תארו לכם שאתם מנסים לבנות את גורד השחקים הכי גבוה ומדהים בעולם, אבל על אדמה בוצית.
גם בלי תואר בהנדסה, אני יכולה לומר שזה לא ילך.
גם אם תכנון הבניין הוא "עשר", זה לא יעבוד.
גם אם הבניין עצמו הוא המהודר, מאובזר ומשופצר בעולם, זה לא יעבוד.
מדוע?
כי הבסיס, המצע לא מתאים. לא טוב.
ולכן גם אם תבנו מהר יותר, זה רק ישקיע אותו מהר יותר...
וגם אם תהיו מאוד אופטימיים, רגועים וחיוביים, עדיין, הבניין ישקע.
מדוע?
כי המצע לא מתאים. הבסיס לא טוב.
כך גם בעסק שלכם.
בכדי להגיע להצלחה, העסק צריך להיבנות על מצע מתאים ועל בסיס טוב.
ולמה אני קוראת מצע עסקי איתן וטוב?
לשלושה אלמנטים.
1. התאמה
2. עוצמה אישית
3. מקצועיות
נתחיל מהשלישי דווקא. אם לא תהיה מקצועי במה שאתה עושה, תשקע. מהר יותר או מהר פחות. אם ההתנהלות שלך חובבנית, כך גם יהיו התוצאות. ולא נראה לי שצריך להסביר את זה.
האלמנט הראשון שציינתי הוא התאמה. התאמה בינך ובין התפקיד או העסק. והתאמה בינך לבין העובדים או הלקוחות שלך.
1. אתה והתפקיד/ אתה והמקצוע. כאן נבחן האם התשוקה, כישרונות, יכולות, ערכים ומיומנויות שלך מתאימים לתפקיד או למקצוע. לדוגמא: אדם בעל נטייה להשראה וליצירתיות יתקשה לתפקד במקום של סדר, נהלים ומטלות מונוטוניות. ולהיפך. אדם בעל תשוקה למרחבים, לבחוץ, לחברת אנשים עשוי להתקשות בעיסוק שבמסגרתו הוא נדרש להיות בסטודיו לבד במשך 8 שעות ביום. פשוט כי אין התאמה. זה לא מתאים ולא ילך.
2. התאמה בינך לבין הלקוחות שלך. לא תוכל לתת שירות או מוצר לקהל יעד כשאין חיבור. זו הסיבה שכל כך חשוב להחליט מיהו קהל היעד שלך? ועל איזה בעיה, צורך או רצון שלהם אתה (השירות או המוצר שלך) עונה. לדוגמא: אם אתה רוצה לתת שירות או מוצר לקהל נהנתן תתקשה למכור אותו לקהל קשה-יום. פשוט כי אין התאמה. זכור לי מבין לקוחותיי שיפוצניק שנטה להתלונן על הלקוחות שלו (-טוב, זה כבר עניין בפני עצמו...) על כך שאינם מעריכים את העבודה שלו. לדבריו הוא לא סתם עוד שיפוצניק, הוא אומן שהוא אמן. מקובל לכל הדעות. הוא יוצר עבודות אומנות בקירות ובחדרי הבית מבחינת איכות, עיצוב וגימור. חקירה נוספת העלתה שרוב הלקוחות איתם הוא עובד בעלי רקע סוציו-אקונומי נמוך שכל נושא האסתטיקה והגימורים פחות מדברים אליו, שאינו מוכן לשלם את העלויות הכרוכות בכך ושמתמקד בהיבטים הפרקטיים של השיפוץ. זו חוסר התאמה בין בעל העסק ללקוח שמובילה לאותה שקיעה של גורד השחקים בביצה. הבסיס לא מתאים.
וכעת לנושא העוצמה האישית שהוא מבחינתי הבסיס הראשוני והחשוב מכל.
כאשר העוצמה האישית שלך כאדם איננה בשיאה, אין שום סיכוי להצלחה עסקית.
האדם הוא ייצור הוליסטי ותחום אחד בחייו משפיע על השני. אדם שעוצמתו האישית נמוכה, התפיסה העצמית שלו נמוכה ולא מציאותית, אינו שלם עם עצמו, או מאוד ביקורתי כלפי עצמו ומחזיק בתודעה של חסך וחוסר יתקשה מאוד להצליח כמנהל ו/או כבעל עסק וזאת משום שהבסיס לא מתאים.
כאשר אדם מרגיש שאינו מסוגל להביא את עצמו להישגים ולהצלחה או אפילו כשיש לו המון ספקות בעניין, על מצע כזה, לא יכולה לצמוח הצלחה ניהולית ועסקית.
ואז שוב, כמו אותו גורד שחקים, זה לא משנה אם אותו בעל עסק או מנהל יהיה מהיר יותר או רגוע. מדוע? כי הבסיס, המהות האישית, לא מאפשרת צמיחה והצלחה.
כי בפנים עמוק בתוך תוכו נמצא מצע שמצמיח דברים אחרים שהם בפירוש לא הצלחה ניהולית ועסקית.
ולכן, ברר האם הבסיס העסקי שלך איתן ומאפשר הצלחה.
1. האם קיימת התאמה למקצוע ו/או לעסק?
2. האם העוצמה האישית שלך בשיאה?
3. האם הנך מתנהל במקצועיות?
אלה הם האלמנטים שמהווים בסיס איתן, מצע טוב ויציב, להצלחה גורדת שחקים.
בהצלחה,
אסנת ברושי-חן, (M.A)
מנהלת קונספט
עקבו אחריי בבלוג שלי: http://osnatconcept.blogspot.com/
בקבוצה הצלחה ניהולית ועסקית: http://www.facebook.com/group.php?gid=136342006410496
גישה מיידית ובחינם ל-ebook "המדריך לעוצמה אישית". עשרת העקרונות לתחושת סיפוק, מסוגלות ושלמות http://www.conn.co.il/