דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוש בערוצי RSS בצורה מיטבית לתועלת שיפור החשיפה ברשת 

מאת    [ 04/10/2010 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 2352 פעמים ]

לאחר שהקדשתי לא מעט מחשבה על האמצעים בעזרתם אוכל להתחיל לבנות את הפידים (באתר שלי), מה שנותר לי הוא לבחון איך ניתן לקדם אותם טוב יותר באתרים אחרים. עד לאותה נקודת זמן לא ידעתי הרבה על הנושא מלבד ההכרה בעובדה שגם ערוצי RSS הם, ככל כלי שיווק באינטרנט,  ערוצי שיווק רלוונטיים.

למדתי, כי הדרך אשר אנקוט בה בעת הפרסום והמקום בו יופיעו אלו, בהקשר לתוכן הרלוונטי המוצג סביבם, עשויים להשפיע, במידה ניכרת, על כמות המבקרים שילחצו עליהם ויגיעו דרכם לאתר שלי.
לפיכך, כיום, כאשר אני קובע את נושאי התוכן, אני קודם כל שם דגש ספציפי על בחירת מילות מפתח יותר מדויקות יותר בקונטקסט של הנושא.   ככלל, אני ממליץ על שימוש במגוון ביטויים אשר בהם אין תחרות רבה. אם הנושא כולל יותר ביטויים אז מצד אחד יתכן והוא יעביר יותר רלוונטיות לכלל הביטויים המוזכרים בו, אך ככל שנתמקד בביטוי אחד יחיד ומיוחד (וככל שיהיה קשר הדוק יותר בין זה לבין הדף המקשר)  כך הסיכויים שהקישור יקדם את הביטוי האמור גבוהים יותר.

הידעתם?
באופן עקרוני, כאשר אתם מתכננים את הערוץ, שימו לב שבמקרים רבים כאשר זה נעשה ידנית, ניתן ליצור עד חמש עשרה טייטלים שונים, רשומים בעבור אותו הקישור, מאמר או תוכן.

מומלץ להשתמש בתיאורים או תקצירים אשר ימשכו את תשומת ליבם של הגולשים ללחוץ על הקישור בפיד. חשבו מעט על טקסט אשר יוסיף למידת הרוונטיות של הנושא. ככל שתשמרו את התיאורים מדויקים אולם גם מפתים מספיק, כך סביר להניח שהגולש ילחץ עליהם ולא על אחרים שאינם בפיד שלכם.

כיום, כאשר הגולשים מחפשים ערוצי RSS, בכלי הרשמה לקבלת חדשות באמצעות RSS כדוגמת Google Reader, הם עושים זאת, לעיתים באמצעות חיפוש מוטיב מרכזי המצביע ומתאר את הנושא הכללי. ככל שתייצרו פידים שונים , ספציפיים ונפרדים לפי נושא, כך  יגברו הסיכויים שיותר קבוצות ויחידים מהנישה הספציפית יתעניינו בהם, ושסך כמות הנרשמים תהיה גדולה יותר. נושא רחב, על כן, כגון שיווק באינטרנט מומלץ יהיה להפריד לנושאים כגון: קידום אתרים במנועי חיפוש, רשתות חברתיות , פרסום בגוגל וכדומה. זאת, כל עוד יש לכם מספיק "בשר" ומידע להוסיף עם הזמן (וכמובן משאבים).  במידה והמשאבים קיימים- אין סיבה שלא תפרידו לפידים מקצועיים שונים.

אגב, גם כאשר אתם מציגים באתרכם ערוצי RSS מאתרים אחרים חשוב, מבחינת חווית המשתמש (ואולי גם אינטרסים שלכם) לאפשר לגולשים להמשיך לגלוש באתרכם. ברגע שגולש מועבר מאתר שלך לאתר אחר הסיכויים לפיהם הוא ילחץ על כפתור ה"חזור" הם די נמוכים, על כן מומלץ לפתוח את ההפניה לאתר אחר בחלון חדש ולא במסגרת אותו הדף.

כאשר אתם בונים את הפידים, כללו גם מידע התקשרות על החברה שלכם לתועלת המיתוג האישי. פרטים חשובים כמו תמונת לוגו ומספרי טלפון הם חובה במקומות בהם השארת פרטים אלו מתאפשרת. ככל שתוכלו לספק חווית גלישה עשירה יותר ואינטרקציה עם האתר שלכם והמותג כך יזכרו אתכם. וכולנו מקווים שיהיה זה לזכות.

קשרו, קודם לכן, אל הפיד עצמו באתר שלכם. כך תוכלו להציג אותו כחשוב וכבעל ערך. במידה ואתם לא עושים זאת בעצמכם מדוע שאתרים אחרים ירצו לעשות  זאת בעצמם? בנוסף ראוי לציין שמנועי חיפוש המחפשים פידים של RSS (לפחות בחיפוש אחר מושג באנגלית) מציגים את התוצאות לפי סדר אותיות במילה ראשונה - על כן כדאי פעמים רבות להתחיל באות A. אתם, כמובן, תעשו זאת רק במידת האפשר. אין טעם לשנות טקסט מתאים ולקבל התאמה מוזרה אולם כדאי לזכור את האופציה הזו.

לסיכום, הצגנו בפניכם מספר שיטות לשימוש נכון ושיפור חווית המשתמש מהפידים שלכם. טיפים מסוימים כוונו גם להצגת פידים של אחרים באתרכם. אנו מקווים שתעשו בהם שימוש מועיל ותרוויחו מקידום התכנים המעניינים שלכם, באמצעות השיטות הללו.

הכותב, איתן יריב, בעלי חברת WAO קידום אתרים מספקת שירותי שיווק מתקדמים במנועי חיפוש ובמדיה חברתית. כנסו וקראו בין מגוון מדריכים נוספים בתחומי קידום, פרסום בגוגל וכן שיוווק ברשתות חברתיות כגון המדריך למשווק בטוויטר.



אהבתם? עקבו אחרי לקבלת עדכונים בטוויטר ובגוגל פלוס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב