דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתכון לדיאטת אטקינס 

מאת    [ 28/09/2010 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 7843 פעמים ]

בעד ונגד אטקינס

דיאטת אטקינס היא הדיאטה הפופולארית ביותר בשנים האחרונות. דיאטת אטקינס בנויה על תפריט דיאטה המורכב מאכילה מרובה של חלבונים ושומנים, כמעט ללא פחמימות. ההולכים אחר דיאטת אטקינס מאמינים כי הסיבה להיותם שמנים היא אכילת פחמימות וכל עוד דיאטת אטקינס חוסכת להם את הפחממות, הם יצליחו לרדת במשקל. תומכי דיאטת אטקינס טוענים כי תפריטי תזונה המכילים כמות רבה של פחמימות, הם לא בריאים ועשויים לגרום לסוכרת. בנוסף, דיאטת אטקינס זכתה לשמה הטוב בזכות תחושת השבע עליה העידו אלו שהתנסו בה. המתנגדים לדיאטה זו טוענים כי הדיאטה עלולה להביא למצב של חוסר בסידן, חשש לאבנים בכליות, תפקוד לקויי של הכליות, הגברת הסיכון לדלקת מפרקים והגברת הסיכון למחלות לב.

השלב הראשון והשני

אחרי ששקלתם את החיוב והשלילה בדיאטה, כדאי לבדוק האם מתכונים דיאטטיים אלו תואמים את אורח החיים שלכם. המתכון של דיאטת אטקינס מחולק לארבעה שלבים. בשלב הראשון, שנחשב לקשה ביותר, התפריט הדיאטטי מורכב מצריכת 20 גרם פחמימות ביום. המקור לפחמימות צריך להגיע בעיקר מירקות  ירוקים. בנוסף, מוסיפים לתפריט מזונות המכילים מקורות חלבון כמו עוף, הודו, בשר בקר, דגים, בשר כבש, ביצים ושומנים ממקורות כמו שמן זית, שמן חמניות, חמאה ואבוקדו.  ניתן לאכול דגים שונים כדוגמת: הרינג, סלמון, סרדינים, סול, טונה ובשרים כגון כבש, בקר ועגל ועופות כגון הודו, ברווז, אווז ועוף. חלב רזה, פירות, אגוזים, כמו גם מזונות בעלי תכולת פחמימות גבוהה המצויים בירקות עמילניים כמו תפו"א ובטטה, או מוצרים מדגן כמו לחם ופסטה- אסורים בשלב זה. השלב הראשון של התפריט הדיאטטי אורך 14 יום.

בשלב השני, התפריט הדיאטטי נעשה מגוון יותר: מתחילים עם צריכה של 25 גרם פחמימות ביום ולאחר שבוע מוסיפים עוד 5 גרם. בשלב הזה ניתן להוסיף לתפריט הדיאטטי פחמימות כגון: אגוזים ופירות כגון אוכמניות, פטל, תות שדה, מיץ עגבניות, מיץ לימון.

השלב השלישי והרביעי

בשלב השלישי של הדיאטה, מוסיפים עוד 10 גרם פחמימות מדי שבוע. כעת ניתן להוסיף לתפריט הדיאטטי גם אורז מלא, שיבולת שועל, רבע כוס פסטה מלאה, חצי כוס תפוח אדמה ועוד. בשלב האחרון של הדיאטה, המטרה היא לשמור על המשקל שהתקבל מכלל שבועות הדיאטה. התפריט הדיאטטי נפתח, אך עדיין יש לשמור על מאזן נכון ולהימנע ממספר מזונות שלא צרכתם במהלך הדיאטה כגון: מזון משומר, סוכר לבן, חיטה לא מלאה, עמילן תירס וכדומה.

                                                                                   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב