דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פילוח נכון של הלקוחות בדיוור לרשימת תפוצה 

מאת    [ 05/10/2010 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2446 פעמים ]

יש לכם רשימת תפוצה מכובדת של מאות, אלפי ואפילו עשרות אלפי לקוחות – יפה!
אתם שולחים לכולם דיוור, אבל אחוזי הפתיחה וההקלקות נמוכים.
הבעיה היא פשוטה: חוסר התאמה. מאמר זה מציג מספר נקודות לביצוע פילוח נכון של רשימת התפוצה שלכם.

כאשר שולחים דיוורים לקהל לקוחות גדול, ישנה חשיבות רבה לפילוח מאגר הלקוחות. פילוח נכון יביא לניהול יעיל של מאגר הלקוחות ואף לפעילות מוגברת ולאינטראקציה מצד המדוורים. מצד אחד יש לכם רשימת תפוצה גדולה ומצד שני יש לכם מגוון מוצרים ושירותים. עליכם להתאים את המוצר או השירות לסוג הלקוח על מנת למקסם את תגובות הלקוחות ובכלל את הפעילות השיווקית של רשימות הדיוור.

לא הגיוני ולא אפקטיבי יהיה לשלוח דיוור אחד לנשים ולגברים, לצעירים ולמבוגרים, לנשואים ולרווקים. לכל סוג לקוח יש את המאפיינים שלו, הרצונות והדרישות שלו ולכן יש לזהות את סוגי המדוורים השונים, לאפיין כל סוג ולטפל בכל אחד מהם בנפרד.

פילוח נכון יאפשר לכם ליצור דיוורים מכווני סוג לקוח, מכווני פרופיל. כלומר, שליחת מספר דיוורים העוסקים באותו נושא (למשל "מבצעי ראש השנה"), אך פונים לקהלים שונים. הדיוורים מעוצבים ומכילים טקסט שונה ובכך פונים למדוורים שלכם עפ"י הפילוח אותו ביצעתם.

פילוח נכון יאפשר לכם לא רק להתאים את סוג המדוור לסוג המוצר או השירות אלא גם יאפשר לכם לדעת מהו הזמן האופטימלי לשליחת הדיוור.

להלן רשימת פילוחים נפוצים בהם תוכלו לעשות שימוש:

מיקום: חלקו את הלקוחות עפ"י איזור המגורים שלהם עפ"י הרזולוציה בה פועל העסק שלכם. תוכלו לחלק את איזור המגורים לפי מדינות, איזורים בארץ, ערים ואף רחובות.

אופי לקוח: פותח מיילים, לוחץ על לינקים, אפיון הלינקים הנלחצים...

מגדר: נשים, גברים

גיל: הגדירו מספר קבוצות גיל לחלוקת הלקוחות שלכם. לדוגמא: 13-23, 23-45, 45 ומעלה

שילוב עם נתונים חיצוניים: - סכומי רכישה - קטגוריות רכישה - מקור הרשמה (פייסבוק, טוויטר, עמודי נחיתה...) - אופי השימוש/הגלישה באתר (באילו עמודים מבקר הגולש)

נתונים כלליים: יום הולדת (חודש או שנת יום הולדת), יום נישואין, מצב משפחתי, מזל לידה (שור, בתולה וכדומה), יש/אין ילדים...

ככל שתעשו שימוש בסוגי פילוחים רבים יותר, כך תוכלו ליצור פילוח מדויק ויעיל יותר. כלומר, אם תפלחו את קהל הלקוחות שלהם לגברים ונשים, משמעות הדבר שלא ביצעתם פילוח מדויק מספיק (תלוי במוצר שלכם). לעומת זאת, פילוח יעיל ייעשה בשילוב של מספר פילוחים, לדוגמא: מגדר, קבוצת גיל ומיקום.

כאמור, לכל פילוח עליכם לשלוח דיוור מותאם עפ"י אופי קבוצת הדיוור. על ידי כך, אתם תגדילו משמעותית את אחוזי הפתיחה וההקלקות של הדיוורים, תגדילו את החזר ההשקעה על שיווק באמצעות רשימות התפוצה ותחזקו את הקשר עם הלקוחות שלכם.

רון בן טאטא - יזם, מאפיין ויועץ לפעילות מקוונת וניידת @ronbentata




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב