לקצר את ההליך וליעל אותו, כדאי לחייב, בטרם יפנה לקבל סיוע מעו"ד הבקי בתחום ההוצל"פ, למצוא 2 אנשים אשר מסכימים לערוב בחתימתם לחזרתו של החייב לארץ.  בדרך כלל, רשם ההוצל"פ ידרוש שהערבים יהיו מעל גיל 18, עם 6 תלושי משכורת של כששת אלפים ש"ח לחודש לפחות וללא תיקי הוצאה לפועל התלויים כנגדם.  

*כל האמור לעיל הינו בבחינת מידע כללי בלבד ואין לראות בו תחליף לייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו.  

 

שמי קובי רוב. למשרדי ניסיון ובקיאות רבה ומצטברת בתחומי הוצאה לפועל, פשיטות רגל, עיקול חשבון בנק , איחוד תיקים ועוד. אתם בהחלט מוזמנים להשתמש בשירותי וליהנות מיתרון  ניסיוני הרב  אשר נתן מענה למאות חייבים וזכאים עד היום. אני כאן, בשבילך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב