דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הממשלה מחליטה על תמא 38 

מאת    [ 29/09/2010 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 2384 פעמים ]

 


הממשלה מחליטה על תמ"א 38


 לאחר שברחבי העולם נראו תמונות מזעזעות של מקומות שנחרבו לחלוטין עקב רעידות אדמה עצומות, הבינו אצלנו כי גם בישראל יכול הדבר לקרות, והחליטו על תמ"א 38. ראשי התיבות של תמ"א הן "תכנית מתאר ארצית", וכוונתה המעמיקה היא לתת מענה לכל אותן רעידות אדמה קטלניות. חשוב להבין כי בדיקות שנעשו בישראל בשנים האחרונות, מאששות את הדעה הרווחת והמפחידה, כי רעידות אדמה יכולות לעשות שמות ברחבי המדינה הקטנה שלנו.


 תמ"א 38 היא זו שיכולה לסייע בהתמודדות עם מצב מפחיד זה שבו יכולים הקורבנות בנפש להגיע למספרים חסרי תקדים שיגרמו לזעזוע עמוק בכל רחבי המדינה. מדובר בצעד ברור, בסופו של דבר, של ממשלת ישראל, מאחר והחלטה זו על תמ"א 38 היא מחויבת המציאות ויש ביכולתה למזער נזקים ברכוש ובוודאי שגם בנפש בצורה משמעותית.


 האזור הגיאוגרפי שבו שוכנת מדינת ישראל מצביע על כך כי הסיכון לרעידות אדמה הוא לא עניין מרוחק ולא מציאותי, ולכן תמ"א 38 היא תכנית שמקבלת משנה חשיבות והופכת להיות כזאת שעתידה הוא להיות נחלת כל הבניינים שאינם מחוזקים דיים לקראת אסון שכזה, אם יקרה חלילה. תמ"א 38 מיוחדת בכך שהיא מאפשרת לחזק בנייני מגורים שנבנו בצורת הבנייה המוכרת והישנה, ללא חדרי ביטחון היצוקים מבטון מזוין, ולסייע להם לעמוד בפני אסונות טבע שכאלו.


 


המצב הוא די גרוע והוא מצביע על כך כי ללא תמ"א 38 יש סיכוי עצום שבניינים רבים לא ישרדו את תזוזת האדמה ברגע שזו תקרה, ואז הם יקרסו על יושביהם. במדינת ישראל מורגשות לעתים רעידות אדמה קלות שלשמחת רבים לא גרמו לנזקים או חלילה לאבידות בנפש, אך הבדיקות המעידות כי הן יכולות להגיע אלינו בעוצמות גבוהות ומסוכנות יותר, הופכת את תמ"א 38 לתכנית רצינית שיעדיה הברורים חייבים להגיע למיצוי מלא ובכך למנוע או לצמצם כמה שיותר אסון שכזה.


 מדינת ישראל היא מדינה צעירה אך מבנים רבים בה הם בעלי וותק רב, והיא נבנתה במקומות מסוימים לא בצורה כל כך מסודרת עקב אילוצים ובעיות היסטוריות שונות. את העיוות הזה מתכוונת תמ"א 38 לשנות ולתרום לחוזק בניינים ובתים רבים בכדי לשמור על יושביהם במקרה של אסון. אמנם תמא 38 היא תכנית צעירה יחסית, אך עתידה הוא עוד לפניה והיא אמורה להפוך את המצב על פניו ולהעניק לתושבי ישראל ביטחון שאין לרובם כרגע בלעדיה.


 אנו מכירים את המציאות שבה נוסדה מדינתו, והחובה לפתח אותה במהירות בכדי לאכלס את המוני העולים שנהרו לכאן. מצבים אלו גרמו לכך כי בניית הבתים הייתה לעתים מואצת, וברבות השנים גם ישנה ומסוכנת לא מעט. היוזמה של מדינת ישראל, בהחלטתה על תמ"א 38 היא מבורכת, מאחר והיא שמה לעצמה את היעד של חיזוק מבנים ישנים והענקה של עמידות רבה בפני תופעות טבע מסוכנות.

החברה הישראלית להשבחת מבנים בע"מ ,המומחים לתמא 38 בישראל אנו בחברה הישראלית להשבחת מבנים מביאים את הניסיון המקצועי שלנו, הקשרים, הידע והמימון הכספי על מנת להבנות לכם עתיד חדש בסביבת המגורים. החברה הוקמה לשם מתן מענה מהיר ומקצועי לחיזוק המבנים ובו בזמן להבטיח כי אתם הדיירים תקבלו את ההצעה האטרקטיבית ביותר מאיתנו למימוש זכויות התמ"א 38 שלכם. צרו קשר עוד היום למימוש התכנית בבניינכם.  http://www.israel38.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב