דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכניות בניה על הנכס שלכם-כיצד תתבעו את מה שמגיע לכם? 

מאת    [ 05/10/2010 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 1941 פעמים ]

 

בישראל ישנם לא מעט אנשים אשר התעוררו בוקר אחד והופתעו לגלות שמול ביתם הוקם בית ספר, נבנה מגדל מגורים, מסלול המראה ונחיתה של שדה תעופה סמוך וכדומה. אנשים אלו גם נוכחו לדעת שחידושים ושינויים אלו פגעו באופן משמעותי בערך הדירה / הבית שלהם. עבור אנשים אלו המוצא הטוב ביותר הוא עורך דין מקרקעין.

אלפי תושבים ברחבי הארץ מנהלים בזה הרגע, בליווי עורך דין מקרקעין, מאבק משפטי על שוויו של הבית שלהם. מדובר במספר לא מבוטל של אנשים אשר גילו ביום בהיר אחד שהנכס שאותו קנו במיטב כספם, ואף לקחו משכנתא לעשרות שנים כדי לשלם עליו, עשוי במידה רבה של ודאות לאבד מהערך שלו, רק בגלל שיזמים, קבלנים או רשויות מקומיות החליטו לשנות את פני הסביבה שלהם. בין אם מדובר בהקמת מגדל יוקרה, בסלילת כביש ראשי או בהצבת אנטנות סלולריות, מדובר בשינוי אשר לא רק פוגע באיכות חייהם, אלא גם עלול לגרום לכך שהם לא יוכלו למכור את ביתם (בבוא היום) במחיר השוק שלו.

עורך דין מקרקעין - למניעת ולצמצום הירידה בערך הנכס

ניהול מאבק מול קבלנים, יזמים ורשויות מקומיות הוא משימה לא פשוטה בכלל. לכן חשוב לפנות אל משרד עורכי דין או לעורך דין מקרקעין אשר ילווה אתכם בכל התהליך. ההיסטוריה בארץ מלמדת, שגם מאבקים משפטיים שנראו חסרי סיכוי, הסתיימו בסופו של דבר בהצלחת הדיירים התובעים, בעיקר הודות לניסיונו של עורך דין מקרקעין. בלא מעט תביעות, משרד עורכי דין המתמחה במקרקעין הצליח להביא לביטול פרויקטים, להקפאת יוזמות בנייה או לעריכת שינויים משמעותיים בתוכניות הבנייה.

בהתאם לחוק התכנון והבנייה, סעיף 197, כל בעל נכס אשר סובר כי נפגע מיישום של תוכנית בנייה רשאי להגיש על כך תביעה (לא יאוחר מ- 3 שנים ממועד פרסום תוכנית הבנייה) ואף לקבל פיצוי כספי בגין הירידה בערך הנכס שלו. וכדי למקסם את גובה הפיצויים ולנהל מאבק משפטי יעיל ומקצועי, כדאי ואף הכרחי להסתייע בשירותיו של עורך דין מקרקעין.

ניהול תביעה באמצעות עורך דין מקרקעין

כל עורך דין מקרקעין שתפגשו ימליץ לכם להישאר תמיד עם יד על הדופק, ולעקוב אחרי פרסומים של תוכניות בנייה בסביבת מקום הנכס שלכם (שכן קבלנים רבים מקפידים להתחיל בבנייה רק לאחר 3 שנים מפרסום תוכנית הבנייה). במידה וגיליתם כי בסביבת הנכס שלכם עתיד להיסלל כביש, להיבנות מפעל תעשייה, בית ספר או מגדל מגורים או אפילו אם הציבו אנטנה סלולרית, פנו אל משרד עורכי דין המתמחה בתחום של מקרקעין לשם קבלת ייעוץ ראשוני. חשוב לדעת שלא כל בנייה חדשה בסמוך לביתכם היא עילה לירידה בערך הנכס שלכם. ייעוץ של עורך דין מקרקעין יכול לחסוך לכם זמן, כסף ועצבים רבים.

כל תביעה מוגשת בתחילה לוועדה המקומית, והדיון בה נערך בפני השמאי המייעץ או המכריע. לעיתים רבות הוועדה דוחה את התביעה, ואז ניתן לגשת לבית המשפט בליווי עורך דין מקרקעין. חשוב מאוד לתעד ולצלם את סביבת הנכס שלכם לא רק במהלך או לאחר הבנייה, אלא גם לפניה. את התביעה יש להגיש בליווי חוות דעת מפורטת ומנומקת של שמאי מקרקעין ושל אנשי מקצוע מומחים (כמו מומחים לאיכות סביבה, לאקוסטיקה, להצללה ועוד).

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב