דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על אימון פונקציונלי, רצועות כושר ואריות הים 

מאת    [ 06/10/2010 ]

מילים במאמר: 727   [ נצפה 2901 פעמים ]

עולה חדש ומעניין במיוחד הגיע אלינו מארה"ב. הוא מאפשר אימון בבית או באוויר הפתוח, הוא לוקח אתכם לאימון פונקציונלי מגוון עם תרגילי Core וחיזוק מאתגרים, והוא אפילו יעלה לכם את הדופק וקצב הנשימות. את כל אלו הוא מבטיח ומקיים. על  ה-TRX כבר שמעתם?

 

בדומה להמצאות הטובות ביותר גם ה- TRX נולד די במקרה, כתוצאה של צורך ונסיבות.

"רנדי הטריק", לוחם seals (אריות הים, הקומנדו הימי האמריקני) ואבי שיטת ה- TRX מצא את עצמו , לעיתים קרובות, יחד עם חבריו לצוות ביחידה המובחרת במארבים מבצעיים ממושכים בארצות אויב. השהייה הממושכת במרחב מצומצם (כמו צוללת או נקודת איסוף סודית) מחד וההכרח לשמור על כושר גופני ללא ציוד כושר הולם מאידך איתגרו את חבורת הלוחמים.
באחת הפעמים הצורך של 25 מחיילי היחידה בשילוב שלושה שבועות שלמים בנקודת מפלט הולידו השראה. רנדי והחברים שהתייאשו משכיבות הסמיכה המשעממות, אז הם חיברו יחד חלקי מצנח וחגורת קרטה ותלו את רצועות על אחת הדלתות ומבלי להתכוון, הם ביססו את מה שהפך לשיטה חדשנית וייחודית שתשנה את פני אימון הכושר הגופני בארצות הברית : האימון כנגד משקל הגוף.

 

כשלוש שנים בלבד אחרי כניסת ה-TRX לשוק הפרטי, שיטת האימון כנגד משקל הגוף הפכה לבחירה הראשונה של יחידות העלית בצבא ארצות הברית, לחלק בלתי נפרד מתכנית האימונים של ספורטאים מקצוענים מענפי הספורט השונים, לכלי עיקרי של מאמני כושר אישיים ופיזיוטרפיסטים בכל מוסדות השיקום בארה"ב ואביזר בלתי נפרד מחדרי הכושר באימונים אישיים וקבוצתיים.

 

מה זה TRX?

מכשיר ה TRX - הוא למעשה רצועת כושר, המתפצלת ל-2 רצועות כושר  נפרדות. אורך הרצועה 2.5 מטרים ומשקלה 810 גרם. את הרצועה תולים והאימון בעזרתה מאפשר מגוון רחב של  מעל 500 תרגילים וקומבינציות בכל מישורי האימון.

 

הרעיון המרכזי שמוביל את שיטת האימון עם ה-TRX הוא אימון הגוף כולו כמערכת אחת (Total Body Workout). למרות הגדרותו כאימון אנאירובי, ה- TRX מאפשר שריפה רבה של קלוריות בגלל הפעלה בו זמנית של מספר קבוצות שרירים ושרירי ה- Core.

 

אימון כושר פונקציונלי שמתאים לכולם

אימון עם ה- TRX נחשב לאחד האימונים הפונקציונלים המתקדמים ביותר כיום.

אחד היתרונות הבולטים של ה- TRXבכך שהוא מתאים לכל אחד ואחת בכל גיל ורמת כושר גופני, ומאפשר קבלת תוצאות מהירות תוך זמן קצר יחסית.

אם  רמת הכושר של המתאמן הינה בסיסית , הוא יכול להתחיל את האימון בדרגת קושי קלה יחסית ובאופן הדרגתי לעלות רמה זו על ידי שינוי של זווית האימון, הגדלת המנוף או הגברת הקצב.מאמן כושר אישי אשר עבר הסמכה לאמן באמצעות ה TRX יודע כיצד לנצל את משקל הגוף באופן שיגביר אתגר או יקל על הביצוע. ניתן לשלב בין אביזר ה-TRX לאביזרים שונים אחרים כמו משטחים נעים באופן שמשפר את היציבה, שיווי המשקל ומחזק את שרירי היציבה. המעברים בין התרגילים מתרחשים תוך שברירי שניות כך שניתן דגש רב גם לשיפור הקואורדינציה. המתאמן יכול באימון אחד ליישם תרגילי Core לצד תרגילים של כח מתפרץ. פשוט אין גבול לדמיון.

אימון ב-TRX יכול לסייע גם בשיקום פציעות. האחיזה ברצועות ה- TRX באוויר מאפשרת למתאמן להוריד עומס מאיברים פגועים וכאובים, אך להמשיך להתאמן ולהתחזק.

 

ה- TRXמאפשר שיפור טווחי התנועה והגמישות. פעמים רבות מתאמנים נוטים להתמקד בחיזוק ובחיטוב ולהזניח את העבודה על גמישות השרירים. החשיבות בשמירה על טווחי תנועה מלאים ושרירים גמישים במידה היא בתרומה לבריאות הגוף, ליציבה נכונה ולתנועתיות יעילה. ה-TRX מאפשר את שיפור הגמישות תוך כדי חיטוב הגוף.


אימון אישי בקבוצה
בתור מדריך כושר אישי  התלבטתי לא פעם איך אני משלב את יתרונות האימון הקבוצתי כמו: דירבון הדדי, אווירה כייפית עם חברים ומוטיבציה להתמיד (אימון בקבוצה כלכלי יותר למתאמנים, כך שההתמדה לא מכבידה על הכיס) מבלי לפגוע בהישגים של כל מתאמן ולאפשר אימון בו כל אחד יגיע למקסימום יכולותיו.

> אחת הבעיות באימון קבוצתי היא שהחלש מרגיש שהוא מעכב את הקבוצה או שהוא נאלץ להפסיק את האימון. איך אתה נמנע מהתופעה?
בעזרת האביזר הזה ניתן לאמן קבוצות של אנשים, כל אחד ברמה שלו. כל מתאמן עובד כנגד משקל גופו שלו וכל אחד יכול להתאים את זווית האימון לרמתו. התרגיל יכול להיות זהה וכל מתאמן יכול "לשחק" עם דרגת הקושי.

חדר כושר ששוקל פחות מקילוגרם

כשראיתי לראשונה את ה- TRX באחד הכנסים שהשתתפתי בארה"ב זה סיקרן אותי, אבל רק לאחר האימון הראשון למדתי כמה מגוון ומקורי האביזר הזה. זה ממש חדר כושר שלם שאני יכול לקחת איתי לכל מקום בתוך תיק קטן. אני אוהב לשלב באימונים מדידת דופק. אחת המתאמנות שלי הצמידה מד דופק למשך כמה אימונים. ראינו ביחד ששעה של עבודה שורפת בממוצע 600 קלוריות. זה נחשב לשריפת קלוריות גבוהה מאד באימון כח.

 

נועם שימלר הוא מאמן כושר אישי

 

 

נועם שימלר הינו מאמן כושר אישי המתמחה באימון אישי אחד על אחד ובאימון קבוצות קטנות באמצעות שיטת אימון ייחודית ומוצר כושר מהפכני בשם TRX 054-4922622 http://www.personal-trainer.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב